gewone camera bij lichten door infrarood leds

Pagina: 1
Acties:
  • 737 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:10
hi all,

ik vroeg mij af..ik wil mijn ip webcamera ook in het donker laten " kijken" . Nu weet ik dat je van die kant en klare camera's kan kopen met daaromheen zo'n rijtje infrarood leds. Maar nu heb je ook van die inrarood ' kanonnen" met een hele bulk ledjes. Werkt dit ook op een normale ip camera?

Met andere woorden..nu zie ik niks in het donker op mijn ip camera maar zie ik dit wel met zo'n infrarood kanon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152769

ik vermoed niet dat het gaat werken, tenzij je camera ook effectief infrarood licht kan ontvangen. Je mag zoveel IR-licht op je object uitsturen dat het instant geroosterd wordt, als je camera geen beeldsensor heeft die IR-golflengte's kan waarnemen dan ben je er niets mee.

Even zoeken naar het spectrum dat door je camera opgevangen wordt, zit IR daar toevallig bij is het een oplossing, anders niet.

edit; ik kan er niet naar kijken, heb smalband dus manuel's/datasheets downloaden gaat niet

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 152769 op 12-04-2007 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
ik zoek me rot in de specs voor het vinden van het " spectrum" maar ben bang dat ze niet zo ver gaan met het beschrijven van de specs in bv de datasheet.

Of ik moet er overheen kijken: http://www.vivotek.com/products_pt7137.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-05 17:30
Je kan het simpelweg even testen door een afstandsbediening erop te richten. Als je het infrarood lampje ziet knipperen zit je goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Laatst online: 24-05 08:37

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Je kan makkelijk testen of je camera infrarood kan zien, richt er de afstandsbediening van de TV op en druk op een knopje. Als je een lampje ziet flikkeren kan je camera IR zien en kan je bijlichten met IR leds :)

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-05 15:55

E-Vix

Nu met sneeuw!

Bij alle camera's werkt het gewoon, tenzij er specifiek een speciaal filter er voor geplaatst is.
Je kan het heel eenvoudig testen. Neem een afstandsbediening, richt hem op je cam, druk op een knopje, en kijk of je de led ziet oplichten op je cam.
edit:
Spuit 11 maar goed :P

[ Voor 6% gewijzigd door E-Vix op 12-04-2007 13:39 ]

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Elke webcam kan IR ontvangen, er zit echter vaak een filter tussen lens en buitenwereld.

Kijk hier voor een uitleg hoe je vaan een webcam een nightcam maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
thanks guys..vanavond even proberen..

ps; linkje hierboven is trouwens erg interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-05 20:49

SA007

Moderator Tweaking
Idd, elke camera kan IR ontvangen, zit een filter voor in.
1 groot nadeel, als je de ir filter uit haalt wordt je beeld nogal vaag als het schemert (dan krijg je dat bijv zwarte kleding bijna grijs wordt enzo, omdat je dan een mengsel van de IR en normaal hebt.

Beeld is dan wel gewoon scherp en mensen zijn herkenbaar, maar kleuren zijn beetje vaag.
Pagina: 1