Proxy/Gateway vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 46 views sinds 30-01-2008

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 07:40
Ok ik zit in de volgende situatie: de komende tijd (mogelijk weken) breng ik door op een adres waar het internet via een proxy loopt (isa server) deze is beveiligd met username/password. Op het netwerk is ook een standaard gateway, op deze pc is deze echter niet ingesteld. Op deze pc heb ik geen admin rechten (al moet hier met wat social engineering wel aan te komen zijn, echter lastig en er zal tijd overheen gaan). Nu wil ik dus vanaf hier SSH'en naar mijn servertje thuis, echter als ik bij putty de proxy invul en probeer te verbinden dan krijg ik natuurlijk een melding dat ik moet inloggen op de proxy. Er lijkt nog een proxy server op het netwerk te zijn met een voor mij nog onbekende port (heb nu port 1-5000 gescand en port 8080 zonder resultaat) deze is mogelijk onbeveiligd en staat met een hele lading geluk ssh verbindingen toe.
A.S. zaterdag kan ik mijn laptop aan het netwerk gaan hangen mischien lost dat alles al op voor mij, maar het is heel goed mogelijk dat mijn laptop door de servers hier niet geaccepteerd wordt (dit is ofc. te verhelpen door simpelweg te mac te spoofen, maar als dan blijkt dat de proxy verplicht is ben ik natuurlijk geen stap verder)
Iemand ideeen hoe ik toch kan ssh'en, het liefst dus zonder iets te moeten installeren of passwords te kraken (password uit iexplore halen en importeren naar putty mag natuurlijk wel :+ )
Of als iemand een progsoltje weet wat binnen apache kan draaien en vanuit de apache server naar dezelfde machine kan SSH'en (moet dus 100% via internet explorer gaan en niet zoals de andere ssh webclients die te vinden zijn op internet (bv http://www.ece.osu.edu/ssh) deze vragen direct om een ntlm password (volgens mij de manier om hier te authenticaten op het netwerk))

too weird to live too rare to die

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-03 17:43

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Hoe omzeil ik de policy van het netwerk waar ik in zit?
Aan het omzeilen van policies, zoals bijvoorbeeld het niet kunnen MSN'en op scholen, werken wij niet mee. Deze policies zijn er immers niet voor niets. Eventueel kan je contact opnemen met de beheerder om één en ander in goed overleg mogelijk te maken.
M.a.w. Hier helpen wij niet aan mee. Vraag gewoon aan de systeembeheerder/netwerkbeheerder of hij ssh toe wil laten.

Voortaan eerst maar eens de FAQ - Netwerken lezen..

Dit topic is gesloten.