[Flex]php & flex: een xml inladen

Pagina: 1
Acties:

• Acolyte
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08-2024
Hoi beste mensen,

Dan toch maar het topic aanmaken. Ik ben een complete n00b, nitwit, newbie op Flexgebied maar voor een kleine profielsite van een vriendin van mij ben ik wel bereid me er enigszins in te verdiepen. Het gaat om het volgende:

http://demo.quietlyschemi...Shelf/download/index.html

Dit is de source code van een geweldig open source scriptje "DisplayShelf", een coverflow kloon in Flash. Leuk om te gebruiken in je website als fotoalbum.

Anyway, ik snap al hoe je het in Flex kunt compilen/builden tot een werkend iets, ook met custom foto's en alles. Dat is kinderspel.
Nu wil ik echter het volgende: ik heb al een bestaand fotoalbum script in PHP geschreven. Deze kan in xml formaat de fotobestandsnamen best outputten. Wat ik dus wil is dat DisplayShelf dit xml bestandje dynamisch steeds uitleest voor de laatste foto's.

Nu lijkt dit ook niet zo'n moeilijke bezigheid gezien de tutorials die ik her en der zie op de site van Adobe (http://www.adobe.com/devnet/flex/articles/flex2_php.html) maar het probleem is meer dat in het originele script hij gewerkt heeft met een harde dataSet die hij in een Array gooit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
<Array id="dataSet">
        <String>img/photos400/photo01.jpg</String>            
        <String>img/photos400/photo02.jpg</String>            
        <String>img/photos400/photo03.jpg</String>            
        <String>img/photos400/photo04.jpg</String>            
....
</Array>

En dat vervolgens met dataProvider aanroept in een component daaronder.
Hoe krijg ik nou Flex zover dat ik de xml data die PHP gegenereerd heeft inlaad als die dataSet? Het probleem is dat alle tuts spreken van een soort loop constructie (met lastResult enzo) terwijl in dit mxml bestandje het simpelweg een array passed naar de shelf.

Wat ik al geprobeerd heb is simpelweg een HTTPService aanmaken met als url een xml bestandje met exact die array erin, de service het id dataSet meegeven en runnen. Werkt niet. Ook niet met alleen maar <string>'s erin ofzo.

Wie weet hoe dit effectief te doen?