Toon posts:

Het "gele" poortje van de livebox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

De titel zegt het al. Ik wil graag ook het gele poortje van de livebox als uitgang gebruiken, zodat een 2e pc hieraan gehangen kan worden zonder tussenkomst van router.

Ik heb zojuist met Orange klantenservice gebeld en de meneer zegt dat het wel mogelijk is maar dat ze het niet mogen communiceren.
Het gele poortje is nu voorgeconfigureerd voor TV. Ik wil echter dat het internet verkeer ook naar dat poortje wordt gestuurd...

Iemand een idee? Ik kan wel wat gaan rommelen en proberen maar dat schiet ook niet op.

Bij voorbaat dank

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11:33
Ik denk dat je via telnet je LB in moet... Ik zal dit weekend even kijken (als ik 't niet vergeet :9 ) maar ik heb mijn twijfels, ondanks dat de klantenservice zegt dat 't kan :P

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:05
Hoe precies kan ik je niet vertellen, maar het kan inderdaad via telnet.
Kijk is naar het "livebox als bridge" topic voor een voorbeeld van het veranderen van de interne connecties.

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:45:
De titel zegt het al. Ik wil graag ook het gele poortje van de livebox als uitgang gebruiken, zodat een 2e pc hieraan gehangen kan worden zonder tussenkomst van router.
Waarom? Hang een switch aan de rode poort en je hebt klaar. Kost geen drol en bespaart je een hoop gedoe, als het überhaupt al mogelijk is.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Wil je gewoon een tweede PC aansluiten bedoel je?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-11 19:05
5w 24 uur per dag komt na een jaartje toch op 44 KWh.

Verwijderd

Topicstarter
Wilko schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:53:
[...]

Waarom? Hang een switch aan de rode poort en je hebt klaar. Kost geen drol en bespaart je een hoop gedoe, als het überhaupt al mogelijk is.
Het is toch veel makkelijker als dat 2e poortje ff werkt... meer heb ik niet nodig namelijk... En ik weet dat het kan want het mannetje in van de helpdesk zei het EN het staat in de manual dat het poortje te gebruiken is als 2e ethernet poort.

Probleem is echter dat hij voorgeconfigureerd staat als TV poort of zoiets

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 03:55
Stuur je die livebox toch terug? Koop je zelf een modem, heb je ineens vier poorten. Hoef je ook niks te 'slopen' aan die livebox.

PSN: djmurcielago

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:55

Eboman

Ondertitel

hier werkt het 2e poortje gewoon (machine heeft wel een statisch adres maar of het daarme te maken heeft) ?

Signature

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-11 18:07
hang een switch achter de rode, heb ik hier ook. waarom zou je zo moeilijk doen.
livebox is zelf al een router.

• onlinegangster
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-11 05:02
Hier werkt het gele poortje gewoon hoor, waarom een switch o.i.d. erachter hangen als je gewoon de kabel erin kan prikken en internetten?
En so what als je er een beetje moeite voor moet doen, kom op daar zijn we toch tweakers voor?

Those penguins, they sure ain't normal

Pagina: 1