Toon posts:

is 1GB PC3200 DDR TWINX1024-3200C2PRO 10% OC-Baar?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb onlangs het volgende geheugen op Tweakers gekocht. http://tweakers.net/aanbod/advertentie/59992 namelijk 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR, CL2 (Corsair TWINX1024-3200C2PRO) het is pc3200 400 mhz. maar kan je dit geheugen zonder problemen overclocken tot 440mhz? ik heb er zelf namelijk niet zoveel verstand van :P maar misschien wat diehard occ-ers hier wel.

Alvast Bedankt voor jullie reacties :)

Joey

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 22:46 ]

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
offtopic:
Moet toch echt is leren lezen 7(8)7

Kan vast wel, waarom probeer je het niet gewoon? Zolang je maar niet teveel V er doorheen pleurt.

[ Voor 76% gewijzigd door bassie op 12-04-2007 22:57 ]

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

bassie_ schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:48:
Als het stabiel is, lekker zo laten staan. Het is meestal het voltage dat je geheugen sloopt, meer dan 2.4V moet je zeker niet doen voor 24.7.
Ik neem aan dat je 2,9V bedoelt. Het gaat om DDR1-geheugen. ;)
Daarnaast geldt altijd voor overclocken, meten is weten. Niemand kan vantevoren voorspellingen doen. Zie ook de TCA-FAQ.

[ Voor 9% gewijzigd door _the_crow_ op 12-04-2007 22:51 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
kijk.. het punt is.. ik heb niet zo'n ervaring met overclocken. En ik ben bang dat ik me RAM ga mollen ofzo weetje.. en aangezien ik 15 ben en bij de albert heijn ook niet alteveel verdien ik best zuinig ga zijn met deze ram :P anders heb ik meer dan de helf van me salaris weggegooit :'(

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 23:03 ]

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 23:02:
kijk.. het punt is.. ik heb niet zo'n ervaring met overclocken. En ik ben bang dat ik me RAM ga mollen ofzo weetje.. en aangezien ik 15 ben en bij de albert heijn ook niet alteveel verdien ik best zuinig ga zijn met deze ram :P anders heb ik meer dan de helf van me salaris weggegooit :'(
Overklokken is altijd een risco, zelfs bij de beste gaan spullen stuk. Het is een risico die je moet nemen.

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-02 13:46
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 23:02:
door het een paar mhz hoger te zetten zul je het niet mollen.
pas als je er teveel volts doorheen jaagt zal het kapot gaan.
en zolang je niet over de aanbevolen hoeveelheid gaat is alles goed en valt het onder garantie.

of het geheugen stabiel zal werken op 440 kan denk ik niemand je zeggen maar ik denk als je e timings wat losser zet zal het wel lukken

Verwijderd

Net even gauw gekeken, volgens de ramlist zitten er TCCC chips op. Ik weet uit ervaring dat TCCD/TCC5 erg hard gaan en dat UCCC het ook goed doet, dus ik god dat TCCC ook best wel wat wil overclocken, maar je moet dan wel gauw met de timings omhoog naar iets als 2.5-3-3-6 ofzo want anders overclockt het niet zo lekker.

- HyPz

P.S: Gebruik niet meer dan 2.9v voor samsung chips, vinden ze niet echt fijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 07:10:
Net even gauw gekeken, volgens de ramlist zitten er TCCC chips op. Ik weet uit ervaring dat TCCD/TCC5 erg hard gaan en dat UCCC het ook goed doet, dus ik god dat TCCC ook best wel wat wil overclocken, maar je moet dan wel gauw met de timings omhoog naar iets als 2.5-3-3-6 ofzo want anders overclockt het niet zo lekker.

- HyPz

P.S: Gebruik niet meer dan 2.9v voor samsung chips, vinden ze niet echt fijn :)
wat bedoel je met "anders overclocked het niet zo lekker"?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 21:53:
[...]

wat bedoel je met "anders overclocked het niet zo lekker"?
Daarmee bedoel ik dat, wanneer jij op Cas. 2 blijft draaien je niet veel verder komt dan 210 a 215Mhz terwijl wanneer je deze iets hoger zet (2.5) je een heel stuk verder komt.

- HyPz

Verwijderd

Topicstarter
:) ok bedankt.. dan zet ik het wel op de timings die jij me zei ;) dan draaien die modules dus stabiel 440mhz toch? :*

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 20:32:
:) ok bedankt.. dan zet ik het wel op de timings die jij me zei ;) dan draaien die modules dus stabiel 440mhz toch? :*
Weet je nooit...

Meten is weten! Gewoon proberen hoe ver je komt op standaard voltage met bovenstaande timings.
Kom je niet verder verhoog je het voltage. Wel fijn om te weten is of je cpu niet verder wil of dat je geheugen niet mee werkt. Als je een lage geheugendivider instelt kun je eerst kijken tot hoever je je cpu kan overklokken.

specs

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

GunSoul,

Ik wil je toch echt aanraden om de FAQ van dit subforum door te lezen. Hier staat namelijk een waarschuwing in en die geldt voor al het overklokken, het komt ongeveer op het volgende neer: Met overklokken neem je een risico dat het stuk gaat, geen enkel stuk hardware is hetzelfde dus wij kunnen niet zeggen of iets stabiel en zonder kapot gaan kan draaien.

Als je niet zoveel verdiend is het misschien niet zo'n goed idee om dit soort geheugen dus te gaan overklokken ;)

Deze gaat verder op slot omdat wij geen glazen bol hebben en dus niet kunnen zeggen of het wel of niet op een bepaalde snelheid kan draaien.

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.