Toon posts:

Tweedehands kiezen voor G5: single of dual core?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil na jarenlang op Windows te hebben gewerkt overstappen op de Mac. De nieuwe Mac Pro met Intel-processoren zijn echter boven mijn budget. Ik heb gemerkt dat er een goedlopende tweedehandsmarkt is voor Mac, en dus ben ik op zoek naar een G5. Is dit een verstandige keuze?
Ik wil 'm vooral gaan gebruiken voor de typische Applezaken: muziek, foto's en films bewerken. Is het verstandig om (als ik de Mac hiervoor gebruik) het extra geld voor DP neer te leggen?

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-02 15:20

chem

Reist de wereld rond

Een DP is wel mahaha natuurlijk, dat is logisch.

Vergis je echter niet; een iMac is vaak sneller dan de oudere G5's, is dat budgetair nog wel te behappen? Eventueel vervang je de HD door een snel monster, en dan ben je denk ik een stuk beter af.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 19:13
Als je er eentje neemt, neem dan een DP. Zoals chem al terecht opmerkt is een iMac met een dualcore intel cpu anders al een stuk vlotter. Ik zou alleen een G5 nemen als je veel geheugen belangrijk vindt (ook daarom moet je de single cpu variant links laten liggen), snellere HDD's wilt, je al een leuk beeldscherm hebt en het apparaat een goede prijs heeft. Qua looks kan een iMac natuurlijk niet tippen aan een Power Mac :P, dus als dat ook telt?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

absoluut voor een DP kiezen, en dan bij voorkeur voor een 2,0 Ghz DP kiezen. liefste geen Waterkoeler (2,5Quad en 2,7DP). als je een reden wilt hebben, mail me dan ff(mail staan in mijn profiel.)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

En waarom moet dat via mail en mogen wij dat niet weten? Als er bepaalde goede redenen zijn om geen watergekoelde Power Mac te nemen, noem ze dan ook hier. Daar heeft naast lampz41 ook andere mensen die later bij dit topic terechtkomen wat aan.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op donderdag 12 april 2007 @ 23:42:
En waarom moet dat via mail en mogen wij dat niet weten? Als er bepaalde goede redenen zijn om geen watergekoelde Power Mac te nemen, noem ze dan ook hier. Daar heeft naast lampz41 ook andere mensen die later bij dit topic terechtkomen wat aan.
Daar ben ik het eigenlijk ook wel mee eens, dus laat maar horen :)

Ik heb in eerste instantie niet voor een iMac gekozen, omdat ik eigenlijk met twee beeldschermen wil gaan werken en het lijkt me fijner werken als ik twee dezelfde beeldschermen heb. Maar volgens mij heb ik met 24" helemaal geen twee schermen nodig :) Maar inderdaad, de looks van een iMac zijn niet helemaal m'n ding, maar uiteindelijk gaat het om het werkpaard dat eronder zit :)
Daarnaast lijken me de uitbreidingsmogelijkheden van een iMac niet helemaal optimaal. Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd: wat zouden jullie doen met een budget van 1900 tot MAXIMAAL 2000 euro (daar moeten ook scherm(en) en evt. uitbreidingen/vervangingen bijzitten)? Nogmaals: ik ga 'm vooral gebruiken bij de typsiche Mac-functies (muziek, foto's en films) maar dan wel met de professionele software (bijv. Logic, Photoshop en Final Cut Pro)...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 00:12 ]

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:26

alienfruit

the alien you never expected

Een niet-Apple computer kopen.

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Ben het volledig met je eens, maar daar vroeg de TS niet om. Ik zou zowiezo een intel-cpu in m'n apple willen hebben en dan ook een dual-core. Kun je die niet 2e-hands vinden in een mac pro?

offtopic:
OSS FTW!

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

Topicstarter
jealma schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 00:29:
[...]

Ben het volledig met je eens, maar daar vroeg de TS niet om. Ik zou zowiezo een intel-cpu in m'n apple willen hebben en dan ook een dual-core. Kun je die niet 2e-hands vinden in een mac pro?

offtopic:
OSS FTW!
Bijna niet, en als het wel kan wordt het onbetaalbaar voor mij (zie m'n budget, ik ben maar student)...
Maar denkt de rest? 20/24" Intel dual-core iMac of toch een 2dehands G5 dual-core?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:04:
[...]

Bijna niet, en als het wel kan wordt het onbetaalbaar voor mij (zie m'n budget, ik ben maar student)...
Maar denkt de rest? 20/24" Intel dual-core iMac of toch een 2dehands G5 dual-core?
Ik zou een 20" iMac halen als ik jou was, en als je het geld ervoor hebt voor 2GB werkgeheugen kiezen.

Geheugen kun je vrij goedkoop krijgen nu, iig een stuk goedkoper dan in de Apple store.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:30

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 14:04:
Als je een 24" iMac kunt halen kun je ook een MacPro betalen.. die dingen zijn nagenoeg dezelfde prijs.... En als je dan de MacPro nog beperkt tot 2Ghz en er een X1900XT in laat zetten heb je voor hetzelfde geld een monster van een prachtige machine.....

* Croga baalt dat hij op het moment geen 2500 euro kan missen ;)

* Croga ziet ook net dat de iMac ondertussen 500 euro goedkoper geworden is?!?

• MickyHendrix
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-01 20:48
Op www.tweedehandsmac.nl (als je die nog niet kent) staan al dual G5's (2Ghz) van 1000 euro, maar dan heb je nog geen scherm, en waarschijnlijk ook geen garantie meer, wat ik wel zo veilig vind.
Bij een iMac heb je toch wel een mooie totaal computer, en met studentenkorting kan je voor minder dan 2000 euro een 24" kopen, en dan zal je niet zo snel nood hebben aan een 2e scherm.
Uitbreiding is wel een zwak punt van de iMac qua geheugen, en er zit standaard maar 1GB in, je kan via apple voor 180 euro er 2GB van maken, of bij een andere shop voor een 120 euro (?) wel 2 reepjes kopen,
en de 2 x 512MB wat al in je mac zat verkopen.
De 24" heeft een FW800 poort dus met een externe HDD zal je niet veel snelheid tekort komen.
En met Adobe's CS3 zullen de intel Mac's alle app's heel vlot draaien dus daar hoef je je ook geen zorgen over te maken.

Verwijderd

nouja,,, waarom je het beste geen waterkoeler/vloeistof-koeler kan kopen is dat er hier gewoon veel problemen mee zijn, en de kans bij lekkage vrij groot is.* uiteindelijk doen ze dat allemaal binnen 4-5 jaar voorspelt bmwmaster(vanaf productie) het beste is gewoon een DP 2.3Ghz kopen dan :*)
Pagina: 1