grote HD in ouwe PC

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
als ik in een oude PC (p233) (waarvan de bios maar <8GB disks ondersteund) nou een hele grote HD zet en hij wordt niet door de bios herkend, is het dan niet zo dat windows 98 de schijf wel herkend? Ik start windows dan gewoon van een oude schijf van 2,5GB. Het lijkt mij dat ie hem (onafhankelijk van je bios) gewoon herkent. Booten vanaf die schijf hoeft niet.

Herkent windows hem of niet?

• The Hippie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-08 10:09
Nee.

Iets meer info:

Ik meen dat als je gewoon een primaire partitie van < 8 G aanmaakt, en dan de rest in extended/logical formaat aanmaakt, dan kan je de volledige harde schijf wel benaderen...

Verwijderd

Je moet gewoon het programmaatje maxblast draaien, dan zijn al je problemen opgelost. Of een LBA kaartje kopen...it's your choice.

grtz

• Palomar
  • Niet online
wat is maxblast? is dat een diskmanager? En is dat OS onafhankelijk?

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

B.A. Baracus

Fool!

maxblast is een diagnostisch proggie van maxtor om je hd door te meten. Te downloaden van maxtor.com ofzo.

Verwijderd

Blijkbaar niet dan. Maar als je wilt dat hij de hele HDD ziet moet je EZ-drive draaien. het werkte bij mij met een 1 GB op een 486.

Je moet maar ff kijken of je het kan vinden want ik heb het niet en weet er verder ook niets meer over.

• Palomar
  • Niet online
anders vraag ik wel bij de pc zaak of ze een diskmanager meegeven, dat lijkt me het probleem niet.. het leek mij alleen wel handig als windows de schijf gewoon zou herkennen zonder diskmanager ofzo. Ik had laatst nl. een oud 210MB schijfje erbij in gezet en die werd netjes door windows gedetecteerd. Ik had hem in het bios uit staan. Ik dacht dat dat met een grote schijf ook wel zou willen.. maar gezien de reacties niet..
Pagina: 1