Toon posts:

IP vast in 3COM etherlink III (3c509b-tp) ISA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik ben een nieuw netwerk aan het installeren en nu kwam ik tot de ontdekking dat er een IP adres in mijn netwerkkaart blijft zitten.
Waarschijnlijk zit ie met zo een DOS tool in dat rommetje geprakt. Maar ik kan die tools niet onder Win2k gebruiken.. Weet iemand een oplossing een tool die werkt onder WIN2k die bijvoorbeeld die rom uitzet?
Graag een reactie via e-mail of icq aub.

Verwijderd

He? Leg eens uit, hoe ben je er bijvb achter gekomen dat het IP in je nic zit?

Ik heb er namelijk nog nooit van gehoord. Op mijn werk werk ik ook vrij regelmatig met 3c509b, maar heb er nog nooit probs mee gehad. Een netwerkkaart hoort zich ook niet te bemoeien met IP adressen, dat zit op een hele andere laag (uitgaande van het OSI referentiemodel). NICs functioneren op de fysieke- en datalink laag (ze hebben dus wel een ingebakken MAC adres, bedoel je dat niet?) en het TCP/IP protocol functioneert op de netwerk- en transportlaag. Oftewel: volgens mij kan er helemaal geen IP adres vast in je kaartje zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik in deze machine 1 kaart voor mijn KABEL internet verbinding en die 3com om deze verbinding met de rest van het netwerk te delen. voor het delen van deze verbinding gebruik ik WINROUTE LITE en deze zegt als ik de kaart selecteer dat er al een ip adres assigned is aan die kaart! Heel vreemd want ik heb heel die range niet in gebruik en ook nooit een vast IP adres toevegevoegd.. Zou het overigens helpen als ik keihard een IP adres assign aan die kaart.??

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:11

Destruction

(ex-)Automonteur

denk het niet........

maar wel vaag , als die netwerk kaart zich zelf een IP geeft , ik denk dat je dan mischien met een brakke/kapotte netwerk kaart te maken hebt.

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een IP is softwarematig (hardwarematig worden alleen MAC-adressen gebruikt), dus wat je zegt kan niet.

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

wat is het ip adres wat vast zit??

begint het met 169 :?

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Verwijderd

Zit je wel naar de juiste kaart te kijken? Kijk je niet toevallig naar de kabel-kaart? Niet dat deze wel een ingebakken IP kan hebben, maar toch. Wat zijn je network settings dan? Maak je gebruik van DHCP? Zal vast wel niet. Probeer het eens wat er gebeurd als je een vast IP assigned. Het kan gewoon niet dat je kaart een eigen IP adres heeft. Is windows gewoon niet bezig met een brakke kuur? Effe drivers removen en weer plaatsen? Effe netwerk instellingen veranderen? Heb je dat soort dingen al geprobeert?

edit:
het moet haast een software matig probleem zijn. De NIC heeft NIETS te maken met IP-adressen. Er bestaan geen netwerkkaarten die speciaal voor TCP/IP zijn ontworpen (voor zover ik weet althans, de 3c509b is er iig niet speciaal voor ontworpen. 3c509b = protocol onafhankelijke NIC).

Verwijderd

Gewoon ekkes in windhoos winipcfg opstarten en alles releasen (vrijgeven). That should do the trick

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm releasen doet het dus niet..
Dat ip begon inderdaad met 169 geloof ik..
Ik heb keihard een IP via de verbinding toegevoegd en dan neemt hij wel dat ip adres maar hij werkt toch niet helemaal lekker.
En nee hoor leuk dat je reageerd maar het is niet de verkeerde kaart waar ik naar kijk... en ja hij zit er toch echt in vast.. ik heb geen ip-adres aan die kaart gegeven en ik neem niet aan dat mijn systeem aan het spoken is en dit automatisch doet bij een verbinding die nog niet in gebruik is.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als het met 169 begint dan is het een ip-adres wat windows er zelf aanvast koppelt, je kan um gewoon een ander ip geven. Maakt helemaal niets uit.

Verwijderd

Topicstarter
Kut inderdaad dat is die range voor "thuisgebruik" toch?...
Maar wat ik niet snap is dat ie dat gewoon maar even doet zonder dat ik daar opdracht toe geef. Bij mijn andere netwerkkaarten (pci) doet ie dat namelijk niet.
Als ik in bijvoorbeeld WINROUTE LITE die kaart wil aansturen weigert hij gewoon dat te doen. Terwijl deze kaart op mijn werk wel gewoon werkt! Maar goed... Ik heb nu een andere kaart er in zitten maar die geeft weer hele andere problemen... dus ik ga weer een nieuwe topic openen.
Pagina: 1