[Vista] Konica Minolta dimage Z2 via USB driver?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Ik probeer op de laptop van mijn vriendin de Konica Minolta dimage Z2 werkend krijgen.

Laptop is een Toshiba A110-225 met Vista home premium 32bit

Als ik de Camera aansluit dan wil vista dat ik er een driver voor installeer.
Uiteraard naar een driver gezocht maar deze is niet te vinden, ook de support? afdeling van KM geeft geen oplossing.

Hun antwoord:
Op 19 Januari 2006 heeft de Konica Minolta holding, Inc. (KMHD) in Tokio echter bekend gemaakt zich uit de Camera- en Photoindustrie terug te trekken.

Dit betekend dat er geen photo-imaging producten van Konica Minolta meer in de detailhandel verkrijgbaar zijn en deze ook niet meer geproduceerd worden. Er zullen vanuit KonicaMinolta ook geen verdere Drivers voor de Photo-imaging producten ontwikkeld worden.

Sony heeft de support voor de KonicaMinolta cameras en scanners overgenomen en in theorie is het mogelijk dat Sony in de toekomst nog drivers voor deze producten uit gaat brengen. Wij hebben echter nog geen aanleiding om aan te nemen dat er in de nabije toekomst een driver zal verschijnen.
//

Schiet dus lekker op maar niet heus.
Ik koop zeker geen camera meer van hun.

Had ook al een SD kaartlezer gekocht om hem zo te kunnen uitlezen maar die heeft ook een driver nodig?

Is er nog een andere manier/optie/truuk om de camera via de USB kabel te benaderen?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Korras
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025
fast-server schreef op donderdag 12 april 2007 @ 16:58:
Hun antwoord:
Op 19 Januari 2006 heeft de Konica Minolta holding, Inc. (KMHD) in Tokio echter bekend gemaakt zich uit de Camera- en Photoindustrie terug te trekken.

Schiet dus lekker op maar niet heus.
Ik koop zeker geen camera meer van hun.

Had ook al een SD kaartlezer gekocht om hem zo te kunnen uitlezen maar die heeft ook een driver nodig?
een nieuwe camera kopen van ze zal je zeker niet meer doen nee.. zoals je al aangeeft, ze maken geen camera's meer. Sony heeft die tak overgenomen.

verder heb ik even gegoogled op ' "Dimage z2" driver', en kom dan onder andere dit tegen:
Compatibility, samen met dit: Z2 overzicht, inclusief link voor drivers.

er zijn dus gewoon geen vista drivers, in ieder geval niet van KM zelf. dat Sony die uit gaat brengen lijkt me onwaarschijnlijk. uitlezen met een kaartlezer is uiteraard mogelijk, maar dan moet je dus gewoon een zien te vinden die met Vista samen kan vinden. dat moet zo'n ramp niet zijn, zelfs m'n imagetank kreeg zichzelf werkend zonder drivers die niet in Vista zelf ingebakken zaten.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Heb hier ook een dimage Z2 en deze word gewoon herkend door vista. Hoefde helemaal niets te installeren werd gewoon toegevoegd als extra drive letter.

[ Voor 3% gewijzigd door MasterMike op 13-04-2007 10:42 ]

• fast-server
Dat is heel interessant...

Zou je kunnen kijken welke driver vista dan gebruikt, dan kan ik kijken of ik die ook kan toewijzen :)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• fast-server
Het werkt inmiddels al :)

Het probleem in vista met USB devices:
Vista kijkt om één of andere reden niet goed in de windows/inf map 8)7

Als je de inf map kopieerd naar een ander plekje naar keuze en een usb apparaat om een driver vraagt verwijs je hem daarheen.
Tada drivers gevonden _/-\o_

Alles werkt nu ook de SD kaartlezer :)