Toon posts:

Diskette station niet zichbaar in windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een raar probleem. Wanneer ik de computer boot dan zie ik wel het lampje van de diskette station aan gaan. En als ik een diskette tijdens het booten erin doe dan leest hij hem ook.
In windows xp zelf echter kan ik hem niet zien in deze computer. Hoe kan ik dit oplossen? :?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:56
FDD controller in Windows uitgeschakeld staan ?

Verwijderd

Topicstarter
hoe doe je dat in windows? In de help kan ik niks vinden.
In de bios staat wel FDC controller. Die heb ik op disabled en enabled gezet, maar het haalt niets uit.

edit: als ik naar apparaatbeheer ga, dan zie ik een vraagteken bij de volgende apparaten
- SM-buscontroller
- Ander PCI-brugapparaat

kan dit er wat mee te maken hebben?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 12:01 ]

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 17:36
Dat zou kunnen, maar niet waarschijnlijk bij een dergelijk simpel apparaat als de floppy drive. Staat de floppydrive wel in apparaatbeheer?

Zorg in ieder geval altijd dat je alle vraagtekens weg hebt » alle drivers installeren. Met name de chipset drivers in dit geval denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de driver van mn mobo geinstalleerd. Die twee vraagtekens zijn nu iig weg, maar ik zie nog steeds mn diskette station niet.

Als ik in apparaatbeheer kijk dan zie ik wel de standaarddiskettestation controller staan. En die werkt correct. Nu weet ik het echt niet meer.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Blijft het lampje branden? Want dan heb je de kabel er verkeerd om inzitten (geen flauwekul).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
nee dat is het zeker niet.
maar goed ik heb een tijdelijk oplossing gevonden door mijn usb stick bootable te maken. :)

Verwijderd

ik heb een soort gelijk probleem, alleen is het niet mijn diskette station maar mijn beide dvd/cd spelers. ide controller werkt goed maar allebei de stations staan niet in apparaatbeheer.
en begin aub niet over een eigen topic maken want dat heb ik al gedaan maar daar was maar 1 reactie:(

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 16:08:
ik heb een soort gelijk probleem, alleen is het niet mijn diskette station maar mijn beide dvd/cd spelers. ide controller werkt goed maar allebei de stations staan niet in apparaatbeheer.
en begin aub niet over een eigen topic maken want dat heb ik al gedaan maar daar was maar 1 reactie:(
Wat heeft dit met dit diskette station topic te maken :S
Volgens mij heeft niemand meer gereageerd op je topic, omdat jij aangeeft dat je de IDE controller nog gaat controleren. Geen reactie van jou betekend geen replies van andere.

☻/
/▌
/ \

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
Gaarne type mobo.... dan is het wat makkelijker naar een oplossing zoeken?

Nu gaan we een wilde gok maken over welke chip het gaat.

Graag nog wat verduidelijking :)

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
Ok het gaat om een epox EP-9NDA3+

specs:
nVidia nForce3 Ultra Host Controller
For DDR memory 4 memory banks for PC3200 Dual Channel supported
5 x PCI, 1 x AGP 8X,
For AMD 64 Socket 939 Supports Cool 'n' Quiet
Gigabit LAN by Vitesse VSC8201 10/100/1000
2 Serial ATA-150 ports from nForce3 Ultra Host controller