Netwerkschijf -> datarecovery ?

Pagina: 1
Acties:

• hilbren
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-02 07:39
Omdat er best wel mee zit maak ik er toch even een appart topic van:

Ik heb namelijk net wat foto's verkloot op mijn LACIE externe netwerkschijf, door te resizen en te overschrijven. De foto's zijn 10% van het orgineel en zijn ook nog eens heftiger gecomprimeerd. Nu had ik gehoopt dat ik 90% van de foto's weer kan terugtoveren met één of ander tooltje. Maar welk tooltje kan van een netwerkschijf recoveren??

Ik heb net al geprobeerd om de schijf in een andere computer erbij te plaatsen. Alleen door het filesysteem worden deze niet herkend door windows XP.

• KermieCow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:28

KermieCow

to MOoh or not to MOoh...

als je die bestanden ook echt overschreven hebt, dan is de kans eigenlijk nul dat je deze terug kan halen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Wat voor filesystem wordt er dan gebruikt? Als dat iets linux based is dan kun je het op ee nlinux bak proberen en op die manier kijken of je de data terug kunt krijgen.
Anders kun je proberen of je dmv een prog als ontrack easy recovery de data terug kunt halen door een sector scan uit te voeren.

• Totaalgeflipt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:59

Totaalgeflipt

De enige echte

GetDataBack For NTFS
of probeer
GetDataBack For Fat32

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Totaalgeflipt schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:46:
GetDataBack For NTFS
of probeer
GetDataBack For Fat32
Ik denk eerlijk gezegd niet dat je daar veel aan hebt, het bestandssysteem wordt niet door XP gezien en die kan sowieso overweg met NTFS en FAT32. Vandaar mijn vermoeden dat het een linux FS is.

Verwijderd

GDB werkt waarschijnlijk niet, evt met een server versie van windows of vista kun je een shadow copy terugzetten

maar aangezien je GEEN info geeft |:(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 15:53 ]

• mx518
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-01 22:21
als het dat bestandssysteem is van dat netgear sc-101 broodroostertje... iets van dsf_Low o.i.d. formaat... dan denk ik dat je rustig dag kan zeggen :P

• hilbren
Sorry van de late reactie, ik ben ook ziek dus lag even te slapen
KermieCow schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:17:
als je die bestanden ook echt overschreven hebt, dan is de kans eigenlijk nul dat je deze terug kan halen.
al is het maar een deel van de foto, ik zou er al blij mee zijn
Terw_Dan schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:44:
Wat voor filesystem wordt er dan gebruikt? Als dat iets linux based is dan kun je het op ee nlinux bak proberen en op die manier kijken of je de data terug kunt krijgen.
Anders kun je proberen of je dmv een prog als ontrack easy recovery de data terug kunt halen door een sector scan uit te voeren.
moet ik eerst een linux bak regelen, maar zover ik het nu zie is dat de enige optie.
@Totaalgeflipt
Software is niet het probleem
@Ghost21
kan Vista of windows server linux achtige bestands systemen lezen dan?
@mx518
hopen dat dat het niet is dan

• Hoover
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-09-2025
Volgens mij is het zo dat zodra je een bestand opslaat onder dezelfde naam, dat het bestands systeem het veranderde bestand gewoon op dezelfde plek opslaat.

Eenmaal bestanden aangepast onder dezelfde naam = dus weg oud bestand

Of er moet iets als volume shadow copy op het systeem staan, maar dat betwijfel ik heel erg omdat het om een netwerkschijf/externe schijf gaat

• hilbren
Dat is dan vervelend.

Toch bedankt voor de hulp _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door hilbren op 12-04-2007 17:30 ]

Pagina: 1