[ssh] snelheden erg laag, cpu usage ook

Pagina: 1
Acties:

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:29
Ik heb een probleem,

Ik probeer dingen over ssh over te pompen naar een andere machine.
Bijvoorbeeld een 4gb iso.

Ik haal echter max 1.1MB per seconde op een 100Mbit lijn, en zou dus iets richting de 12MB verwachten,

De client welke de file pusht is een Quad opteron met 4gb ram, de server een Dual p3 1ghz met een raid 5 array.

Transfer van disk naar disk over FTP is prima en schommelt zo rond de 11MB per sec.
De cpu usage van de client is onder de 2%, die van de server onder de 5%
De load is van beide ver onder de 1.

Is er ergens een limit, of setting die ik kan aanpassen om dit op te lossen?
De client gebruikt zowel de kde kio sftp slave als gewoon cli ssh.
De server is de default openSSH server van debian

google staat bol van windows gebruikers met het zelfde probleem, maar geen enkele "oplossing"

openkat.nl al gezien?

Verwijderd

Ff afgezien van dat we niet weten over welk OS dit gaat zou het heel goed kunnen dat omdat die machine's zo rustig zijn dat er te weinig entropy is om de random number generator van goeie data te voorzien waardoor crypto berekeningen op zich laten wachten.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

De lijn is 100 Mbit, maar staan beide netwerk kaarten ook op dezelfde instelling, bijvoorbeeld 100 Mbit full duplex? Mismatch daarin kan behoorlijke traagheid veroorzaken (en volgens mij kan dat per protocol schelen... God knows why).

[ Voor 15% gewijzigd door Confusion op 12-04-2007 17:25 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:29
r3boot, hi, beide is linux, de ene gentoo, de andere debian stable (4)

Entropy zal ik idd checken, ik gok er op dat dit idd bij de server wel eens een issue kan zijn.

Beide machines staan op 100mbit full duplex te luisteren (en te sturen)

Maar even voor de duidelijkheid, jullie halen dus normaal gesproken wel 11MB per seconde over ssh?

openkat.nl al gezien?

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

killercow schreef op donderdag 12 april 2007 @ 17:55:
Maar even voor de duidelijkheid, jullie halen dus normaal gesproken wel 11MB per seconde over ssh?
Ik weet het niet zeker, want tussen de servers hier ligt gigabit ethernet, maar dat haalde, toen ik het net testte, ongeveer 35 MB/s.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?