Toon posts:

Laptop laad niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 1,5/2 jaar heb ik een laptop een Acer Travelmate 2201WLC
Systeem specificatie's:
Intel CEleron 2,6Ghz
15.4 WXGA width TFT LCD
Ati Mobility Radeon 9000 IGD
40 GB HDD
DVD/CD-RW combo
256MB DDR

Alleen geval is dus dat ik sind enkele weken deze laptop niet meer kan gebruiken omdat hij slecht tot niet oplaad. Ik heb al het stekkertje van de oplader die achterin de laptop gaat laten vervangen maar daar licht het niet aan. Ook aan de oplader zelf licht het denk ik niet omdat het groene lampje wel gaat branden. Het lampje voor op de laptop dat aangeeft datie zou moeten opladen brand wel afwisselend met knipperen(oranje lampje)

Zou iemand hier misschien weten wat het probleem is? Ik hoor het graag.

Gr Niels

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 19:31 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:29

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Twee mogelijke oorzaken:
1) oplaad circuit in de notebook defect.
2) Defecte accu.
Gewoon vervangen en opgelost :)

[ Voor 44% gewijzigd door Microkid op 12-04-2007 19:42 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-10-2025
Euh, ik had iets dergelijks ook ooit, en dat lag dan aan het oplaad circuit (nieuwe batterij). Maar hoe vervang je dat dan?
De laptop las namelijk ook verkeerd de status van de batterij uit.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht ook accu kapot maar als ik de accu er uit haal en dan oplaad doet hij het ook niet op de netstroom alleen dus dan zou eigenlijk enige wat kunnen oplaad circuit kapot zijn. En Oplaad circuit is dat moeilijk te vervangen en weet je toevallig wat dat kost?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 19:47 ]

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:29

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Als je je laptop nog geen 2 jaar hebt, heb je nog recht op concumentengarantie. Wellicht is het beter even langs je leverancier te gaan ipv zelf te gaan vogelen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-01 04:21
En wat als je opstart met adapter erin? En dan gewoon de adapter eens uittrekken. Als die dan gewoon doordoet is het een teken dat de batterij niet meer goed gekalibreert is. Laat hem dan gewoon verder doen tot hij uitvalt. Probeer hem dan nog eens enkele uren op te laden. Bij mijn thinkpad x23 was dit namelijk het geval.

http://specs.tweak.to/16567

Pagina: 1