Toon posts:

Virus of hardeschijf stuk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem...

Ik heb een Samsung SP2014N hardeschijf van 180 Gig, die ong 4 maanden oud is, deze is gesplitst in 2'en. Nu raakt mijn c schijf elke keer vol (d schijf is nix mis mee), als ik weer een programma wis van bijv. 1 gig, dan is (zonder iets te installeren/donwloaden) binnen een paar uur deze gig ook weer vol.
Kortom maakt niet uit hoeveel ruimte ik vrij maak, na verloop van tijd is de c schijf weer vol.

Is dit een teken dat mijn harde schijf stuk is? (na zo'n korte tijd?) Valt dit te testen?

Of heb ik een of ander virus?

ps. Voordat ik deze hardeschijf heb gekocht had ik precies hetzelfde probleem, daarom (en omdat ik een grotere harde schijf wilde) heb ik een nieuwe gekocht, iemand vertelde mij toen dat die oude kapot was.

Ik snap er in ieder geval niet veel van....

Wie kan mij helpen?

Verwijderd

welke virusscanner heb je?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Download eens een programma zoals Sequoiaview http://www.win.tue.nl/sequoiaview/
En kijk daarmee waar al die vrije ruimte mee wordt opgevuld :)

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:48

sanzut

It's always christmas time

Ik denk dat er niets mis is met je hdd, maar met je instellingen.
Ik denk dat je namelijk je hardeschijf als extra cache gebruikt. Kijk eens wat de instellingen zijn bij Deze computer-Eigenschappen-Geavanceerd-Prestaties-Instellingen-Geavanceerd-Wijzigen

Hier zie je hoeveel ruimte windows op je HDD reserveert als extra werk geheugen, dat welliswaar wat trager is als je normale geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie!!

Als virusscanner heb ik NOD32, maar die ziet dus geen virus...

@Satch
Leuk programma! Alle vrije ruimte wordt door c:\documents and settings\frank\local settings\temp\IH****.tmp dat is zo'n 25 gig, wat alleen maar meer wordt...

Hoe kan ik dit oplossen?

@Sanzut
Het totale virtuele geheugen is 750 mb, ik denk dat dit dus niet het probleem is....

Verwijderd

IH****.tmp ?

Of heet het anders? Anders moet je even op die .tmp naam googlen

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

klinkt als je systeemherstel dat nog aan staan. Gooi dat maar eens uit, denk dat jedan al een stuk verder bent :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-02 11:57
die gooit geen 25 Gb in een *.tmp file..

Ik denk toch een soort van een trojan/adware achtig iets.. Is NOD32 zijn on access scanner nog actief?

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 17:36
Ik heb het ook ooit een keer gehad, vage bestanden die werden aangemaakt in c:\windows\system32 of iets in die trend. Het was 99% zeker geen virus of trojan, heb toen zo'n beetje alle mogelijke virus- en anti malware scanners gehad.

Waar het uiteindelijk aan lag weet ik nog steeds niet zeker. Heb toen via een vriend van mij een scan van F-secure uitgevoerd. Echter voordat die met concreet resultaat kwamen had ik m'n C al geformatteerd. Het leek te liggen aan de MSI update tool of StyleXP.

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:48

sanzut

It's always christmas time

Fauna schreef op donderdag 12 april 2007 @ 22:17:
Ik heb het ook ooit een keer gehad, vage bestanden die werden aangemaakt in c:\windows\system32 of iets in die trend. Het was 99% zeker geen virus of trojan, heb toen zo'n beetje alle mogelijke virus- en anti malware scanners gehad.

Waar het uiteindelijk aan lag weet ik nog steeds niet zeker. Heb toen via een vriend van mij een scan van F-secure uitgevoerd. Echter voordat die met concreet resultaat kwamen had ik m'n C al geformatteerd. Het leek te liggen aan de MSI update tool of StyleXP.
Klinkt me verdacht veel in mn oren, aangezien ik geen MSI had, maar wel StyleXP heb ik dan bij deze met terugwerkende kracht (van ongeveer 3 jaar :p ) dat probleem ook weer opgelost

Verwijderd

Topicstarter
Weet nog steeds niet wat het is, had weer een één gig vrij gemaakt en na ong. 1,5 uur was deze vrije ruimte weer vol...

Wordt zeer irritant aangezien mijn internet pagina's door het ruimtegebrek nu ook niet goed weergegeven kunnen worden...

Hellup!!!

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Filemon van SysInternals downloaden en op de achtergrond mee laten draaien om zo te zien welk proces dat .tmp bestand steeds benaderd. Eventueel ook nog SysInternals RootkitRevealer en een online virusscan als TrendMicro Housecall doen. En open eens je taskmanager, kies tabblad network ... zie je veel verkeer langskomen terwijl je zelfs niets met de PC doet ?

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik las wat oplossingen door te zoeken op "harde schijf loopt vol". Lijkt me een goed idee wat topics te lezen. De oplossingen zijn verschillend.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, ben weer wat wijzer geworden! Ook andere topics en forums gelezen, maar daar kom ik niet veel verder mee...

Heb Filemon van SysInternals gedownload en kwam erachter dat het proces IEXPLORE.EXE.3016 de boosdoener is, als request geeft ie ook write aan en als path c:\docu..\frank\local..\temp\**.tmp

Die internet site is een site met livestreams die ik vaak bekijk en ben er nu achter dat wanneer ik die site open heb staan hij mijn vrije ruimte opvreet! Zodra ik de site uitzet, dan stopt het ook..

Maarja, er is inmiddes wel 25 Gig aan ruimte in beslag genomen en zou niet weten hoe ik dit terug kan krijgen... (de bestanden zijn nergens zichtbaar, zodat ik ze kan verwijderen...)

En hoe kan ik die site met livestreams bekijken zonder dat dit ten koste gaat van mijn vrije ruimte? Ik kan trouwens ondanks dat ik 0,0 mb aan vrije ruimte heb wel gewoon de site met livestreams bekijken...

Wie helpt me verder?

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 17:36
zijn het geen onzichtbare en/of systeemfiles? Om die te zien moet je standaard wat opties aanzetten in windows verkenner. Verder kan het dan denk ik geen kwaad om schijfopruiming een keer te laten draaien.

Verwijderd

je kan je hd testen door deze cd te downloaden en dan te branden en dan ik dacht uit mijn hoofd F2 -> F1 en dan gaat hij je hd testen zo kom je der achter of je hd kapot is of niet ( ik zou wel een grote test doen)

:)

http://download.softpedia...e/cd_dvd_tools/ubcd40.exe

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Je kan in Internet Explorer zelf opgeven dat ie de tijdelijke bestanden moet wissen, staat gewoon bij options.
Ik zou dan ook daar gelijk het limiet wat lager zetten (al trekt IE zich daar volgens mij geen bal van aan).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu wel de bestanden zichtbaar gemaakt. Het is een onzichtbare map onder documents and settings\user\local settings\temp

die temp map is dus 25 gig groot, kan ik die gewoon wissen?

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Yepz, gewoon cleanen.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal super bedankt! Heb mijn 25 gig aan ruimte weer terug door middel van het prgramma CCleaner!
Pagina: 1