Beste tweakers
Ik moet hier een testomgeving opzetten met PHP5, IIS6 en MSSQL.
Nu werkt IIS6 en MSSQL al helemaal perfect.
Echter met PHP5 erbij te koppelen krijg ik problemen.
De server is als volgt geconfigureert:
- DHCP voor lokaal netwerk te gebruiken aangezien die niet aan ene netwerk hangt.
- Windows server 2003
- IIS6 met enkele extensions erbij (frontpage bijvoorbeeld)
- MSSQL 2005
Nu voor php te installeren heb ik deze guide gebruikt.
Na een post al op phphulp kreeg ik er nog een andere guide bij namelijk deze
Hiervoor heb ik alles verwijderd (IIS6 en PHP5) en alles opnieuw ingesteld zoals in deze guide beschreven staat.
Het probleem blijft echter nog steeds voorkomen.
Uitleg van het probleem verder:
Zodra de IIS server geconfigureert is met PHP5 werkt PHP zelf wel echter werken bijna alle functies niet, hieraan moet je denken aan mssql_connect en dat soort functies.
Dit moet natuurlijk gedefineert worden in php.ini, echter na deze extensions de configureren met de php.ini die in C:\php staat komt hier geen verandering in dus heb ik besloten deze te verplaatsen naar C:\Windows, hier stond er nog geen.
Echter na deze actie werkt compleet PHP niet meer.
In plaats van de scripts uit te voeren laat die de source-code zien zelfs als deze niet uitgevoert moeten worden, dus achter // staan.
HTML blijft echter wel werken.
Verwijzing naar het topic op phphulp
Nu ben ik ten einde raad en na ruim 12 uur er aan werken zijn mijn ideeen ook een beetje op.
Als iemand ideeen heeft van wat het zou kunnen zijn hoor ik dat graag
Met vriendelijke groet,
Vincent
Ik moet hier een testomgeving opzetten met PHP5, IIS6 en MSSQL.
Nu werkt IIS6 en MSSQL al helemaal perfect.
Echter met PHP5 erbij te koppelen krijg ik problemen.
De server is als volgt geconfigureert:
- DHCP voor lokaal netwerk te gebruiken aangezien die niet aan ene netwerk hangt.
- Windows server 2003
- IIS6 met enkele extensions erbij (frontpage bijvoorbeeld)
- MSSQL 2005
Nu voor php te installeren heb ik deze guide gebruikt.
Na een post al op phphulp kreeg ik er nog een andere guide bij namelijk deze
Hiervoor heb ik alles verwijderd (IIS6 en PHP5) en alles opnieuw ingesteld zoals in deze guide beschreven staat.
Het probleem blijft echter nog steeds voorkomen.
Uitleg van het probleem verder:
Zodra de IIS server geconfigureert is met PHP5 werkt PHP zelf wel echter werken bijna alle functies niet, hieraan moet je denken aan mssql_connect en dat soort functies.
Dit moet natuurlijk gedefineert worden in php.ini, echter na deze extensions de configureren met de php.ini die in C:\php staat komt hier geen verandering in dus heb ik besloten deze te verplaatsen naar C:\Windows, hier stond er nog geen.
Echter na deze actie werkt compleet PHP niet meer.
In plaats van de scripts uit te voeren laat die de source-code zien zelfs als deze niet uitgevoert moeten worden, dus achter // staan.
HTML blijft echter wel werken.
Verwijzing naar het topic op phphulp
Nu ben ik ten einde raad en na ruim 12 uur er aan werken zijn mijn ideeen ook een beetje op.
Als iemand ideeen heeft van wat het zou kunnen zijn hoor ik dat graag
Met vriendelijke groet,
Vincent