Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[BUG] Usericon: vage, niet-bestaande image als icon

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
't Viel me op dat er bij mijn berichten, hoewel ik géén usericons meer heb én geen webicon er tóch een icon-vakje kwam. Bij 'nadere inspectie' bleek het om het volgende bestand te gaan:

http://gathering.tweakers.net/usericons/2087/.nfs000000006048ec9600000003

Ahum, right, WTF? 8)7 Die heb ik dus niet zelf ingesteld (hij staat niet in m'n profiel iig) en Joost mag weten waar ie wél vandaan komt...

Sowieso is dat hele usericon-systeem bagger, is daar geen fatsoenlijke manager voor te proggelen? 10 Minuutjes werk lijkt me?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:06

crisp

Devver

Pixelated

10 Minuutjes werk lijkt me?
Ik denk dat je dergelijke inschattingen beter kan overlaten aan de developers zelf. Verder mis ik nogal wat argumentatie omtrent wat er dan precies zo bagger aan is en eventuele suggesties hoe het beter zou kunnen.

Vwb deze bug, ik zal eens kijken waar dat aan kan liggen als ik 10 minuutjes vrij heb ;)

Intentionally left blank

• Osiris
  • Niet online
crisp schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:59:
[...]
Ik denk dat je dergelijke inschattingen beter kan overlaten aan de developers zelf. Verder mis ik nogal wat argumentatie omtrent wat er dan precies zo bagger aan is en eventuele suggesties hoe het beter zou kunnen.
Die 10 minuten was niet serieus bedoelt hoor, niet meteen op de kast klimmen hè ;) Had er misschien een smilie naast moeten zetten :P

Verder is 't simpelweg geen 'manager' IMO. Zodra je een icon wilt verwijderen, dan is na verwijdering spontaan een ander icon geselecteerd. Dat is nogal ongewenst gedrag IMO, de user moet na verwijdering zélf het correcte icon kunnen kiezen lijkt me.
Het resultaat om álle icons te verwijderen is vervolgens ook dat je ál je icons gezellig langs gaat, totdat alles weg is. Compleet GoT kan dan gezellig meegenieten van al je icons die derhalve de revu passeren.
Dat is overigens ook meteen de énige manier om je icons 'uit' te zetten, alles verwijderen. Ik heb ze nu lokaal moeten backuppen om het 'uit' te krijgen, nadat ik 10x mijn onbeveiligde, on-encrypted password in heb moeten voeren.
't Is al met al bij elkaar een 'goedkope oplossing' IMO wat nogal wat functionaliteiten mist.

M.b.v. wat "tabbladen" (javascript) kun je ongetwijfeld de drie verschillende functionaliteiten onderscheiden: "toevoegen", "verwijderen" en "gebruiken", waarbij uiteraard de laatste twee overduidelijk twee verschillende inputs nodig hebben: "verwijderen" zou ik graag zien als checkbox, terwijl "gebruiken" natuurlijk een radiobutton nodig heeft. Door javascript-ish tabbladen te gebruiken kun je die drie functies netjes en overzichtelijk scheiden zonder er een aparte 'manager' voor te gebruiken. (Geen idee hoe dat verder te fixen is voor de non-js-clients :+) Dan moet natuurlijk React wel de mogelijkheid bieden om meerdere icons tegelijkertijd te verwijderen, anders heeft 't allemaal weinig nut. Géén icon selecteren na verwijdering zou dan IMO al een grote verbetering zijn, maarja, wie ben ik :P
crisp schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:59:
Vwb deze bug, ik zal eens kijken waar dat aan kan liggen als ik 10 minuutjes vrij heb ;)
Gaarne :P

[ Voor 21% gewijzigd door Osiris op 12-04-2007 20:16 ]

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Osiris schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:09:
Zodra je een icon wilt verwijderen, dan is na verwijdering spontaan een ander icon geselecteerd. Dat is nogal ongewenst gedrag IMO, de user moet na verwijdering zélf het correcte icon kunnen kiezen lijkt me.
Het resultaat om álle icons te verwijderen is vervolgens ook dat je ál je icons gezellig langs gaat, totdat alles weg is. Compleet GoT kan dan gezellig meegenieten van al je icons die derhalve de revu passeren.
Als je het niet eens bent met wat er gebeurd bij het verwijderen van het actieve icon, en je alle icons wil verwijderen, kan je natuurlijk ook gewoon het volgende doen (drum-roll please):
• eerst alle niet actieve icons verwijderen. :)

Granted, het verwijderen van meer dan 1 icon gaat nog steeds niet erg gebruiksvriendelijk, maar het wordt tenminste geen Osiris' icon revue. ;) Sowieso is het geen gek idee om een icon dat je nu niet gebruikt en welke ook onder geen beding ooit gezien mag worden weg te halen, want waarom bewaar je hem uberhaupt nog. :+

{signature}

• Osiris
  • Niet online
[quote]Voutloos schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:34:
[...]
Als je het niet eens bent met wat er gebeurd bij het verwijderen van het actieve icon, en je alle icons wil verwijderen, kan je natuurlijk ook gewoon het volgende doen (drum-roll please):
• eerst alle niet actieve icons verwijderen. :)
Work-arounds noem ik geen 'oplossing' :P Die mogelijkheid had ik ook al bedacht, maar op dat moment had ik m'n 'huidige' al weggepleurd, waardoor ik die weer terug zou moeten uppen om te voorkomen dat een andere actief zou zijn :+ Nee da's lekker logisch 8)7 :P
Voutloos schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:34:
Granted, het verwijderen van meer dan 1 icon gaat nog steeds niet erg gebruiksvriendelijk, maar het wordt tenminste geen Osiris' icon revue. ;) Sowieso is het geen gek idee om een icon dat je nu niet gebruikt en welke ook onder geen beding ooit gezien mag worden weg te halen, want waarom bewaar je hem uberhaupt nog. :+
Mwah, d'r stonden gewoon nog wat ouwe in, waaronder een oranje icon met Olympische ringen et cetera, beetje vreemd, nietwaar? :P

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:06

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb het Icon veld in de DB nu leeggegooid. Ik kon verder geen users vinden die zo'n rare string daarin hadden staan, dus het is mij ook onduidelijk waar dat vandaan is gekomen. Glitch in de matrix ofzo...

Vwb een betere manager; tsja, ik gok dat de gemiddelde tweakers toch niet dagelijks van icon wisselt, dus hoewel het wel gebruiksvriendelijker zou kunnen is het uiteindelijke nut imo toch wat beperkt...

Intentionally left blank

• Osiris
  • Niet online
Okidokie. :)

Bedankt voor 't verwijderen van die maffe entry iig, hij werd ook niet meegenomen bij de icon-slots-berekening AFAIK.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Lijkt erop dat er iets gebeurt is m.b.t. de filelocking, kan zijn dat het met een apt-get upgrade is gebeurt ofzo :)
Niet bepaald een reactbug, en het komt zo te zien te weinig voor om ons er erg druk over te maken :)

Wont fix dus :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.