NAT Loopback op Sweex

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jorijn
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-11-2024
Hallo,

Ik heb zojuist een nieuwe router gekocht. Het gaat hier om de Sweex Annex A ADSL(2) router.
Ik kan hier echter nergens de NAT Loopback in terug vinden. Het is nogal vervelend aangezien ik thuis een server draai. (Nu via DMZ).

Ook zou er een telnet en ssh interface zijn, maar ik krijg hierop toegang geweigerd. Iemand ideeën?

Alvast bedankt.

Jorijn

PSN: Jorijnn

• Jorijn
Kickje. Het hele huis gebruikt regelmatig de nat loopback functie, dus heeft iemand echt geen oplossing? De hosts file aanpassen op 5 pc's zie ik echt niet zitten.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Beetje mosterd na de maaltijd misschien, maar had je je niet beter vooraf in de speces kunnen verdiepen voor je tot aanschaf overging? Dat doen de meeste Tweakers tenminste. Staat er in de handleiding niets?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:05

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als het dezelfde Sweex is die ik heb gehad, die heeft dus _geen_ NAT loopback functie. Probleem had ik dus ook met eigen server, uiteindelijk de router teruggebracht en een Linksys genomen. (nog geen succes, maargoed).

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 13-04-2007 12:13 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Jorijn schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 12:08:
De hosts file aanpassen op 5 pc's zie ik echt niet zitten.
Dat heb je toch binnen 10 minuten gedaan? Het is niet alsof je 500 pc's moet aanpassen... Niet dat daarmee je vraag beantwoord is, maar toch.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
SinergyX schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 12:10:
Als het dezelfde Sweex is die ik heb gehad, die heeft dus _geen_ NAT loopback functie. Probleem had ik dus ook met eigen server, uiteindelijk de router teruggebracht en een Linksys genomen. (nog geen succes, maargoed).
Een Linksys WRT54G kan het wel. Misschien niet met de standaard firmware, maar als je een oudere hebt of de GL versie kan je ook alternatieve firmwares gebruiken die het wel kunnen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De WAG200 en WRT kunnen het wel, maar met de WAG200 had ik weer andere problemen :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

NAT loopback. Is dat niet hetzelfde als poorten forwarden of ben ik dan abuis? Want de WRT54 kan al sinds mensenheugenins porten forwarden? :?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Deels, als je dus een domein hebt die naar jou eigen IP wijst en je gaat vanuit een andere PC naar dat adres, kom je altijd terecht in je router(login). Ook al zet je je webserver in DMZ of port 80 forwarded, maw die sweex forward port 80 alleen voor externe verbindingen, niet binnen LAN. De linksys kan dat wel (WRT en WAG iig - mijn probleem met linksys lag weer op een ander vlak), maar de sweex ADSL2 router dus niet.

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 13-04-2007 13:24 ]

• software
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 02-01 09:26
Gunner schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 13:21:
NAT loopback. Is dat niet hetzelfde als poorten forwarden of ben ik dan abuis? Want de WRT54 kan al sinds mensenheugenins porten forwarden? :?
Nope, natloopback is als je naar de interneturl gaat waar je server staat, je op je server terecht komt.
Dus via internet je eigen server bekijken.

Port forwarding is poorten open zetten zodat je op die poort incomende connectie doorsluist naar je server (bv poort 80). Zodat anderen je site kunnen bekijken

:w SinergyX, net iets te laat

• Jorijn
Ah oké.. En is het niet mogelijk via een firewall regel in de router?

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Jorijn schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:06:
Ik ben er zelf 2 dagen mee bezig geweest en de hoop maar opgegeven. firmware updates, forced redirects vanuit externe pagina's, bergen firewall/nat aanpassingen. Geen van allen succes. Alleen hostfiles werkt, maar gaat soms nog mis met de router.

Zit je nog binnen je inruil garantie kan je gaan voor de WRT54 of WAG200 van linksys, die is maar 10 euro (oid) duurder. Desnoods geld terug en koop je (via V&A bv) een linksys (de mijne gaat ook richting markplaats oid, ik kreeg later de router van XS4all dus mijn WAG niet meer nodig).

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Jorijn schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:06:
Ik heb dezelfde router, en had hetzelfde probleem.
Maar dit kan weldegelijk..

Je kunt de poorten die je vanaf buitenaf wilt bereiken in je router forwarden naar een (statisch!) ip adres binnen je LAN.

Zo kan ik dus van buitenaf gewoon via RDP inloggen op mijn server en ook op websites.

Waar het precies zit weet ik niet uit mijn hoofd, maar als ik er vanavond nog aan denk kan ik wel een screenshotje maken.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Je haalt nu de normale portforwarding (NAT table - ondersteunt zo'n beetje elke router) en NATloopback door elkaar.
Het probleem met de Sweex is dus dat dus _enkel_ externe requests via de forward-table laat lopen. Ga jij dus vanuit een netwerk naar een adres (domein) die gekoppeld is aan je IP, zal de router geen forward regel toepassen maar gewoon zichzelf als 'lokatie' laten zien, oftewel het login scherm.

Kort: domein = jouw ip
PC in netwerk -> domein -> router = stop (<- geen nat loopback dus)
Externe PC -> domein -> router -> webserver = goed

Hopelijk is die zo duidelijk.

• endless
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:38:
Je haalt nu de normale portforwarding (NAT table - ondersteunt zo'n beetje elke router) en NATloopback door elkaar.
Het probleem met de Sweex is dus dat dus _enkel_ externe requests via de forward-table laat lopen. Ga jij dus vanuit een netwerk naar een adres (domein) die gekoppeld is aan je IP, zal de router geen forward regel toepassen maar gewoon zichzelf als 'lokatie' laten zien, oftewel het login scherm.

Kort: domein = jouw ip
PC in netwerk -> domein -> router = stop (<- geen nat loopback dus)
Externe PC -> domein -> router -> webserver = goed

Hopelijk is die zo duidelijk.
Dat klopt.. :)

Maar ik dacht dat Jorijn enkel toegang tot zijn server van buitenaf nodig had..

• Jorijn
Helaas is inruilen of weg doen geen optie meer. Aangezien mijn vader dit niet meer wil.

Is het niet mogelijk om iets in een DNS server te veranderen? Dat *.domein.tld omgezet word in het lokale adres.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Als het om enkel 5 computers gaat en 1 domein, zou ik gaan voor de hostfile aanpassingen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:51

DukeBox

loves wheat smoothies

Je kunt ook een DNS server opzetten zodat intern je systemen een ander ip krijgen voor je site.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

gewoon eigen dns server draaien...nog leerzaam ook ;-)

• Jorijn
Oké; Ik ga er wel eens mee aan de gang binnenkort :) Bedankt voor de moeite.

• Jorijn
Kan gesloten worden, ingeruild en een Linksys WAG54GS gekocht. Prima ding :)

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Toch op die manier opgelost :)

Pagina: 1