[inet radio] kraakjes in audio > driver ?

Pagina: 1
Acties:

• FX16
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:36
Dit is een hele specifieke vraag maar ik ga toch proberen of men hier het antwoord op heeft.

Ik draai een radiostation op internet
Voor dat radiostation heb ik eigenlijk 3 audio schakels op de betreffende machiene draaien.

Radiosoftware > soundprocessing > encoder

De radiosoftware draait op een M-audio delta audiophille 24/96

In de soundprocessing ( wavelab live input + een zooi VST plugins ) neemt wavelab de output van de Audiophille op

Vervolgens gaat het door de VST plugins en word het uitgestuurd op een software matig ge-emuleerde geluidskaart ( VAC ....oftwel Virtual Audio Cable )

De output van VAC gaat vervolgens de encoder in en dan naar de streamserver.

Nu het probleem
Ik heb heel veel kleine kraakjes in de stream.
Dat ligt niet aan de cpu belasting die komt nooit boven de 40 % uit
Ik heb het vermoeden dat het iets te maken heeft met de softwarematige driver maar wat ik ook verander of instel , het maakt allemaal niet uit.

Ik heb het ook geprobeert met het onboard ( van wavelab naar de encoder ) geluid maar dat is gewoonweg niet om aan te horen.
Die codec ( Realtek ) gaat helemaal over de zeik van het zwaar gecomprimeerde geluid dat keihard op -0,2 DB word uitgestuurd.
bovendien vliegt mijn cpu verbruik omhoog als ik dat realtek gedoe gebruik

Er draait overgens ook nog een FTP server op dat ding ( zodat mensen programma's kunnen uploaden die de radiosoftware dan op gezette tijden uitzend )

Heeft er iemand tips ?

Sys specs

CPU : AMD mobile 2400 + op 1,8 GHZ ( op 1,2 V lekker zuinig want het ding staat 24/7 aan )
Moederbord : Asus a78nx deluxe
RAM : G skill 256 mb ddr 400 getest met memtest 86 ( meer is echt niet nodig er is maar 140 MB in gebruik met alles aan , het is puur audio streaming ) Ram is getest met memtest 86
HD : een of ander 7200 western digital ding is niet echt van belang denk ik.
Audio : M-audio delta audiophille 24/96 / VAC > Virtual Audio Cable
Netwerk : Onboard gigabit controller .

Software :

Volledig gepatchte XP prof SP2
Jetico firewall ( erg fijne firewall vind ik )
AVG antivirus , je zou kunnen zeggen dat het niet echt noodzakelijk is maar als die doos toch gehackt word dan kan AVG de mallware tegenhouden.
Filezilla FTP server
ZARA radio
Wavelab + plugins
oddcast ( streaming mp3 encoder )

luisteren kan , linkje staat in mijn sig