TULP splitter probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 966 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 215814

Topicstarter
Goedenavond,

Ik heb een stereoinstallatie met enkele line-in ingang. (Dus 1 keer rood en 1 keer wit)
Hier heb ik een tulp splitter op aangesloten http://www.stofzuigerzakken-online.nl/ac016.JPG

Doormiddel van deze splitter kan ik mijn lcd tv en computer tegelijk op mijn stereo aansluiten.
Nou is het probleem dat als mijn pc aanstaat, ik het geluid van mijn tv niet kan horen.
De computer drukt het tv signaal in feite weg.
Als ik alleen mijn tv aan heb en dan mijn computer aanzet (ook zonder muziek aan te zetten), stopt dus het geluid van mijn tv.

Heeft iemand een idee hoe dit probleem opgelost kan worden? Ik moet nu namelijk telkens de pc uitzetten, of kabeltjes lostrekken, op deze manier heeft een splitter geen toegevoegde waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Inputs wil je eigenlijk ook niet op zo'n manier splitten, dat geeft allerlei ranzige effecten. Je kan hiervoor beter een schakelaar gebruiken, of eventueel een klein mengpaneeltje of iets dergelijks. Al is de enige echt praktische oplossing natuurlijk een versterker met meer dan één input, maargoed, dat is een ander verhaal.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik moet zeggen dat ik de geluidskwaliteit er nauwelijks onder vind lijden, meerder malen geprobeerd het verschil te horen, maar dat is echt verwaarloosbaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-05 10:21

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Misschien heb je sommige inputs niet gemuted staan en zorgen die voor ruis?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67663

Pas maar op dat je het geluid niet 1x te hoog zet.
Dan kan je echt iets opblazen...

Meerdere line-ins op je geluidskaart, of inderdaad een mengpaneeltje aanschaffen.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Anoniem: 215814 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:26:
Ik moet zeggen dat ik de geluidskwaliteit er nauwelijks onder vind lijden, meerder malen geprobeerd het verschil te horen, maar dat is echt verwaarloosbaar..
Ja, zolang je maar één apparaat tegelijk aan hebt staan wel ja :P

Ik heb het vaker gezien dat het aanzetten van meerdere apparaten tot uitvallen van geluid of ruis ofzo leidt bij het domweg splitsen van inputs.

Met dit soort splitters koppel je namelijk ook meteen de output van je tv aan de output van je pc en die zijn er niet voor gemaakt om een signaal te ontvangen.

[ Voor 14% gewijzigd door Orion84 op 12-04-2007 19:29 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Orion84 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:28:
[...]

Ja, zolang je maar één apparaat tegelijk aan hebt staan wel ja :P

Ik heb het vaker gezien dat het aanzetten van meerdere apparaten tot uitvallen van geluid of ruis ofzo leidt bij het domweg splitsen van inputs.

Met dit soort splitters koppel je namelijk ook meteen de output van je tv aan de output van je pc en die zijn er niet voor gemaakt om een signaal te ontvangen.
zou je denken? als ze allebei alleen signalen versturen kan dat toch niet tot problemen leiden?
Maar het zou kunnen hoor geen expert op dit gebied :)

Dus jullie bevelen een splitter kastje aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37334

Edit

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 37334 op 12-04-2007 19:40 . Reden: Nutteloos, webspees stuk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

heb iets dergelijks zelf eens proberen te maken, door diodes tussen de plus van de ingange te zetten. Was een eigen soldeersel. Echter niet afgemaakt, maar concept werkte :)

Dan moet je alleen wel kunnen solderen enzo. Ik weet niet of je dat kunt - maar als je dat niet kunt zijn er globaal 3 opties:
1 Aanschaf van een switchbox, die kunnen wel wat jij wilt. Zie Conrad enzo
2) Aanschaffen van een andere versterker met meer aansluitopties
3) Aanschaf van een mengpaneel

Eerste optie is denk ik de goedkoopste, hoewel eengoede 2e hans versterker ook niet veel hoeft te kosten :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The Eagle schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:46:
heb iets dergelijks zelf eens proberen te maken, door diodes tussen de plus van de ingange te zetten. Was een eigen soldeersel. Echter niet afgemaakt, maar concept werkte :)

Dan moet je alleen wel kunnen solderen enzo. Ik weet niet of je dat kunt - maar als je dat niet kunt zijn er globaal 3 opties:
1 Aanschaf van een switchbox, die kunnen wel wat jij wilt. Zie Conrad enzo
2) Aanschaffen van een andere versterker met meer aansluitopties
3) Aanschaf van een mengpaneel

Eerste optie is denk ik de goedkoopste, hoewel eengoede 2e hans versterker ook niet veel hoeft te kosten :)
Bedankt voor de tips!

misschien deze: http://www.conrad.nl/goto/?product=350715
Zorgt deze voor veel audiovervorming??

Een andere versterker liever niet, ben nog veel te blij met de stereo installatie die ik momenteel heb.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 215814 op 12-04-2007 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:03

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Die switchbox is een prima oplossing :Y

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
oke dan weet ik dat :) bedankt voor de snelle reacties en tips !!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 215814 op 12-04-2007 20:41 ]

Pagina: 1