IE7 érg snel belast

Pagina: 1
Acties:

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Ik heb het niet in IE6 gemerkt, maar er eerlijk gezegt ook niet op gelet:
IE7 raakt erg snel overbelast en van streek bij mij. Op 2 manieren gebeurt het:
1. Veel tabs (vanaf 30, dacht ik).
2. Een venster lang open laten.

1; Als ik veel tabs open, dan vliegt het geheugenverbruik van IE in een keer naar 250 MB. Dat is natuurlijk niet zo erg, zeker niet met mijn 2 gig. Maar op een of andere manier werkt IE daardoor nog maar half. Als het eenmaal 'aanstaat' (die 250 MB), en ik sluit dan alle tabs af, behalve eentje, dan blijft hij op 250 MB staan. Het probleem is, als ik dan weer tabs wil openen, kunnen er maar een stuk of 5 worden geopend, en daarna 'hangen' alle tabs. "Verbing maken" krijgen ze allemaal + een lege pagina. En die verbinding kan niet worden gemaakt (hoe lang ik ook wacht), oftewel: de pagina's lopen vast. Als ik dan weer een stuk of 5 van die 'verbing tabs' heb, dan kan ik ook mijn rechtermuisknop niet meer gebruiken. Echter als ik dan die 5 'verbinding tabs' + die 5 wel-werkende tabs afsluit, begint het weer opnieuw: 5 gewoon --> 5 verbinding --> rechtermuisknop disabled.
Bovendien werkt me internet snelheid nog maar op een procentje of 50, vanaf het moment dat IE 250 MB gebruikt.
Edit: ik merk net dat 250 MB op een of andere manier het maximum is. Vanaf 10 tabs (van tweakers.net, dus geen zware sites oid) gaat het geheugenverbruik al naar 120 MB, waar hij dus ook op blijft staan nu ik nog maar 1 tab heb.
Iemand bekent met dit probleem? En heeft iemand er een oplossing voor?
Het lijkt me iets met cache, of temp files te maken hebben, aangezien ik wel de tabs kan afsluiten om nieuwe te openen. Kan ik ergens iets verhogen, waardoor het later gebeurt, of helemaal niet meer?

2; Dit probleem komt minder vaak voor, maar als ik een venster (van een text-based-game) 1 á 2 dagen open laat, geeft taakbeheer ook aan dat hij 250 MB gebruikt, en loopt ook hier alles met een slakkengangetje.
Iemand hiermee bekend?

Als iemand dit ook heeft gehad (echt zélf dus), en daarna is overgestapt op bijv firefox, wat het probleem verholpen heeft, dan zie ik dat ook als een oplossing. Maar alleen als iemand precies hetzelfde heeft gehad.

Alvast bedankt!

PS: staat de post wel in het goede forum?

Edit:
Ik werk trouwens met Windows XP x64 (PC) en Windows Vista Home Premium (laptop).

[ Voor 7% gewijzigd door WingsOfFury op 12-04-2007 18:23 ]

Verwijderd

Hier heb ik eigenlijk nog nooit last van gehad, IE7 blijft goed draaien hier, nou moet ik zeggen dat ik ook nog nooit echt meer dan 5 tabs open heb.

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2025
Firefox zelf is erg goed in veel geheugen gebruiken, dus dat is geen oplossing.

Verwijderd

Wat voor systeem heb je?

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, op mijn laptop sluit ik namelijk bijna nooit programma's af, en plaats ik het systeem steeds in slaapstand-modus.

Na enkele dagen IE te hebben gebruikt staan er bijvoorbeeld 9 open, maar op gegeven moment gaat IE (en ook heel Windows) vreemd doen.
Opvallend is dat het geheugengebruik nog 'maar' 1.1GB is, terwijl er 2GB inzit.

Het heeft iets te maken met Windows-systeembronnen die op zijn, maar mij is het iig nooit gelukt om het op te lossen...

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Mijn pc is:
A8N-E
AMD 64 3200+
2 gig OCZ DDR
250 gig hdd, seagate
x850 pro videokaart (onlangs overleden)
En dan dvd speler en brander.

De laptop is een Toshiba Satellite A100-819;
Intel® Core™ 2 Duo T5200
Snelheid 1600 MHz
Level 2 Cache 2048 kB
1024 MB DDR2
NVIDIA GeForce Go 7600 256 MB aanwezig
160 GB HDD
En de rest.

Lijken me 2 degelijke systeempjes, toch?

DarthPlastic, is het wel een bekend probleem in IE? Of zijn er echt maar heel weinig die het hebben? Ik wist niet wat het was, daarom heb ik moeilijk kunnen googlen, maar ik zal morgen eens iets over die systeembronnen opzoeken.
Pagina: 1