Toon posts:

voeding x gear geen s-ata?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb hier juist pc gemonteerd, nu kom ik tot de verrassende vaststelling dat ik de harde schijf niet kan aankoppelen aangezien ik geen stroomkabel voor s-ata heb,

case is een gem x-gear 400w, voedingkabel zit vast (niet met kabels die je apart moet aansluiten aan voeding zolas bij mijn antec), uit de voedings komt kabel voor mobo, floppy, 4*ide en dat is het.
Wat mis ik hier?
werkt die voeding met een omvormer naar s-ata en zijn ze mij dat vergeten meegeven of is dat gewoon de verkeerde voeding die erin zit

greetz

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het kan natuurlijk zijn dat de S-ATA connectoren er gewoonweg niet ophoren. Dat is simpel op te lossen door een voeding te kopen die die connectoren wel heeft, of nog veel simpeler door een convertertje van molex-> S-ata molex te kopen.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-02 20:35
Zou best wel eens kunnen dat het er gewoon niet bijhoort. Dat heb je met goedkope zooi.

Overigens zijn de omvormertjes helemaal niet zo duur en overal te krijgen.

Verwijderd

Die X-Gear voeding zijn niet echt goed, ik zou toch voor een coolermaster 380 watt ofzo gaan, deze zijn al verkrijgbaar vanaf ~35 euro

Verwijderd

dat is x-gear ;)

Gewoon een verloopje van molex naar sata halen en je kan ermee werken. Ik ben er redelijk zeker van (niet 100%) dat de voedingen die in xgear gerief zitten gewoon tybotech-herlabeld gerief is, en die voedingen hadden tot een maandje of 3à4 geleden (laatste dat ik toen gebruikt heb) nog geen sata aansluiting...

edit; die 400w voeding heeft geloof ik ook maar 13A op zijn 12V lijn zitten, dus aan 150W belasting op de 12V lijn zit die voeding al op zijn gat. Die voeding trekt dus amper een dikke VGA kaart zonder iets extra ;), wel ideale dingetjes voor een celeron, 1 HD en een 7300 ofzo op te laten werken..

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 20:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
gvd he, zal morgen dan eens van mijn oren gaan maken in de winkel, bestel heel systeem met onderdelen, had eerst aopen case genomen maar hij bleef maar doordrammen dat die x gear echt goed waren, dan had hij wel effe een omvormerke mogen meegeven he zeg.
kwa belasting geen probleem
core2duo 4300 met alles onboard ook vga, echt budget systeem

merci vr de inlichting

• Nijn
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:32:
dat is x-gear ;)

Gewoon een verloopje van molex naar sata halen en je kan ermee werken. Ik ben er redelijk zeker van (niet 100%) dat de voedingen die in xgear gerief zitten gewoon tybotech-herlabeld gerief is, en die voedingen hadden tot een maandje of 3à4 geleden (laatste dat ik toen gebruikt heb) nog geen sata aansluiting...

edit; die 400w voeding heeft geloof ik ook maar 13A op zijn 12V lijn zitten, dus aan 150W belasting op de 12V lijn zit die voeding al op zijn gat. Die voeding trekt dus amper een dikke VGA kaart zonder iets extra ;), wel ideale dingetjes voor een celeron, 1 HD en een 7300 ofzo op te laten werken..
Totdat je de helft terugkrijgt omdat ze na 3 maanden kapot zijn.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Normaal gesproken zit bij elk moederbord een aantal S-ATA stroom convertertjes evenredig met het aantal S-ATA poorten op dat bord.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

als je kan toch voor die Aopen gaan, de kwaliteit daarvan ligt toch wel wat hoger.
Nijn schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:38:
Totdat je de helft terugkrijgt omdat ze na 3 maanden kapot zijn.
Als je uitkijkt hoeveel je eraanhangt (dus onder die belasting blijven) heb je er geen problemen mee, heb er al een stuk of 10 geplaatst en nooit 1tje teruggekregen. Prijs/kwaliteit is tybotech echt nog goed. Qua cases zijn ze zelfs gewoon goed te noemen, een "topgamma" tybotech is pakken sterker of een instap Antec (beide cases hebben ongeveer dezelfde prijs).

Dus de helft terug omdat ze na 3 maand kapot zijn? Niet echt, heb er nu 3 die al meer dan 5 jaar een systeem trekken, en de andere zijn ook minstens 2 jaar oud (plaats nu standaard aopen-voedingen, die zijn veel stiller). Nooit klachten gehad van die voedingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 20:42 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

X-Gear staat over het algemeen gewoon niet echt bekend om hun goede kwaliteit. Het blijft een verschil of je een voeding van 25€ koopt of eentje van rond de €100.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Nijn
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:42:
als je kan toch voor die Aopen gaan, de kwaliteit daarvan ligt toch wel wat hoger.

[...]

Als je uitkijkt hoeveel je eraanhangt (dus onder die belasting blijven) heb je er geen problemen mee, heb er al een stuk of 10 geplaatst en nooit 1tje teruggekregen. Prijs/kwaliteit is tybotech echt nog goed. Qua cases zijn ze zelfs gewoon goed te noemen, een "topgamma" tybotech is pakken sterker of een instap Antec (beide cases hebben ongeveer dezelfde prijs).

Dus de helft terug omdat ze na 3 maand kapot zijn? Niet echt, heb er nu 3 die al meer dan 5 jaar een systeem trekken, en de andere zijn ook minstens 2 jaar oud (plaats nu standaard aopen-voedingen, die zijn veel stiller). Nooit klachten gehad van die voedingen.
Dan gebruiken wij waarschijnlijk verschillende types.
X-gear 400w, in totaal 30 ingekocht uit 2 verschillende batches. Gebruikt in simpele systemen (1xdvdrw, 1dvd, simpele videokaart, mobo met on-board geluid, 1 of soms 2 hdd`s). Laatste telling: 11 defecte voedingen.
Pagina: 1