Toon posts:

Proliant ML350 van 2.4/400 naar 2.8/533 doen of niet ?

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ML350 met een Xeon 2.4/400 Processor. Tevens heb ik nog een moederbord met een 2.8/533 erop met dezelfde socket.

Op de ML350 wil ik Server 2003 installeren, het lijtk me dus een must hier de 2.8 in te zetten en de 2.4 op het andere moederbord aangezien hier Linux op gaat wat niet echt veel te doen heeft.

Overbodige Luxe voor de Linux machine dus ;)

Ik weet nog van uit een DL360 dat er op de heatsinks stond dat je een volledige nieuwe heatsink moest pakken en hem niet terug moest plaatsen.

Ik kan me dit voorstellen als je geen koelpasta bij de hand hebt, maar ik kan toech de koeler gewoon schoonmaken en nieuwe koelpasta erop doen ?

Ik heb dit al vaker gedaan, maar door deze melding ben ik met mijn ML350 wat voorzichtiger aangezien spareparts onbetaalbaar zijn :9

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2007 19:41 . Reden: 530 moest 350 zijn O-) ]

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:04
Zolang je mobo het aan kan en je netjes koelpasta opsmeert lijkt het me dat het geen kwaad kan.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ik denk dat het softwarematig lastiger wordt aangezien je niet makkelijk meer Proliant Support Packs e.d. kunt downloaden die in een keer al de firmware van je BIOS e.d. updaten kunt draaien, die snappen er dan niks meer van? M.a.w. support wat je op de HP site normaal kan vinden gaat wat minder goed werken. Heb je dit ook overwogen?

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
DeMoN schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:25:
Ik denk dat het softwarematig lastiger wordt aangezien je niet makkelijk meer Proliant Support Packs e.d. kunt downloaden die in een keer al de firmware van je BIOS e.d. updaten kunt draaien, die snappen er dan niks meer van? M.a.w. support wat je op de HP site normaal kan vinden gaat wat minder goed werken. Heb je dit ook overwogen?
Hoezo ? De ML530 is ook als 3Ghz geleverd.

Of bedoel je dat mijn servicetag niet meer overeen komt met mijn processor ?

Windows moet er nog op he ;)

Verwijderd

Topicstarter
Een 2.8 is toch altijd 533 bus ? In dat geval kan ik gewoon de processor over zetten aangezien een ML350 ook als 2.8 geleverd kon worden.

Verwijderd

Voor socket 603 is de 2,8 Ghz in 400mhz bus uitgekomen, voor socket 604 in de smaakjes 533 en 800mhz

http://balusc.xs4all.nl/srv/har-cpu-int-p4.php

Verwijderd

Topicstarter
Via google vond ik dat de ML350 ook als 2.8/533 is geleverd.

Ik heb de cooler eraf + processor, dit zit uiteraard vast, erg vast.

Het lijkt erop dat de processor in een soort bracket ONDER de cooler zit en je deze eraf kan wipen met een zwart beugeltje dat uitsteekt.

Zal ik hem eerst even aanzetten zodat hij warm is, of kent iemand de procedure bij deze coolers in een HP/Compaq ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal dit topic even updaten en afsluiten.

Het is niet mogelijk om dit te doen, de reden is virj simpel.

De processor op de Compaq is qua socket hetzelfde, maar mist een pin die de 2.8 wel heeft.

Tevens is de processor-print van de 2.8 kleiner dan de 2.4. Aangezien de 2.4 in een soort bracket ligt waarmee hij aan de Foxconn cooler zit ligt hij hoger. Niet door de bracket, maar doordat de processor op een soort klein extra printje vast zit.

Het is mij inziens dus niet mogelijk dit te wijzigen.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:03
Als het goed is, zitten in de 2.4 en de 2.8 ook verschillende system boarden.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Zie hier idd reden om exacte moederbord te noemen (of iig te bekijken) ipv alleen typenummer van een compleet systeem (en daarbij dan ook steeds 350/530 door elkaar te halen :o )

Ook al gebruikt Compaq/HP geen retail borden, de eigen ontwerp borden die ze gebruiken hebben ook typenummers en daaraan hangen bepaalde eigenschappen en compatibilities vast :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.