Toon posts:

[AVG 7.5] update niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 7.620 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Sinds kort (aantal dagen) wil mijn AVG 7.5 niet meer updaten via internet.
Ik krijg netjes de melding dat er een nieuwe update beschikbaar is, en hij wil hem gaan downloaden, maar dan is het net of hij bevriest.

Ik ben verbonden met het internet via mijn laptop, via wireless internet.

Op mijn pc die met de kabel verbonden is met het internet, update hij wel normaal.

Dit alles zit aangesloten op een router!

Ik heb al geprobeerd om de firewall uit te zetten, dan update hij ook niet.
Als ik de update handmatig download dan doet hij het wel (handmatig installeren vanuit een map op mn pc)

Ik heb ook al een nieuwe update server ingesteld, ik heb nu:

- http://update.grisoft.cz/softw/70/update
- http://backup.grisoft.com/softw/70/update
- http://akamai.grisoft.cz

Ik weet niet of er nog meer servers zijn om te updaten? Of waar het nog aan kan liggen.

Windows Firewall staat uit, avg firewall aan maar die geeft ook geen melding (en als die uit staat ook geen succes)

Heb al gezocht op got maar daar staan oplossingen dat je gewoon even moet wachten dat de servers overbelast zijn, maar dit is al een aantal dagen zo en ook op verschillende tijdstippen wil hij maar niet updaten

• Yobby
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-06 15:46
En als je hem opnieuw installeert, en dan kiest voor de Repair optie?

Yobby

Verwijderd

Topicstarter
Yobby schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:47:
En als je hem opnieuw installeert, en dan kiest voor de Repair optie?
Ook geprobeerd, maar zonder succes

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Ik denk dat iedereen met avg met dit probleem zit.
Ik in iedergeval wel.
Hij doet het al een week niet.

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Verwijderd

Topicstarter
Pepperana schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:48:
Ik in iedergeval wel.
Maar op mijn pc die gewoon via de kabel op mn router en zo via internet update, die doet het wel gewoon ...

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-07 11:57
Ik heb/had dit probleem ook, 2 dagen lang maar handmatig updates gedownload!
maar ik ben zonet overgestapt naar NOD32...goeie dingen over gelezen, en update wel :p

Verwijderd

Topicstarter
AgoNitE schreef op donderdag 12 april 2007 @ 21:10:
Ik heb/had dit probleem ook, 2 dagen lang maar handmatig updates gedownload!
maar ik ben zonet overgestapt naar NOD32...goeie dingen over gelezen, en update wel :p
Haha, dat is ook een oplossing ;) maar ik wil graag bij mn AVG blijven :9

• Pumanike
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-06 16:38
Pepperana schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:48:
Ik in iedergeval wel.
Mijn AVG Free doet het zelfs .. ik heb ook draadloos internet.

Verwijderd

Topicstarter
Pumanike schreef op donderdag 12 april 2007 @ 21:14:
[...]

Mijn AVG Free doet het zelfs .. ik heb ook draadloos internet.
Heb je nog iets speciaals gedaan .. poort opengezet oid?

of extra update servers toegevoegd?

• PierreG
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-07 12:35
Ik heb hier hetzelfde probleem met AVG, al een week of zo. Ik heb het kunnen oplossen door hem 1 keer handmatig te updaten (dus gewoon alle updates van de site gehaald, in een map gezet en dan kiest hij zelf de bestanden die hij nodig heeft om te updaten). Sindsdien werkt het automatisch updaten opnieuw (maar soms erg traag).

Iemand die ik ken en hetzelfde probleem heeft, heeft ook de handmatige update gedaan maar bij hem lukte het daarna nog niet om automatisch te updaten. Dus deze oplossing blijkt niet voor iedereen te werken. Maar het is het proberen waard en ondertussen is je AVG toch weer up to date.

• PositiveCreep
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-10-2023
(jarig!)
Heb hetzelfde gehad, toen inderdaad handmatig gedaan, nadien werkte het nog steeds niet, en ook nu doet hij het soms wel en soms niet, ik heb het idee dat het toch iets met hun servers moet zijn.

• ibmos2warp
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-11-2023

ibmos2warp

Eval is Evil

Welke versie heb je precies? 7.5.446.all? Anders moet je die even instaleren. Ik download nog steeds lekker vrolijk automatische update's. Welliswaar kan ie soms pas downloaden na de 2e of 3e verbindingspoging. Maar hier doet ie het gewoon. Geen veranderingen gedaan.

Ik weet alles van niks
Vind Excel ongelovelijk irritant.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hmm die servers zijn idd een beetje rot, hij loopt al 2 weken niet echt helemaal soepel. Maar het ligt dus niet aan mijn computer. Dat is dan wel weer mooi mee genomen :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Ik heb het probleem ook een tijdje gehad, nu update hij weer prima! :)

Waar het aan gelegen heeft? Geen idee. Hoe is het opgelost? Wederom, geen idee.

Ik heb hem gisteren weer werkend gekregen door gewoon de "Automatische" update net zo lang te laten lopen, tot hij werkte. Echt comfortabel en gebruiksvriendelijk is het niet, maar het werkt inmiddels wel.

Verwijderd

Heb je toevallig InternetPlusBellen van KPN (of ander KPN adsl abbo), ik heb dit namelijk meerdere keren meegemaakt bij mensen.

• Felixje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10-2023
Ik heb het afgelopen week ook een tijdje gehad met Internetplusbellen, geen aandacht aan geschonken, en een paar degen geleden uptdate hij weer gewoon.

(\__/)
(='.'=)
(")_(")

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Ik heb ook gewoon een fatsoenlijke kabelverbinding hoor en op dit moment doet het updaten het ook eventjes niet. Ik kan me er niet echt druk om maken verder :) Hoe standaard is dat wel niet dat servers er es ff uitliggen etc. of ben je zo overdreven 'up-to-date' geil?

Verwijderd

Topicstarter
BruT@LysT schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:37:
Ik heb ook gewoon een fatsoenlijke kabelverbinding hoor en op dit moment doet het updaten het ook eventjes niet. Ik kan me er niet echt druk om maken verder :) Hoe standaard is dat wel niet dat servers er es ff uitliggen etc. of ben je zo overdreven 'up-to-date' geil?
Eventjes maakt me idd niets uit maar een week begint al vervelend te worden

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 15:27:
Heb je toevallig InternetPlusBellen van KPN (of ander KPN adsl abbo), ik heb dit namelijk meerdere keren meegemaakt bij mensen.
nee ik heb gewoon @home abbo

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:28:
[...]

Eventjes maakt me idd niets uit maar een week begint al vervelend te worden
Exact, hij hoeft van mij niet eens elke dag te updaten, maar op 1 computer ging ie al week niet meer, en dan gaat AVG (en dan ook windows) zeuren over het niet up to date zijn. Dan ga ik het A wel merken ja en B ook nog vervelend vinden als dat al langer dan week aan de gang is.

Na heel veel proberen gaat ie soms weer, maar dan ook weer een tijdje niet...

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-07 13:05
Ik heb hetzelfde probleem. Het updaten lukt vaak pas na vele pogingen, en het duurt ook allemaal veel langer dan eerst. De updater blijft eerst een tijd lang steken op "verbinding sluiten", terwijl hij nog moet beginnen. Sowieso een onlogische status-melding dus. Als de updater dan eindelijk eens begint, is de snelheid meestal nog geen 50Kb/s, terwijl eerder de volledige bandbreedte werd gebruikt. Ik heb AVG 7.5 Pro op Vista x64. Het draait verder prima, behalve het updaten.

Het lijkt alsof het probleem aan de server-kant ligt, en niet bij ons (de gebruikers). Dus misschien is het een tijdelijk probleem wat te maken heeft met toegenomen drukte op de updateservers,

Als iemand meer informatie heeft, of een oplossing zelfs, dan zou ik het graag weten!

[ Voor 50% gewijzigd door geert1 op 17-04-2007 19:12 ]

• ruud2all
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:50
AVG heeft veel (illegale) sleutels geblokkeerd... mocht je de software legaal hebben aangeschaft kun je voor support bij AVG terecht. De gratis versie werkt wel goed....

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 17:53

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik heb AVG Free 7.5, up-to-date. Het updaten op zich werkt wel, maar ik heb nu het probleem dat AVG steeds na het updaten wil dat de computer opnieuw wordt opgestart. En om nou iedere dag dat ik de pc net heb aangezet als eerste de melding te krijgen dat ie moet rebooten begin ik nu een beetje zat te worden.

Ik heb al eens een repair gedaan met de setup, maar dat mocht niet baten. Het is nu al een weekje of zo op deze manier. Een vaag probleem, waar ik tot nu toe nog geen oorzaak en/of oplossing voor heb gevonden.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op woensdag 18 april 2007 @ 00:10:
Ik heb AVG Free 7.5, up-to-date. Het updaten op zich werkt wel, maar ik heb nu het probleem dat AVG steeds na het updaten wil dat de computer opnieuw wordt opgestart. En om nou iedere dag dat ik de pc net heb aangezet als eerste de melding te krijgen dat ie moet rebooten begin ik nu een beetje zat te worden.

Ik heb al eens een repair gedaan met de setup, maar dat mocht niet baten. Het is nu al een weekje of zo op deze manier. Een vaag probleem, waar ik tot nu toe nog geen oorzaak en/of oplossing voor heb gevonden.
dit is waarschijnlijk bij de instellingen voor het updaten ingesteld en kan daar ook simpel veranderd worden door aslvolgt:
1 open controlecentrum
2 bij updatebeheer op eigenschappen dus niet instellingen
3onmiddelijk bijwerken aanvinken

is dit niet voldoende dan is er ook de optie "votlooien na opstarten van de computer" iig heb ik hem op "bevestiging vragen van gebruiker"

greetz en succes Robbyie.

btw kan ook niet goed updaten ook server problemen

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 17:53

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Hey thanks, daar heb ik blijkbaar overheen gekeken. Ik snap alleen niet waarom hij nu opeens wel een herstart nodig heeft, terwijl dat nooit zo was. Maar goed, ik laat nog wel weten of het heeft geholpen. (er zijn nu geen updates)

[edit]: Dat was het probleem inderdaad. De oorzaak is me nog steeds onbekend, maar het is nu wel opgelost en het werkt weer als vanouds.

[ Voor 23% gewijzigd door DrivinUCrazy op 29-04-2007 12:18 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op woensdag 18 april 2007 @ 16:43:
Hey thanks, daar heb ik blijkbaar overheen gekeken. Ik snap alleen niet waarom hij nu opeens wel een herstart nodig heeft, terwijl dat nooit zo was. Maar goed, ik laat nog wel weten of het heeft geholpen. (er zijn nu geen updates)

[edit]: Dat was het probleem inderdaad. De oorzaak is me nog steeds onbekend, maar het is nu wel opgelost en het werkt weer als vanouds.
Ok ;) gelukkig mijn avg update wel weer zoms even 2 a 3x op update klikken maar de laatste week nog geen problemen gehad :) verder nog mensen met problemen?
Pagina: 1