Geheugen laptop updaten

Pagina: 1
Acties:

• Pittie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:57
Ik heb de volgende laptop
https://www.nsc.utwente.n...otebooks&o=rocksolid_9160
Even de hoofdpunten op een rijtje

Mainboard
Chipset type Intel 855 PM (ICH4-M Family)
Data bus speed 400 MHz Front Side Bus

In deze laptop zat 2*512Mb geheugen, PC2700 van kingstone. Dit draaide volgens cpu-z op single channel
Dus ik dacht, dan prik ik er een 1GB reepje bij (vervanging voor 1 van de 2 512reepjes)
En ooit in de toekomst doe ik dat nog een keertje

Ik heb dus nu een module "Samsung k4h1g0838a-TCCC" aangeschaft PC3200, en ik verwachte dat deze zichzelf dan zou terugklokken naar 166mhz.

Echter als ik deze geheugen module plaats, dan wil mijn laptop niet meer booten, hij geeft niet eens meer beeld. Elke combinatie weigert (512 + 1GB, alleen 1GB, 1GB + 512) Als ik zonder geheugen mn laptop wil booten, dan weigert ie ook beeld te geven.

Wat ik nu nog ga proberen is een bios-update te vinden, maar daar verwacht ik ook niets van, aangezien ik een vreselijk beperkte bios heb, eigelijk alleen een boot-volgorde menu

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

De chipset ondersteund het wel, http://www.intel.com/products/chipsets/855pm/index.htm. Maar waar misschien het probleem kan zitten is dat OF die 1Gig reep kapot is OF die 1 Gig reep een verkeerde indeling heeft wat niet ondersteund wordt door de chipset. Oplossing is in beide gevallen een andere reep, pak dan liefst ene die in dezelfde serie zit als de originele kingston.

Het is trouwens logisch dat je geen beeld krijgt als je geen geheugen erin hebt...

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Pittie
Het enige optische verschil dat ik zie, is dat er op dat 1GB geheugen 8geheugen blokjes zitten, over de hele lengte (4x en dat double sided)
Afbeeldingslocatie: http://i15.ebayimg.com/04/i/000/92/6a/1205_1_b.JPG

en dat mijn huidige geheugen 2x 8 chips erop heeft zitten, (16 dus)
Afbeeldingslocatie: http://data.icecat.biz/thumbs/69032.jpg

Ik ga iig binnekort nog eventjes bij langs bij de paradigit

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Pittie schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 12:04:
Het enige optische verschil dat ik zie, is dat er op dat 1GB geheugen 8geheugen blokjes zitten, over de hele lengte (4x en dat double sided)
[afbeelding]

en dat mijn huidige geheugen 2x 8 chips erop heeft zitten, (16 dus)
[afbeelding]

Ik ga iig binnekort nog eventjes bij langs bij de paradigit
Dat kan idd het probleem zijn.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Pittie
Ik ben gisteren bij de paradigit geweest en daar was ook de conclusie dat het niet werkte.
PC2700 wat zij verkochten, dat werkte wel probleemloos, dit reepje had 2x 7chips erop zitten dacht ik gezien te hebben., maar 100euro voor 1 reepje vond ik toch wel erg duur.

Dat PC3200 reepje gaat maar weer de verkoop in!

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:29

rapture

Zelfs daar netwerken?

Laptopgeheugen koop je door "foemp-and-go", stamp het latje in je laptop en als het werkt, dan koop je het.

Je komt de meest wazige bios'en die op 1 of ander manier erin slaan om geheugenlatjes op de meest bizarre manieren te weigeren. Enkele voorbeelden van mijn ervaringen.
  • 1GB Latje wilt op CAS 2,5 draaien en de laptop bios wilt perse CAS 2 draaien, met als gevolg dat mijn laptop af en toe een fout in memtest geeft. Niet storend voor de stabiliteit, maar ik wil goed geheugen in mijn laptop, dus verkopen.
  • Met dat latje ging ik naar een potentiële klant, in de laptop duwen en de laptop herkend slechts de eerst 400MB van het geheugenlatje

[ Voor 72% gewijzigd door rapture op 14-04-2007 11:16 ]

Verwijderd

Pittie schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 11:09:
Ik ben gisteren bij de paradigit geweest en daar was ook de conclusie dat het niet werkte.
PC2700 wat zij verkochten, dat werkte wel probleemloos, dit reepje had 2x 7chips erop zitten dacht ik gezien te hebben., maar 100euro voor 1 reepje vond ik toch wel erg duur.

Dat PC3200 reepje gaat maar weer de verkoop in!
Dat PC3200 reepje willen ze niet eens terug nemen? Lekkere service...

Dat het PC3200 niet in je (166MHz) laptop zou werken had je toch nooit kunnen weten? Dat is bijna iets dat je alleen zeker weet door het uit te proberen (en dus het reepje aan te schaffen).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2007 11:14 ]

• Pittie
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 11:13:
[...]

Dat PC3200 reepje willen ze niet eens terug nemen? Lekkere service...

Dat het PC3200 niet in je (166MHz) laptop zou werken had je toch nooit kunnen weten? Dat is bijna iets dat je alleen zeker weet door het uit te proberen (en dus het reepje aan te schaffen).
Ik heb het latje tweedehands aangeschaft, via marktplaats.
ma ik weet nu dus dat ik dat niet meer moet doen voor laptops :P
Tis inderdaad prikken en als het werkt, okej, zo niet dan een ander latje proberen

Verwijderd

Wat voor softwareversie draait je geheugen nu dan? Even snel updaten man!

_O-
Pagina: 1