Toon posts:

Bestandssysteem voor een ARM9

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel dus al doet vermoeden, ben ik op zoek naar een bestandssysteem om op een ARM9 te kunnen draaien. Dit naar aanleiding van een thesisonderwerp waar er op een hardware systeem, met als processor een ARM926, een linux kernel moet gebuild worden. Helaas heb ik hiervoor een bestandssysteem nodig...
Iemand enig idee?
+ ook waar te downloaden....

Alvast dank bij voorbaat

• Wbdsgnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-01 14:34

Wbdsgnr

Discombobulated?

Ligt toch volledig aan de hardware... Het scheelt nogal of je een DMA /IDE disk gebruikt, of bijvoorbeeld een SDCard of misschien zelfs EEPROM... het makkelijkst is FAT, waar vast ook wel code voor te vinden is, maar het is zeker niet het beste systeeem. Beetje onderzoek doen denk...

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je snapt het concept van een filesystem nog niet helemaal denk ik.
Een filesystem is de indeling van een opslagmedium en heeft niet zo veel met de processor te maken. Zelfs niet met de kernel, behalve dan dat de kernel meestal een driver bevat voor een filesystem, en zich fysiek soms op dat medium bevindt.

Oh ja, bestandssystem is hetzelfde als filesystem

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• brama
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
?????

Bestandssysteem? Bedoel je niet distributie? Ondersteuning voor bestandssystemen (ext2/3,jfs,reiser,...) zitten in je kernel(modules).

Debian heeft een distributie voor ARM: http://www.debian.org/ports/arm/

Moet je het wel via een medium (cd?) op het systeem kunnen krijgen.

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Verwijderd

Topicstarter
never mind...
thx anyway

Verwijderd

Voor embedded devices kun je imho het beste squashfs cq jffs2 gebruiken, afhankelijk van hoe je het filesystem gaat gebruiken.
Pagina: 1