Het is me gelukt om een blu-ray te backuppen naar nero digital. Op het net zie ik dat het maar weinig mensen lukt om dit te doen, dus ik post het hier, wel interessant voor jullie.
Wat heb je nodig?
nero 7.5.8.0
hd-dvd/blu-ray plugin
how to:
Rip the blu-ray naar je hdd, hoe? twijfels aan de legaliteit van dit dus zoek maar op doom9
1) Open nero vision 4
2) Click make movie
3) in het rechter sherm click browse en open de juiste file, in mijn geval (tombraider) was het 00002.m2ts
4) voeg de video toe
4) click export
5) kies export template nero digital
5) click configure
6) mijn instellingen waren:
profile category: nero digital AVC
profile HDTV AVC
aspect ratio: 16:9
frame rate: 29,97
target size: DVD-9 (bitrate 12,847)
resolution: 1920x1080
nero digital audio: 5.1 surround
encoding method: high-quality 2-pass VBR
7) click ok
click export
En wachten maar! Afhankelijk van de snelheid van je pc kan het wel 24 tot 40 uur duren!
Je kan in het begin menu van nero vision 4 ook kiezen voor dvd, zo kun je een blu-ray naar dvd-9 omzetten. Je kan ook kiezen voor AVCHD,
Ben benieuwd of het meer mensen gaat lukken en wat jullie ervaring ermee is. Volgens mij is het ook mogelijk om een HD-DVD te backuppen, zodra ik good fellas HD-DVD binnen heb zal ik het eens proberen.
Wat heb je nodig?
nero 7.5.8.0
hd-dvd/blu-ray plugin
how to:
Rip the blu-ray naar je hdd, hoe? twijfels aan de legaliteit van dit dus zoek maar op doom9
1) Open nero vision 4
2) Click make movie
3) in het rechter sherm click browse en open de juiste file, in mijn geval (tombraider) was het 00002.m2ts
4) voeg de video toe
4) click export
5) kies export template nero digital
5) click configure
6) mijn instellingen waren:
profile category: nero digital AVC
profile HDTV AVC
aspect ratio: 16:9
frame rate: 29,97
target size: DVD-9 (bitrate 12,847)
resolution: 1920x1080
nero digital audio: 5.1 surround
encoding method: high-quality 2-pass VBR
7) click ok
En wachten maar! Afhankelijk van de snelheid van je pc kan het wel 24 tot 40 uur duren!
Je kan in het begin menu van nero vision 4 ook kiezen voor dvd, zo kun je een blu-ray naar dvd-9 omzetten. Je kan ook kiezen voor AVCHD,
Ben benieuwd of het meer mensen gaat lukken en wat jullie ervaring ermee is. Volgens mij is het ook mogelijk om een HD-DVD te backuppen, zodra ik good fellas HD-DVD binnen heb zal ik het eens proberen.