[XP] mapnaam standaard profiel wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• tedades
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-11-2025
Op mijn thuis computer met winxp sp2 heb ik 1 profiel, dat ook het profiel is waar windows standaard in opstart.
Nu heb ik eens onder linux de map naam gewijzigd van het profiel dat zich staat in 'documents and settings', en eens mijn computer opnieuw opgestart om te kijken wat zou gebeuren.
(Het register van mijn oude profiel was beschadigd waardoor die niet meer wilde opstarten)

De computer starte op en heeft een nieuw profiel aangemaakt, maar helaas onder een andere naam dan mijn oude profiel. Nu wil ik weer mijn oude profiel gebruiken.
Heb het door windows gemaakte profiel verwijderd en mijn oude profiel weer genoemd zoals hij was.
Maar steeds als ik mijn computer nu opstart maakt hij weer een nieuw profiel aan.

Waar kan ik de naam vinden van het profiel waar windows standaard in opstart, zodat ik deze weer kan wijzigen naar mijn oude profielnaam?

Of kan ik het bij profielbeheer gewoon de naam van het nieuwe profiel wijzigen naar mijn oude profielnaam, en dan deze nieuwe map overschrijven met mijn oude profiel?

• tedades
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-11-2025
Heb het gefixt, en ik heb het zo gedaan:

- opgestart met linux cd en het account dat ik wil gebruiken de naam gegeven: 'tijdelijkenaam'
- windows opgestart en bij start->configuratiescherm->gebruikersaccounts een nieuw account gemaakt genaamd "wismij"
- uitgelogd en ingelogd in het wismij profiel, vanuit daar heb ik het account gewist dat windows zelf steeds aanmaakte
- opnieuw opgestart en weer een nieuw account aangemaakt, dit keer met de naam van mijn oude account
- uitgelogd en ingelogd in het account met de naam van mijn oude account
- het account wismij daadwerkelijk gewist en de pc weer uitgezet
- weer opgestart met de linuxcd en daar het account met de naam van mijn oude account overschreven met het daadwerkelijke oude account (nouja, eerst de map verwijderd toen mijn tijdelijkenaam map terug genoemd naar zijn originele naam)
- pc opgestart in windows, en klaar is tedades

Het enige wat ik niet terug kreeg was het account icoontje, maar dat was snel opnieuw ingesteld.