Een erg vaag probleem dit;
Heb een programma met een Winsock ActiveX object erin. Daarvan moet ik de remote host instellen.
Dit werkt:
Dit werkt ook:
Maar dit werkt niet??
Snipplet uit modInstellingen:
Snipplet voor winsock remotehost:
En ook dit niet (logischerwijs dan):
Als ik er een breakpoint voorzet en kijk wat de waarde van de property remotehost is, dan is dat in alle gevallen "10.212.115.89" terwijl bij de stukjes waar het dus niet werkt .state op 6 blijft staan (listening) en waar ik zei dat het wel werkt maakt hij gewoon een verbinding (connected)...?
In C kon kan je bij winsock netjes die groepen los ingeven, en hier gaat hij een beetje raar doen... Nouja?!
Wat doe ik fout met mijn string?
Heb een programma met een Winsock ActiveX object erin. Daarvan moet ik de remote host instellen.
Dit werkt:
Visual Basic:
1
| formMain.wsockData.RemoteHost = "10.212.115.89" |
Dit werkt ook:
Visual Basic:
1
2
| strIp = "10.212.115.89" formMain.wsockData.RemoteHost = strIp |
Maar dit werkt niet??
Snipplet uit modInstellingen:
Visual Basic:
1
2
3
4
| intNetIpG1 = 10 intNetIpG2 = 212 intNetIpG3 = 115 intNetIpG4 = 89 |
Snipplet voor winsock remotehost:
Visual Basic:
1
| formMain.wsockData.RemoteHost = CStr(modInstellingen.intNetIpG1) & "." & CStr(modInstellingen.intNetIpG2) & "." & CStr(modInstellingen.intNetIpG3) & "." & CStr(modInstellingen.intNetIpG4) |
En ook dit niet (logischerwijs dan):
Visual Basic:
1
| formMain.wsockData.RemoteHost = CStr(modInstellingen.intNetIpG1 & "." & modInstellingen.intNetIpG2 & "." & modInstellingen.intNetIpG3 & "." & modInstellingen.intNetIpG4) |
Als ik er een breakpoint voorzet en kijk wat de waarde van de property remotehost is, dan is dat in alle gevallen "10.212.115.89" terwijl bij de stukjes waar het dus niet werkt .state op 6 blijft staan (listening) en waar ik zei dat het wel werkt maakt hij gewoon een verbinding (connected)...?
In C kon kan je bij winsock netjes die groepen los ingeven, en hier gaat hij een beetje raar doen... Nouja?!
Wat doe ik fout met mijn string?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 09:26 ]