van excel naar php bestanden

Pagina: 1
Acties:

• master6464
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-11 22:23

master6464

Who's General Failure?

Topicstarter
Misschien hoort het hier niet maar ik stel mijn vraag toch:
Ik ben bezig met een vrij grote site waarbij ik honderden namen heb in een excel bestandje.
nu moet ik voor elke naam een aparte php file maken.

Het php sjabloon heb ik al gemaakt alleen nu komt het probleem: ik wil in de titel van elk php bestand een naam uit dat excel bestand (ongeveer net als bij afdruk samenvoegen in word)
Wie weet hier een programma voor?

(Ik heb al wel een excel macro gevonden die ongeveer hetzelfde doet in html alleen die is wachtwoord beveiligd)

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Het voordeel van PHP is juist dat je niet voor alles een nieuw bestand aan moet maken. Ik zou daarom voor wat betere PHP-code kiezen in plaats van je huidige aanpak.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
^ Wat hij zegt, maar als je dit per se wil is het niet al te lastig om te doen: gewoonweg over alle namen te loopen en voor elk een file aan te maken (check fopen en fwrite @ php manual dus).

{signature}

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Topicstarter
ik ben ook nog maar een beginner op php gebied
maar ik ziet hier volgens mij aan vast omdat ik elke php site wil indexeren met een spider en elk php bestand komt met 2 txt bestandjes in een aparte map omdat elke php site een eigen editable (ajax) tekstvak heeft.

edit: ik net die site php.net (dat ik daar niet eerder naar gezocht heb 8)7 ) doorgekeken en zal kijken of ik hier verder mee kom

[ Voor 20% gewijzigd door master6464 op 12-04-2007 17:51 ]

(\__/)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 12:28
Je opzet is niet handig. Wat bijvoorbeeld als je later besluit dat je alle pagina's op 1 puntje aan wilt passen (bijvoorbeeld een logo plaatsen). Je kunt beter iets als een database gebruiken om de gegevens in op te slaan.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:18

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

master6464 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 17:49:

maar ik ziet hier volgens mij aan vast omdat ik elke php site wil indexeren met een spider en elk php bestand komt met 2 txt bestandjes in een aparte map omdat elke php site een eigen editable (ajax) tekstvak heeft.
wat je waarschijnlijk wilt zijn SEF Url's (SEF= Search Engine Friendly)

de truc is dan dat je in de normale url al variabelen meegeeft aan een php-script.
dit doe je door een aanpassing in je .htaccess (als je apache gebruikt)
Apache moet dan mod-rewrite ondersteunen en je zer dan een rewriterule in je htaccess...

hierover is zeer veel via google te vinden.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Topicstarter
djluc schreef op donderdag 12 april 2007 @ 17:51:
Je opzet is niet handig. Wat bijvoorbeeld als je later besluit dat je alle pagina's op 1 puntje aan wilt passen (bijvoorbeeld een logo plaatsen). Je kunt beter iets als een database gebruiken om de gegevens in op te slaan.
dit is een klein stukje van de site
ik heb al geprobeerd het in een database te krijgen maar dat lukt me niet tot zover maar als jullie zeggen dat het wel kan dan ga ik verder met experimenteren

[ Voor 40% gewijzigd door master6464 op 12-04-2007 18:07 ]

(\__/)

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Topicstarter
RM-rf schreef op donderdag 12 april 2007 @ 17:56:
[...]

wat je waarschijnlijk wilt zijn SEF Url's (SEF= Search Engine Friendly)

de truc is dan dat je in de normale url al variabelen meegeeft aan een php-script.
dit doe je door een aanpassing in je .htaccess (als je apache gebruikt)
Apache moet dan mod-rewrite ondersteunen en je zer dan een rewriterule in je htaccess...

hierover is zeer veel via google te vinden.
ik zal nog wat meer info geven: de spider die ik gebruik is phpdig, de site staat nu gedeeltelijk online maar komt later offline te staan met behulp van Uniform Server zodat alleen degene die toegang hebben tot de directory erbij kunnen

(\__/)

Pagina: 1