"Het leven is als een neus, je moet er uit halen wat er in zit ... "
Dus waarom niet. Enige is is dat het stroomnet anders in de US.
disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl
Die powersupply die in de ps3 zit, is dat nog een bijzonder ding of kan die gewoon 110/220 volt aan. Dan natuurlijk de volgende vraag: is het een vage rare stekker aan de ps3 of kan ik er gewoon een euro kabel inrammen
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Rail Away!
Hoe zit het met garantie, heeft sony wereldwijd garantie op dat ding?
Die servers is wel een probleem natuurlijk, die latency en ping (heet dat nog zo? was zo toen ik nog online quake world speelde iig
Maar spellen en dergelijke werkt prima.
Niemand heeft het ook over problemencoachmans schreef op donderdag 12 april 2007 @ 12:50:
Ik heb in januari al een ps3 uit Amerika gehaald en ik ondervind helemaal geen problemen met het online spelen.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
En zullen spellen regiovrij blijven of kan een maker er voor kiezen regio protectie erop te zetten..? (films maken me niet echt uit..)
En kan ik op NL servers spelen of moet ik dan op de US servers spelen?
Als jij in de VS een winkel vind die dat ding naar hier wil shippen betaal jij gewoon de prijs van die winkelrikrik schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:37:
Als ik een ps3 (amerikaans) importeer (laten thuisbezorgen hier in nl) betaal ik dan de volle prijs net als hier in nl? of betaal ik de prijs van 600$ omrekenen naar € ? ~452.64 EUR
Die winkel gaat echt niet zeggen 'Oh u woont in Holland, nou dan is ie duurder hoor.'
Wat wel kan is dat het pakje via de douane gaat, als er dan mooi op de verplichte pakbon staat dat er een PS3 van 600$ in zit moet je daar douanerechten over betalen. Dat is minimaal 19% en voor sommige spullen meer.
Het hangt een beetje van de verzender en de koerier af hoe veel problemen je met de douane krijgt.
Waarom vraag je ongeveer alle vragen van de TS nog een keer? Voor een deel is er ook al antwoord op gegeven.En zullen spellen regiovrij blijven of kan een maker er voor kiezen regio protectie erop te zetten..? (films maken me niet echt uit..)
En kan ik op NL servers spelen of moet ik dan op de US servers spelen?
[ Voor 16% gewijzigd door fsfikke op 12-04-2007 14:44 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ok,fsfikke schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:42:
[...]
Als jij in de VS een winkel vind die dat ding naar hier wil shippen betaal jij gewoon de prijs van die winkel
Die winkel gaat echt niet zeggen 'Oh u woont in Holland, nou dan is ie duurder hoor.'
Wat wel kan is dat het pakje via de douane gaat, als er dan mooi op de verplichte pakbon staat dat er een PS3 van 600$ in zit moet je daar douanerechten over betalen. Dat is minimaal 19% en voor sommige spullen meer.
Het hangt een beetje van de verzender en de koerier af hoe veel problemen je met de douane krijgt.
[...]
Waarom vraag je ongeveer alle vragen van de TS nog een keer? Voor een deel is er ook al antwoord op gegeven.
Sorry van die regiovrij vraag
Bij die $600 zit echter nog geen VAT (amerikaanse BTW), vrij zeker dat je dat er nog bij moet betalen (hoeveel hangt van de staat af waar je bent). Die winkel gaat echt niet zeggen 'Oh, u woont in Holland, dan betaalt u daar al belasting dus dan hoeven wij geen belasting te innen'fsfikke schreef op donderdag 12 april 2007 @ 14:42:
[...]
Als jij in de VS een winkel vind die dat ding naar hier wil shippen betaal jij gewoon de prijs van die winkel
[ Voor 13% gewijzigd door .oisyn op 12-04-2007 15:10 ]
Tax betaal je alleen als je woont in de staat waar die winkel zit, zodra je buiten de staat woont of het naar een adres buiten die staat laat shippen waar die winkel zit hoef je geen tax te betalen..oisyn schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:06:
[...]
Bij die $600 zit echter nog geen VAT (amerikaanse BTW), vrij zeker dat je dat er nog bij moet betalen (hoeveel hangt van de staat af waar je bent). Die winkel gaat echt niet zeggen 'Oh, u woont in Holland, dan betaalt u daar al belasting dus dan hoeven wij geen belasting te innen'
(Tax is per staat geregeld, de overheid van een staat kan zeggen dat de inwoners BTW moeten betalen, maar ze kunnen dat niet verplichten aan mensen die in een andere staat wonen.)
[ Voor 19% gewijzigd door fsfikke op 12-04-2007 15:19 ]
Amazon is bij voorbaat kansloos, die doen daar helemaal niet aan. (staat ook op hun site)rikrik schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:18:
Ik heb een mailtje gestuurd naar Amazon.com om te vragen of ze van daar ook ps3's naar NL sturen, en of er dan nog extra kosten bij komen.
Tenminste met elektronica doen ze moeilijk, ik heb ze eens egmailed over een hele mooie aanbieding die ze hadden voor een X360 maar die wilde ze niet internationaal verzenden.
Ookal staat dat hier niet expliciet erbij: http://www.amazon.com/gp/...lay.html?nodeId=596184...
@hieronder:
Ebay is vaak wel interessant. Die mensen doen ook een stuk minder moeilijk over het invullen van het douane formuliertje waardoor je het als gift kan laten versturen en geen douane over je heen krijgt. Dit is natuurlijk wel gewoon belastingontduiking.
[ Voor 46% gewijzigd door fsfikke op 12-04-2007 15:23 ]
oh.. iemand dan een idee welke winkel dat wel zou doen in de us? (of kan ik gewoon beter een eu ps3 kopen..?)fsfikke schreef op donderdag 12 april 2007 @ 15:19:
[...]
Amazon is bij voorbaat kansloos, die doen daar helemaal niet aan. (staat ook op hun site)
edit: weet nu een nl site waar ik voor €596,79 een ps3 en rfom kan krijgen.. (inclusief btw en verzend kosten) ben namelijk gold member op een site, en krijg dan 10% korting bij die winkel
toch maar ff met mijn vader overleggen..
[ Voor 27% gewijzigd door rikrik op 12-04-2007 15:29 ]
Verwijderd
Blu-Ray en PS1/2 Games zijn regio gebonden. Alleen PS3 Games zijn regiovrij.disjfa schreef op donderdag 12 april 2007 @ 12:19:
Blueray is regiogebonden. De rest is regiovrij of gewoon algemeen.
Dus waarom niet. Enige is is dat het stroomnet anders in de US.
Voor de PS1/2 games hof je het niet te laten voor het verschil in prijs kan je al ongerveer een ps2 in Nederland kopen, dan heb je alleen het 'probleem' van blue-ray.Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 17:01:
[...]
Blu-Ray en PS1/2 Games zijn regio gebonden. Alleen PS3 Games zijn regiovrij.
Verwijderd
Noujah, ik ken genoeg mensen die Backwards Compatibility heel belangrijk vinden. Maarja, mij boeit het ook niet want ik vind de Blu-Ray films belangrijker..master007 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:04:
[...]
Voor de PS1/2 games hof je het niet te laten voor het verschil in prijs kan je al ongerveer een ps2 in Nederland kopen, dan heb je alleen het 'probleem' van blue-ray.
- vroegere releases
- exclusieve releases (Europa krijgt slechts zo'n 65% van de titels dat in Amerika uitkomen)
- speciale edities (Amerika krijgt vaak speciale edities van games, vaak door grote winkelketens die extra dingen erbij gooien)
- de prijs per game is een stuk goedkoper en via een goeie importwinkel kan je per game toch een goeie 10 à 15 euro besparen.
- online problemen zie ik niet in, aangezien je bvb bij de online service van xbox kan kiezen in welke regio je spelen wil, ik niet inzie waarom ze dat niet bij Sony zouden toelaten.