Waar bewaard msn alle ingevoerde gegevens, zoals BVB smiley'

Pagina: 1
Acties:

• DrDeathhand
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-06 11:36
Beste Mensen,

Ik zit met het volgende probleem. Ik werk in de ICT en omdat ik nogal vaak expirimenteer met nieuwe installaties enzo komt het vaak voor dat ik mijn pc opnieuw installeer waaronder ook msn messenger. Elke keer als dit gebeurd zijn alle instellingen weg, kijk dan heb ik het niet over dingen die ik zelf kan instellen van waar ik mijn ontvangen bestanden op sla, maar over instellingen als, ingevoerde smiley's plus de key combo daarvan, of ingevoerde msn plaatjes. Tis altijd een enorm werk om die weer terug te krijgen.

Heeft iemand een idee waar deze info word opgeslagen?? zodat ik dit kan exporteren??

PS mijn excuses als dit al een keer eerder gevraagd is, ik heb een uur GOT doorzocht en kon niks zinnigs over dit vinden.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Als je toch Windows helemaal opnieuw installeerd, kan je dan niet beter dat een keer doen, alles goed instellen en dan een image maken?
Hoef je een volgende keer alleen maar die image terug te zetten.

Of je kan al die probeersels op een virtuele PC doen.

edit:
Of gaat het om experimenteren met Windows installaties? In dat geval zou ik sowieso voor de virtuele PC gaan. Vmware bijvoorbeeld.

[ Voor 21% gewijzigd door fsfikke op 12-04-2007 14:38 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Eerste hit. :) Waar heb je dan op gezocht? Ik kon het binnen 2 tellen vinden dmv die zoekterm.

Signature

• DrDeathhand
LOLZ :)

Kijk ik maak constant images :) dus ik kan altijd terug naar mijn installatie waar alles nog instaat :) dus dat is het niet, maar jah als je een nieuwe install hebt gemaakt :P een clean install dus is het toch wel handig om je shit weer terug te hebben.

En waar heb ik op gezocht :) tsja ik heb gezocht naar dingen als MSN opslag gegevens, of tsja een aantal zoektermen :) maar blijkbaar niet de juiste hahehe

Owww en het gaat niet alleen om de emoticons he :) gaat ook om die informatie waarin msn alle fotos bewaard die jij hebt toegevoegd. ik weet precies waar alle fotos staan, maar je moet die faxing fotos echt een voor een toevoegen, en die hele lijst is msn dus ook kwijt na een nieuw image en het nieuw installeren daarvan.

[ Voor 27% gewijzigd door DrDeathhand op 12-04-2007 14:45 ]

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:34

Zerora

Ik Henk 'm!

Die smileys worden opgeslagen in 1 bestand. Die kun je renamen naar zip geloof ik en dan kun je die extracten ergens. Welke bestand dat was weet ik niet meer.
Het staat overigens ergens in: Documents & settings > username > application data > MSN > bla bla

[ Voor 23% gewijzigd door Zerora op 12-04-2007 14:45 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

DrDeathhand schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:43:
LOLZ :)

Kijk ik maak constant images :) dus ik kan altijd terug naar mijn installatie waar alles nog instaat :) dus dat is het niet, maar jah als je een nieuwe install hebt gemaakt :P een clean install dus is het toch wel handig om je shit weer terug te hebben.
Die snap ik niet helemaal, wat is het exact wat je doet waardoor je opnieuw Windows erop moet zetten? Het je een Windows install waar je met progjes loopt te kutten of ben je bezig met unattended Widnows installaties e.d.?

Ik zie het verschil niet zo tussen een image van een verse XP + MSN instellingen en XP opnieuw installeren.

• DrDeathhand
Zerora schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:44:
Die smileys worden opgeslagen in 1 bestand. Die kun je renamen naar zip geloof ik en dan kun je die extracten ergens. Welke bestand dat was weet ik niet meer.
Het staat overigens ergens in: Documents & settings > username > application data > MSN > bla bla
Kijk :) hier hebben we wat aan denk, ik zal straks effe mijn vorige image terug zetten en dan effe die folder er uit halen. Ik heb hem al opgezocht in iedergeval op de install die ik nu hebt draaien, en daar staat indd genoeg in :)

• DrDeathhand
fsfikke schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:47:
[...]

Die snap ik niet helemaal, wat is het exact wat je doet waardoor je opnieuw Windows erop moet zetten? Het je een Windows install waar je met progjes loopt te kutten of ben je bezig met unattended Widnows installaties e.d.?

Ik zie het verschil niet zo tussen een image van een verse XP + MSN instellingen en XP opnieuw installeren.
Wat ik exact doe?? andere drivers uit proberen, ummm verschillende tweaks uitproberen en tsja genoeg zooi vaarvan je zegt naderhand van nou heb ik geen clean install meer van XP, dus dan windows er weer opnieuw op indd oom met combinaties van unattended installaties enzo.

En het verschil tussen een image van een verse XP plus msn en XP opnieuw installeren is.... ja ja.. komt ie.. tijd :P image van xp, clean image helemaal, heb ik in 2 mins op mijn systeem staan, XP opnieuw installeren doet toch elke keer wel langer :)

• DrDeathhand
Zerora schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:44:
Hmzzz je zal toch even dat duidelijker moeten specificeren, ik zit net effe terug te kijken in mijn vorige image, waar dus ALLEs nog in zat kwa msn, dacht zal die msn folder in documents settings bla bla bla wel effe over copyeren, maar hmzzzz dat heeft niet veel uitgehaald.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

DrDeathhand schreef op donderdag 12 april 2007 @ 23:17:
[...]

Wat ik exact doe?? andere drivers uit proberen, ummm verschillende tweaks uitproberen en tsja genoeg zooi vaarvan je zegt naderhand van nou heb ik geen clean install meer van XP, dus dan windows er weer opnieuw op indd oom met combinaties van unattended installaties enzo.

En het verschil tussen een image van een verse XP plus msn en XP opnieuw installeren is.... ja ja.. komt ie.. tijd :P image van xp, clean image helemaal, heb ik in 2 mins op mijn systeem staan, XP opnieuw installeren doet toch elke keer wel langer :)
Dat is wat ik bedoel, het is toch veel sneller om een image terug te zetten van een cleane install met een goed ingestelde MSN :P

Die unattended dingen gaan echt veel makkelijker op een virtuele PC, als je dan een soort van final versie hebt kan je die een keer 'in het echt' testen op een gewone PC (misschien op een aparte partitie zodat je niet je eigen XP install verliest)

[ Voor 13% gewijzigd door fsfikke op 12-04-2007 23:33 ]

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:34

Zerora

Ik Henk 'm!

DrDeathhand schreef op donderdag 12 april 2007 @ 23:21:
[...]

Hmzzz je zal toch even dat duidelijker moeten specificeren, ik zit net effe terug te kijken in mijn vorige image, waar dus ALLEs nog in zat kwa msn, dacht zal die msn folder in documents settings bla bla bla wel effe over copyeren, maar hmzzzz dat heeft niet veel uitgehaald.
C:\Documents and Settings\ <jouw gebruikers account> \Application Data\Microsoft\MSN Messenger\ <nummer>

Bij jouw gebriukersaccount vul je je gebruikersaccount in. Niet All-users.
Bij nummer is het ff wat lastiger. Waarschijnlijk staan er een hoop mapjes die allemaal een 9-cijferig getal hebben. Echter is het grootste gedeelte leeg (staat alleen een lege map genaamd Usertile in).
Een paar zijn echter wel gevuld (dit aantal = gelijk aan het aantal users wat weleens ingelogd is op MSN op jouw pc) met zo'n 8 mappen.

Als je de map die het juiste (of meerdere) nummer gevonden hebt, kun je de map in zijn geheel back-uppen. Na de reinstall zet je hem weer op de juiste plaats terug en dan moet het werken als het goed is.

[ Voor 7% gewijzigd door Zerora op 12-04-2007 23:53 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Pagina: 1