Toon posts:

vanzelf in slaapstand

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met mijn computer zoals de meeste die hier posten.
Ik heb net windows xp met SP2 geinstaleerd.

Echter mijn pc gaat willekeurig in slaapstand vanzelf, eerst bevriest het beeld, ik kan dan wel nog de muis bewegen die stopt op een gegeven moment ook en dan gaat het scherm in power saving stand.
De muziek speelt gewoon door trouwens.
Ik kan dan op de slaapstand op mijn toetsenbord duwen dan word alles weer zoals het was.
Enkele keren lukt dit niet en moet ik hem resetten of start hij vanzelf opnieuw op.
Ik heb al uitgezet in energie beheer dat de computer na 20 minuten scherm moet uitzetten, screensaver uitgezet en ook slaapstand uitgezet in energiebeheer.
Iemand een idee wat dit kan zijn.
Onderstaand is de informatie van mijn computer en de temperaturen.

CPU Type: DualCore AMD Athlon 64 X2, 2200 MHz (11 x 200) 4200+
Motherboard Name: ASRock AM2NF3-VSTA (5 PCI, 1 AGP, 4 DDR2 DIMM, Audio, LAN)
Motherboard Chipset: nVIDIA nForce3 250, AMD Hammer
1GB RAM geheugen
2x SATA harde schijven.

Temperatuur
Motherboard 35 °C (95 °F)
CPU 32 °C (90 °F)
CPU #1 / Core #1 30 °C (86 °F)
CPU #1 / Core #2 32 °C (90 °F)
Aux 32 °C (90 °F)

Toeren
CPU 3184 RPM

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Toevallig ook een progje geinstalleerd voor je toetsenbord, dan zou ik daar eens in gaan zoeken.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

heb je al in bios gekeken?

Verwijderd

Topicstarter
Nee heb niks voor mijn toetsenbord geinstalleerd, ik kan hem wel af en toe als het scherm uitgaat en naar power saving mode gaat dan kan ik op toetsenbord op slaapstand drukken door hoor ik een geluidje in de pc denk dat het de HD is en dan gaan alle lampjes uit van me toetsenbord.
Als ik dan nog eens erop druk knipperen alle lampjes van toetsenbord en dan heb ik weer beeld.
Wat moet ik in de bios nakijken?

Verwijderd

zet gewoon alles op 'nooit' in energiebeheer.. in bios staat soms optie op slaapstand toe te laten of uit te schakelen.. 'hibernate' of 'hibernating mode' heet dat in het engels..

EDIT:

gaat hij naar standby of hibernate?

Standby => alles wordt in RAM opgeslagen (pc staat 'half' uit)
Hibernate = slaapstand => alles wordt op de HDD opgeslagen (pc staat volledig uit)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 15:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu staat momenteel alles al in "nooit" in energie beheer ik zal nog eens kijken in de bios hiervoor.
Alvast bedankt voor de vele reacties!

Het volgende gebeurt (exacter beschreven):

Het is net alsof je een heel groot programma opent, en je kan even met je muis niks aanklikken als je ergens op klikt word het knopje niet ingedrukt (Bijvoorbeeld internet explorer in snelstarten in de taakbalk).
Dan kan je ook de muis niet meer bewegen dan gaat lampje op monitor van geel naar oranje en staat er "POWER SAVING MODE" dan hoor je wel msn en ook winamp doorspelen.
Als ik dan op slaapstand druk dan hoor je geluidje in de HD dan als je dan nog eens drukt dan komt je beeld terug.
De koeler stopt nooit met draaien pc blijft altijd volledig doorgaan zoals hij altijd doet als hij aan is.

P.S Bij opstarten staat er bij de harde schijven iets van S.M.A.R.T not enabled (although capable)

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 15:17 ]

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dat S.M.A.R.T. is een functie van je hardeschijf om diagnostische gegevens uit te lezen. Dat heeft denk ik weinig met je probleem te maken.

Ik heb het vermoeden dat je pc zelf niet in hybernate/standby gaat, maar dat deze op een andere manier bevriest, waardoor je monitor geen signaal meer krijgt en op powersaving mode gaat.

Een oplossing zou ik niet weten, maar je kunt eens kijken bij apparaatbeheer. Staan daar devices in die problemen geven? (harddisk/videokaart/toetsenbord) Je kunt ook eens kijken of al je drivers uptodate zijn.

Gebeurt alles op een willekeurig moment of is er enig patroon in te ontdekken?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost.
Drivers van moederbord eraf gegooid alsook de drivers van de videokaart.
Ik had van de videokaart ook een geupdate driver gedownload.
Deze heb ik nu niet opnieuw geinstaleerd ik heb nu enkel en alleen de drivers geinstalleerd van de cd die erbij zat.
Nu doet alles het goed!
Toch bedankt voor de antwoorden :)

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 23:27 ]

Pagina: 1