[VISTA] nieuwe bootsector aanpassen of verwijderen

Pagina: 1
Acties:

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-03 13:32
Kep geprobeerd om Vista te installeren, maar er treden rare problemen op. Als ik namelijk de installatie klaar heb, en hij bij het 1-na laatst kopje is waar hij de updates gaat installeren dan geeft hij uiteindelijk nog de melding dat de boot sector niet beschreven kan worden. Dit gebeurt telkens op precies dezelfde manier.

Nu heb ik met Commandprompt > BCDEDIT gekeken wat er aan de hand is, en daar geeft hij (nu 2x omdat ik twee keer heb geprobeerd te installeren) nu aan dat Vista wel erbij is geschreven.

Ik heb op meerdere manieren geprobeerd de bootsector te restoren, door onder andere gebruik te maken van:
  • BOOTREC /rebuildbcd
  • ik heb BCDEDIT doorgespit naar een mogelijkheid
  • FIXBOOT (werkt niet onder Vista)
  • FIXMBR (werkt niet onder Vista)
Nu heb ik twee partities, namelijk C: en D: Op mijn C: staat nog XP geinstalleerd, maar omdat Vista gebruik maakt van een andere bootloader is het niet mogelijk om XP weer terug in de bootloader te schrijven.

Dan is er nog iets vreemds, want als ik gebruik wil maken van een andere Vista installatiecd, namelijk een Nederlandse versie die bootable is, dan zegt deze na een tijdje (zonder dat er nog een installatiescherm of iets langs is geweest) het volgende:

File: \BOOT\BCD
Status: 0xc000000f
Info: An error occured while attempting to read the boot configuration data.

Heeft er iemand een oplossing, en is het mogelijk om in de BCD XP terug te schrijven door middel van een opdracht in BCDEDIT?

• Rvanlaak
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-03 13:32
Is het op een of andere manier mogelijk om de nieuwe bootmanager van Vista te verwijderen, en daarna die van XP er terug op te zetten? Dan ben ik namelijk weer bij af, en zal het zeer waarschijnlijk wel lukken!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Wellicht overbodig, maar in sommige BIOSsen kun je de bootsector beveiligen tegen overschrijven (heet dan antivirus). Wellicht dat date gedeeltelijk in de weg zit.

Terugzetten van de XP zal wel lukken door van een XP CD in de recovery console te booten en daar fixMBR en Fixboot te draaien.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.