Toon posts:

DVD Kopieerbeveiliging

Pagina: 1
Acties:
  • 888 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik had een vraagje over de kopieerbeveiligingen op DVD's. Ik ben nu bezig met een exclusieve DVD die ik helemaal zelf maak, en later meerdere ervan ga kopieren, hoe kan ik er voor zorgen dat op die gekopieerde CD's Kopieerbeveiliging aanwezig is zodat het niet verder gebrandt kan worden door mensen die myn cd's krijgen. Moet dat perse door een kopieer- en beveiligingsbedrijf of hebben we andere tools hier voor ?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:56
Wat is het nut hier van? Er zijn zoveel DVD-kopieerprogs die de CSS beveiliging kraken, wat zelfs voor de standaard gebruiker geen probleem meer moet zijn om te kopieren

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-02 13:53

denivan

de enige

Ik herinner mij dat vroeger sommige "scene" cd's of dvd's "beveiligd" waren door een kras te zetten op de dvd zodat hij niet kon gecloned worden.

Het fijne weet ik er niet van, maar ik heb altijd gedacht dat men "onnodige" informatie op de dvd brandt (een grote dummy file of zo) en daar dan een kras over zet.

Als iemand dan een iso wil maken van de dvd, zal die dus de hele dvd proberen te imagen (dus ook de dummy file), wat niet zal lukken door de kras.

Dit is totaal geen kosjere methode en kan misschien zelfs schadelijk zijn, maar 'k wou 't even opwerpen, misschien dat iemand zich nog herinnert hoe men dit vroeger deed ?

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

Verwijderd

ik zou zeggen lees de frontpage: nieuws: Thuisbranden van css-schijven mogelijk gemaakt

css oftewel content scrambling system, is de kopieerbeveiliging op dvd's en daarvoor moet je geloof ik een licentie en een dvdpers van enkele duizenden euro's nodig hebben wat een keer rendabel wordt bij een oplage van enkele 100.000 schijfjes.

maar nu kan het dus schijnbaar ook met deze nieuwe branden wat overigens nog niet betekent dat de kosten lager zijn dan de gemiste verkopen zoals veel grote studios nu achter komen nadat ze gezamelijk enkele miljarden in deze als maar fallende techniek hebben gestopt wat zelfs een hele nieuwe markt heeft gecreerd waar bedrijven over mekaar heen valen om maar licentie's te verkopen zodat hun drm techniek exclusief wordt gebruikt. kortom dwijlen met je portommene open.

dus ja, de mogelijkheden zijn er maar als het voor grote studio's met miljoenen schijfjes al niet rendabel is moet je je zelf maar eens afvragen of de investering wel opweegt tegen de kosten.

Verwijderd

Topicstarter
oke dit is wat belangrijke info voor mijn onderzoekje, heb verschillende sites bezocht op het net, als het zo makkelijk is om het toch te kunnen kopieren heeft het niet veel zin, krasjes enzo erop zetten vind ik niet echt een verstandig idee, maar heb zat sites gezien waar mensen beveiliging willen verkopen, daarom dat ik dit nu hier kom vragen.. verdere ideeen en reacties zijn tuurlijk welkom, alles zal mij hiermee helpen.. als er een makkelijke manier van beveiliging is, vind ik het toch proberen waard, als het maar zo min mogelijk kost een veel effect heeft..

Verwijderd

dat is precies het probleem, de 'klanten' van dit soort beveiligingen zijn de groote platen en film maatschapijen welke miljarden per jaar verdienen. de prijzen in deze sector zijn daar op ingesteld.

naast dat het eigenlijk geen beveiliging mag heten omdat het een synoniem is voor je huis dichtimmeren met de laaste beveiligings snufjes en camera's, laser's en stalen rolluiken en dan gewoon de sleutel onder de deurmat leggen.

je moet het dan ook niet zien als een beveiliging maar meer als een extra hindernis. zo onstaat een kat en muis spel waarbij de ontwikkelaar van de beveiliging tijd heeft om de volgende beveiliging te ontwikkelen. de dvd beveiliging welke uit 2000 stamt was toen lastig te kraken en alleen de slimste slaagste er in om een enkele dvd te kraken. nu 2007 stelt het weinig meer voor en is de techniek al breed bekend. de programma's waarmee jan met de pet een dvd'tje naar zijn hardeschijf kopieert zijn overall vrij te downloaden.

dus gingen de film maatschapijen op zoek naar de volgende kopieerbeveiliging en dat werd AACS welke tot dit moment alleen enkele kleine kraakjes kent maar voor het gros van de mensen, ook vele hier op tweakers.net zelfs, nog boven de pet gaat. CSS ligt in puin en over een aantal jaren zal dat met AACS precies het zelfde zijn waarna er weer een andere beveiliging het mag overnemen. het is een kat en muis spel wat slechts tijd geeft, niet meer, niet minder.

kortom het kost altijd meer dan het zal opbrengen en als je oplage laag is dan zal het alleen maar meer kosten. CSS beveiliging is het zelfde als geen beveiliging. helaas kent dvd niet meer onderstuende beveiliging schema's welke dus op normale dvd spelers worden ondersteunt. AACS wordt alleen op Blu-ray en HD-DVD gebruikt maar daarvan zijn weer weinig spelers in omloop.

je zult dus zelf de afweging moeten maken of het gebruik van CSS beveiliging nog zinvoll is in 2007.

edit, ik geloof dat de huidige dvd beveiliging door MacroVision wordt verkocht. al die andere bedrijven leveren dus geen DVD film beveiliging die door hedendaagse DVD spelers worden ondersteunt.

ik neem aan dat we het over DVD film hadden, voor software gelden weer andere regels en zijn de mogelijkheden ook veel gevarieerde. vooral SecuRom of Safedisc, laserlock en RMPS zijn enkele beveiligings technieken die bij software zoals spellen wordt gebruikt. ook hier geld weer dat het het zelfde kat en muis spelletje is en vele van deze technieken zijn dan ook al gekraakt alleen gaat het updaten naar een nieuwere versie makkelijker omdat het per stuk software gebeurt en niet per dvd standaard.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 00:21 ]

Pagina: 1