Toon posts:

Netwerkdrive doordelen met ander netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik heb het probleem dat ik een pc met 2 netwerkkaarten (en netwerken) heb en een netwerkdrive (X:) op het 1e netwerk moet delen met het andere netwerk. Nu zou je kunnen zeggen, via een verbindingsbrug, maar beide netwerken gebruiken dezelfde ip range dus dat geeft conflicten. Hieronder een schematiese opbouw van de situatie.
kan iemmand helpen?

internet.........................................................internet
...|...........................................................................|
Router/modem...........................................router/modem
...|...........................................................................|
server (met share).....................................server, verdwijnt nog
lan...................................................................lan (pc's moet ook verbonden worden met X:)
pc (met X: gekoppeld aan de share)----pc(moet ook verbinding met X: hebben)

bvd.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 20:04 ]

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Zoiets heet een vpn. Kijk eens in die richting en kijk hoe ver je komt :)

Game: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Mac Mini M4 16/256

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-03 11:29
Ene netwerk gewoon een ander ip range geven? :S

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Waarom hang je alle PC's (en de server) niet gewoon aan de router?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
zal het ff compleet maken:
de 2 netwerken liggen in andere gebouwen, en de 2 pc's zijn verbonden via hamashi, en ik mag niet aan de 1e server en aan de routers zitten.
en de routers ondersteunen geen vpn :P

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 20:08 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Stel je toch op die eerste pc die al verbonden is met X: een vpn servertje in?
XP kan incoming connections accepteren :)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat niet om dat vpn servertje, maar hoe krijg ik die X: verder gedeelt

• Romke

Romke

Dieselhead

Met dat vpn servertje ;)

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
sorry, miss heb ik niet duidelijk genoeg het probleem omschreven, even alle gegevens:
het gaat om 2 scholen, thomson speedtouch510i routers/modems, redhat servers, win2000 workstations, server en modem/routers verboden gebied voor mij (vandaar hamachi en geen normale vpn) en het delen moet via bestanden delen, de share staat op de server, dus daar kan ik geen vpn oid opzetten, ik moet dus een gedeelde map verder delen.

• Romke

Romke

Dieselhead

Anders laat je dit over aan de ICT afdeling van die scholen?
Als jij systeembeheerder daar bent zie ik niet in waarom jij niet aan de modem/routers en servers mag komen.

Verder kan ook windows 2000 binnenkomende verbindingen accepteren.
Ik zal eens een virtueel machientje installeren om dat te testen.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, dan zul je toch zoals mijn voorganger zegt even met de jongens van systeem / netwerkbeheer moeten gaan praten. Want anders gaat het je dus gewoon niet lukken ben ik bang :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
ok vast bedankt, ik ben trouwens zelf systeembeherder, maar onze server staat onder beheer bij een ander bedrijf, en die laten de support vallen als je er zelf mee gaat klooien :| en willen zelf niet helpen

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 22:49 ]

• Romke

Romke

Dieselhead

Waarom willen die lui niet helpen? Je betaalt er toch zeker voor?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:48:
ok vast bedankt, ik ben trouwens zelf systeembeherder,
Als ik je profiel moet geloven ben jij dat niet.
maar onze server staat onder beheer bij een ander bedrijf, en die laten de support vallen als je er zelf mee gaat klooien :| en willen zelf niet helpen
en terecht als ik dat zo zie aan de "oplossing" die je zelf hebt bedacht.

Misschien nagedacht over het punt dat beide netwerken niet voor niks gescheiden zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door alt-92 op 13-04-2007 17:03 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
heb serieus geen idee hoe dat in mijn profiel komt denk dat ik de de 9 die boven de 6 ligt :9 heb ingedrukt ofzo, maar ik ben echt beheerder hoor! Maar dit topic gaat over de vraag hoe ik die share doorverbind en niet of jeroen033 nu wel of niet beheerder is :P

________
heb nog iets bedacht, die server draait op redhat, was het niet zo dat je daar met F2 in kon komen zonder wachtwoord?
________

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan een share niet 2x door"lussen" .

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ik zit er dus aan vast om de ip range van het 2e netwerk aan te passen en dan een netwerkbridge op te zetten tussen de 2 servers :|

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als systeembeheerder weet je toch wel hoe routing werkt? ;)

Verwijderd

Probeer Hamachi eens.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:06:
zal het ff compleet maken:
de 2 netwerken liggen in andere gebouwen, en de 2 pc's zijn verbonden via hamashi, en ik mag niet aan de 1e server en aan de routers zitten.
en de routers ondersteunen geen vpn :P

Verwijderd

Sorry, overheen gelezen. ;)

Verwijderd

Topicstarter
ik zit te denken om gewoon met F2 -> linux rescue die server in te breken, hij is van ons bedrijf, dus dan heb ik toch ook het recht er hamachi op te installeren?

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-03 16:43
Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 17:50:
ik zit te denken om gewoon met F2 -> linux rescue die server in te breken, hij is van ons bedrijf, dus dan heb ik toch ook het recht er hamachi op te installeren?
LoL.. Dag support.
Gewoon contact opnemen met de beheerders van de servers en hun een VPN verbinding opzetten.
Willen ze niet helpen dan op zoek gaan naar andere beheerders.. Klant is koning en de omgeving is van de school.
Anders een aparte router bij plaatsen die wel VPN ondersteund en deze in eigen beheer nemen. wel zorgen dat deze compatible zijn met bestaande situatie ;)

A Soldiers manual and a pair of boots.

Pagina: 1