Ik ben momenteel bezig met het ghosten van mijn schijf naar een andere schijf. Beide schijven zijn sata. Het ghosten verloopt helemaal goed en alle partities worden correct weergeven. Ook alle gegevens staan er gewoon op. Als ik hierna de nieuwe schijf wilt bootte dan komt die niet verder dan de bios. In de bios word de schijf gewoon gedetecteerd en staat ook ingesteld om de harde schijf als eerste te bootte. Kan iemand mij helpen met dit probleem?
Wordt de harddisk gedetecteerd tijdens het BIOS-scherm in het bootproces? Of pas tijdens de daadwerkelijke bootpoging van de harddisk? Krijg je foutmeldingen?
Rail Away!
Verwijderd
als je 1 van de hdd nou eens er afhaalt ..want volgens mij weet ie niet van welke schijf hij moet booten ...of start hij niet verder dan de bios ? dus het 2de scherm na de bios?Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 12:26:
Ik ben momenteel bezig met het ghosten van mijn schijf naar een andere schijf. Beide schijven zijn sata. Het ghosten verloopt helemaal goed en alle partities worden correct weergeven. Ook alle gegevens staan er gewoon op. Als ik hierna de nieuwe schijf wilt bootte dan komt die niet verder dan de bios. In de bios word de schijf gewoon gedetecteerd en staat ook ingesteld om de harde schijf als eerste te bootte. Kan iemand mij helpen met dit probleem?
Ghost neemt de bootfiles niet mee. De oplossing is xp te instaleren op de nieuwe schijf, let op dat dezelfde partitie grote grbuikt als je ghost is. Als xp er opstaat,dan nog eens je ghost overzetten, dan zal ie wel goed booten.
De orginele schijf heb ik ook losgekopeld. In de bios zie ik geen verdere foutmeldingen en de schijf word er ook in weergeven. Als daarna Windows moet gaan laden, dan komt er linksboven een knipperend vinkje in beeld en daar blijft die ook op staan.
Verwijderd
Waar komt die onzin weer vandaan ?Basement schreef op donderdag 12 april 2007 @ 12:30:
Ghost neemt de bootfiles niet mee. De oplossing is xp te instaleren op de nieuwe schijf, let op dat dezelfde partitie grote grbuikt als je ghost is. Als xp er opstaat,dan nog eens je ghost overzetten, dan zal ie wel goed booten.
Heeft Ghost de eerste bootpartitie wel active gezet na het overzetten? 
Zo niet, dan kan het wel eens kloppen dattie niks doet
Het enige waar je problemen mee kan krijgen is als Ghost LILO (loader van linux) moet overzetten vanuit de MBR. Maar daar kent Ghost ook gewoon opties voor (commandline parameters) waarmee je die problemen kan fixen.
Onzin, Ghost doet een sector-by-sector kopie en maakt geen onderscheid tussen systemfiles en andere files.Basement schreef op donderdag 12 april 2007 @ 12:30:
Het enige waar je problemen mee kan krijgen is als Ghost LILO (loader van linux) moet overzetten vanuit de MBR. Maar daar kent Ghost ook gewoon opties voor (commandline parameters) waarmee je die problemen kan fixen.
[ Voor 71% gewijzigd door McKaamos op 12-04-2007 12:36 ]
Dus: Opstarten met de Windows-installatie cd, repair en dan fixboot/fixmbr doen, lijkt meMcKaamos schreef op donderdag 12 april 2007 @ 12:35:
Rail Away!
@Basement:
Inderdaad, waarom kan ik op mijn werk dan gewoon pc's imagen via het netwerk ? Raar dat die dan niet boot. Toch echt met Ghost gemaakt hoor
Inderdaad, waarom kan ik op mijn werk dan gewoon pc's imagen via het netwerk ? Raar dat die dan niet boot. Toch echt met Ghost gemaakt hoor
[ Voor 4% gewijzigd door DeluxZ op 12-04-2007 12:37 ]
]|[ Apple Macbook Pro Retina 13" ]|[
De partitie staat op activeMcKaamos schreef op donderdag 12 april 2007 @ 12:35:
bijvoorbeeld.Mad Marty schreef op donderdag 12 april 2007 @ 12:36:
[...]
Dus: Opstarten met de Windows-installatie cd, repair en dan fixboot/fixmbr doen, lijkt me
Of met Partition Magic even een "set active" uitvoeren op de bootpartitie.
Oh, allright.
Misschien dat je de schijf even aan de aansluiting moet hangen waar de originele aan zat.
In je boot.ini kan wel eens verwezen worden naar disk 0, terwijl je nieuwe disk disk1 is. Dat gebeurt wanneer de disk b.v. aan SATA poort 2 hangt ipv 1.
Dan kan je leuk en aardig je bootvolgorde goed hebben staan, maar dan werkt het alsnog niet
[ Voor 46% gewijzigd door McKaamos op 12-04-2007 12:40 ]
Ik heb het zo opgelost.
2 harde schijven, 1 brak met ghost image op goede partitie, de andere schijf was de nieuwe.
Via ghost (middels zo'n gaaf ultimate boot cdtje) de image overgezet naar nieuwe partitie.
Daarna PC uit, oude schijf loskoppelen, middels boot cdtje naar DOS booten.
fdisk /mbr
Reboot en klaar.
2 harde schijven, 1 brak met ghost image op goede partitie, de andere schijf was de nieuwe.
Via ghost (middels zo'n gaaf ultimate boot cdtje) de image overgezet naar nieuwe partitie.
Daarna PC uit, oude schijf loskoppelen, middels boot cdtje naar DOS booten.
fdisk /mbr
Reboot en klaar.
Ghost je partition to partition of disc to disc? in het eerste geval kan ik me indenken dat ie de MBR niet meeneemt, en dus geen Windows boot..
Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!
Heb ik ook geprobeerd.McKaamos schreef op donderdag 12 april 2007 @ 12:38:
[...]
bijvoorbeeld.
Of met Partition Magic even een "set active" uitvoeren op de bootpartitie.
[...]
Oh, allright.
Misschien dat je de schijf even aan de aansluiting moet hangen waar de originele aan zat.
In je boot.ini kan wel eens verwezen worden naar disk 0, terwijl je nieuwe disk disk1 is. Dat gebeurt wanneer de disk b.v. aan SATA poort 2 hangt ipv 1.
Dan kan je leuk en aardig je bootvolgorde goed hebben staan, maar dan werkt het alsnog niet
Ik zal het nog even proberen met fdisk /mbr
Ik ghost van schijf naar schijf.
Pagina: 1