Beste tweakers,
Na een hele tijd op dit forum in de background rondgekeken te hebben wil ik jullie vragen om feedback te geven op het systeem dat ik aan wil schaffen. Er zijn veel topics gemaakt hierover de laatste tijd maar toch zou ik jullie om advies willen vragen..
Ik ga de computer hoofdzakelijk gebruiken voor inventor, autocad, games, films en muziek maken (Nuendo 3 + veel vsti's)
Nu is er bij mij ook enige onduidelijkheid onstaan over het draaien van bijvoorbeeld autodesk inventor 11 onder vista. Het schijnt niet te draaien.. pas de 2008 versie. Ik vind het opzich geen probleem om nog een tijdje XP te draaien en later over te stappen op Vista.. eventueel een dual boot!?
Verder vind ik het belangrijk dat het systeem stabiel is. Vaak heb ik ook meerdere programmas tegelijk openstaan (denk hierbij aan, inventor, msn, internet explorer, winamp, azureus) Genoeg geheugen is dus een must.
Ik heb zelf geen ervaring met overclocken maar misschien in de nabije toekomst (na genoeg gelezen te hebben) wil ik er wel iets mee gaan doen. Maar voor nu ga ik ervanuit dat het systeem snel genoeg is voor wat ik wil. Tevens wil ik dat de computer een jaar of 2,3 mee gaat zonder grote upgrades te hoeven uitvoeren.
Games, sja , ben altijd al fan geweest van C&C, de nieuwe zal ik dus ook gaan spelen.. verder ben ik niet echt een gamer maar dat komt meer denk ik omdat mijn huidige pc gewoon aan bagger ding is dat met zijn 256mb geheugen en athlon xp 1,6 ghz niet de mooiste spellen kan draaien. Met de nieuwe pc zal ik dus wel weer wat games gaan proberen.. unreal tournament vond ik ook altijd leuk, de nieuwe game op de planning gaan volgens mij wel bruut worden en ben ik dan ook niet vies van..
Monitor, muis en audio heb ik al.. Het gaat eigenlijk alleen om de kast en mocht ik een groter monitor willen dan kan ik die na een tijdje aanschaffen..
Ik ben dus op het volgende systeem uitgekomen:
1 Cooler Master Aluminium keyboard - USB € 22,22
Mooi keybordje, volgens mij niets mis mee.
1 Thermaltake VE7000BWSD Soprano DX BK € 92,73
Super mooie kast met doorzichtig zijpaneel maar helaas gaat de 8800 GTX kaart niet passen..
Xion XON-303 Onyx Zwart a 85,09
Ook een mooie kast waar de GTX wel in past..
1 INTEL Core2Duo E6600 (S775 - 1066MHz - 2x2 MB)2,40 € 264,06
Voordeligste proc van dit moment kwa snelheid/prijs verhouding denk ik..
1 Zalman CNPS 9500 AT (Socket 775) € 36,98
Goede cooler .. met name omdat ik misschien iets wil gaan doen met o clocken
Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775) +/- 20 eurie
Volgens zonereaver betere kwaliteit/prijs verhouding.
2 Seagate 320 GB ST3320620AS (SATA300 - 16 MB) € 137,80
snelle en goede schijf voor dat geld.. ?
1 Samsung (16x/48x - intern - IDE - bulk) Zwart € 14,63
Voldoet
1 DVD±RW NEC AD-7173 - Bulk - Zwart € 27,61
Leuke brander met geloof ik labelflash om labels op dvds te ''printen''
1 Microsoft Windows Vista Home Premium 32B- NL - OEM € 80,65
Dan heb ik die alvast voor een mooie prijs in huis.. XP kan er gewoon bijgezet worden zonder problemen lijkt me ?! Bovendien schijnen de drivers voor de 8800 kaart erg brak te zijn en spellen niet lekker draaien..
1 Cardreader Apacer 16-in-1 - intern 3,5" - Zwart € 10,17
Handig en goedkoop..
1 Asus EN8800 GTX - 768 MB - PCIe - TV+2xDVI € 474,65
Met name omdat dit de beste kaart is van het moment en ik niet een iets ''mindere'' kaart wil kopen en na een tijdje weer verkopen om bijvoorbeeld de nieuwe ATI of deze die sneller is voor een mooie prijs te kopen
1 ASUS P5B (i965 - S775) € 92,89 1
Zit alles op wat ik nodig heb.. Deluxe zitten mij teveel toeters en bellen op.. mooie prijs.
1 650 Watt PSU - Cooler Master eXtreme Power € 65,71
Veel power voor weinig geld. Dattie stroom vreet maakt mij niet zoveel uit..
1 PC2-5400 - 1 GBx2 - DDR2 - Corsair TWINX C4 € 155,38
Dit geheugen is snel genoeg toch? Ik ga niet gigantisch overclocken dus deze reepjes moeten het goed bij kunnen houden denk ik zo..
1 Apacer Handy Steno HA202 - 2 GB € 29,30
Altijd handig.. en voor een nette prijs..
Verder wordt alles gratis geassembleerd en het besturings systeem geinstalleerd..
Prijzen zijn weer gegeven excl. BTW , Uiteindelijk krijg ik de BTW toch weer terug (via de zaak)
Ik kom totaal uit op zo'n 1780 euros incl BTW , dat is 1480 zonder BTW.. Bij de 1780 euro komt 38 bezorg kosten.. dit omdat ik het onder rembours mijn kant op wil laten komen.
Wat zeggen jullie ervan medetweakers?!
Verder hoop ik zo dat ik duidelijk ben in mijn keuzes...
Bedankt alvast voor jullie tijd!
Na een hele tijd op dit forum in de background rondgekeken te hebben wil ik jullie vragen om feedback te geven op het systeem dat ik aan wil schaffen. Er zijn veel topics gemaakt hierover de laatste tijd maar toch zou ik jullie om advies willen vragen..
Ik ga de computer hoofdzakelijk gebruiken voor inventor, autocad, games, films en muziek maken (Nuendo 3 + veel vsti's)
Nu is er bij mij ook enige onduidelijkheid onstaan over het draaien van bijvoorbeeld autodesk inventor 11 onder vista. Het schijnt niet te draaien.. pas de 2008 versie. Ik vind het opzich geen probleem om nog een tijdje XP te draaien en later over te stappen op Vista.. eventueel een dual boot!?
Verder vind ik het belangrijk dat het systeem stabiel is. Vaak heb ik ook meerdere programmas tegelijk openstaan (denk hierbij aan, inventor, msn, internet explorer, winamp, azureus) Genoeg geheugen is dus een must.
Ik heb zelf geen ervaring met overclocken maar misschien in de nabije toekomst (na genoeg gelezen te hebben) wil ik er wel iets mee gaan doen. Maar voor nu ga ik ervanuit dat het systeem snel genoeg is voor wat ik wil. Tevens wil ik dat de computer een jaar of 2,3 mee gaat zonder grote upgrades te hoeven uitvoeren.
Games, sja , ben altijd al fan geweest van C&C, de nieuwe zal ik dus ook gaan spelen.. verder ben ik niet echt een gamer maar dat komt meer denk ik omdat mijn huidige pc gewoon aan bagger ding is dat met zijn 256mb geheugen en athlon xp 1,6 ghz niet de mooiste spellen kan draaien. Met de nieuwe pc zal ik dus wel weer wat games gaan proberen.. unreal tournament vond ik ook altijd leuk, de nieuwe game op de planning gaan volgens mij wel bruut worden en ben ik dan ook niet vies van..
Monitor, muis en audio heb ik al.. Het gaat eigenlijk alleen om de kast en mocht ik een groter monitor willen dan kan ik die na een tijdje aanschaffen..
Ik ben dus op het volgende systeem uitgekomen:
1 Cooler Master Aluminium keyboard - USB € 22,22
Mooi keybordje, volgens mij niets mis mee.
1 Thermaltake VE7000BWSD Soprano DX BK € 92,73
Super mooie kast met doorzichtig zijpaneel maar helaas gaat de 8800 GTX kaart niet passen..
Xion XON-303 Onyx Zwart a 85,09
Ook een mooie kast waar de GTX wel in past..
1 INTEL Core2Duo E6600 (S775 - 1066MHz - 2x2 MB)2,40 € 264,06
Voordeligste proc van dit moment kwa snelheid/prijs verhouding denk ik..
1 Zalman CNPS 9500 AT (Socket 775) € 36,98
Goede cooler .. met name omdat ik misschien iets wil gaan doen met o clocken
Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775) +/- 20 eurie
Volgens zonereaver betere kwaliteit/prijs verhouding.
2 Seagate 320 GB ST3320620AS (SATA300 - 16 MB) € 137,80
snelle en goede schijf voor dat geld.. ?
1 Samsung (16x/48x - intern - IDE - bulk) Zwart € 14,63
Voldoet
1 DVD±RW NEC AD-7173 - Bulk - Zwart € 27,61
Leuke brander met geloof ik labelflash om labels op dvds te ''printen''
1 Microsoft Windows Vista Home Premium 32B- NL - OEM € 80,65
Dan heb ik die alvast voor een mooie prijs in huis.. XP kan er gewoon bijgezet worden zonder problemen lijkt me ?! Bovendien schijnen de drivers voor de 8800 kaart erg brak te zijn en spellen niet lekker draaien..
1 Cardreader Apacer 16-in-1 - intern 3,5" - Zwart € 10,17
Handig en goedkoop..
1 Asus EN8800 GTX - 768 MB - PCIe - TV+2xDVI € 474,65
Met name omdat dit de beste kaart is van het moment en ik niet een iets ''mindere'' kaart wil kopen en na een tijdje weer verkopen om bijvoorbeeld de nieuwe ATI of deze die sneller is voor een mooie prijs te kopen
1 ASUS P5B (i965 - S775) € 92,89 1
Zit alles op wat ik nodig heb.. Deluxe zitten mij teveel toeters en bellen op.. mooie prijs.
1 650 Watt PSU - Cooler Master eXtreme Power € 65,71
Veel power voor weinig geld. Dattie stroom vreet maakt mij niet zoveel uit..
1 PC2-5400 - 1 GBx2 - DDR2 - Corsair TWINX C4 € 155,38
Dit geheugen is snel genoeg toch? Ik ga niet gigantisch overclocken dus deze reepjes moeten het goed bij kunnen houden denk ik zo..
1 Apacer Handy Steno HA202 - 2 GB € 29,30
Altijd handig.. en voor een nette prijs..
Verder wordt alles gratis geassembleerd en het besturings systeem geinstalleerd..
Prijzen zijn weer gegeven excl. BTW , Uiteindelijk krijg ik de BTW toch weer terug (via de zaak)
Ik kom totaal uit op zo'n 1780 euros incl BTW , dat is 1480 zonder BTW.. Bij de 1780 euro komt 38 bezorg kosten.. dit omdat ik het onder rembours mijn kant op wil laten komen.
Wat zeggen jullie ervan medetweakers?!
Verder hoop ik zo dat ik duidelijk ben in mijn keuzes...
Bedankt alvast voor jullie tijd!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 12:24 ]