Verschil HP U320 PCI en PCI-e 4x kaart

Pagina: 1
Acties:
  • 141 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-01 07:58
Ik heb voor 2 identieke klanten een server besteld. ML110G4. De één is in elkaar gezet door de leverancier en de ander moet ik zelf doen.

Nu hebben beide klanten verschillende kaarten geleverd gekregen.
  • één heeft een HP SC11Xe Host Bus Adapter (P/N: 412911-B21)
  • de ander een HP - SINGLE CHANNEL 64BIT 133MHZ PCI-X ULTRA320 SCSI HOST BUS ADAPTER. (P/N: 403051-001)
Beide zijn om een DAT72 tapestreamer aan te sturen.

De ML110 heeft:
  • 1x PCI-e 8x slot (daar zit een E200 128mb SAS controller in)
  • 1x PCI-e 4x slot daar zit dus bij de één de SC11Xe kaart (412911-B21)
  • 2x PCI ... 1 voor modem en 1 voor extra NIC
Maar vraag is dus wat het verschil is tussen de twee 320 controllers daar de één PCI is en de ande PCI-e 4x. Mijn gevoel zegt dat de PCI-e 4x SC11Xe kaart in een PCI-e 4x slot sneller is. En dan denk ik aan overdrachtsnelheid.

even voor de duidelijkheid ... de 403051-001 past NIET in een PCI-e 4x slot.

[ Voor 4% gewijzigd door Tranzy op 12-04-2007 10:50 ]

Ik heb ook een leuke computer..

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 17:36
Specs bij HP opzoeken? PCI-e en PCI-x zijn in ieder geval totaal verschillend en niet uitwisselbaar.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

De HP - SINGLE CHANNEL 64BIT 133MHZ PCI-X ULTRA320 SCSI HOST BUS ADAPTER is niet een PCI kaart maar een PCI-X kaart, dit zijn 64 bit sloten welke een stuk sneller zijn dan een normaal PCI slot en tevens een stuk langer. Zover ik aan jouw OP kan opmaken heeft deze server geen PCI-X sloten. Mogelijk dat deze PCI-X kaart in een PCI slot geplaatst kan worden (backward compatible), maar dan lever je behoorlijk wat performance in.

Tevens verwacht ik dat de PCI-e kaart sneller is dan de PCI-X kaart als het op BUS structuur aankomt. Ik weet de exacte snelheden zo niet uit mijn hoofd maar dat kun je wel terug zoeken, mogelijk wel in het FAQ van dit subforum.

Ik verwacht dat de HP - SINGLE CHANNEL 64BIT 133MHZ PCI-X ULTRA320 SCSI HOST BUS ADAPTER verkeerd geleverd is.

[ Voor 7% gewijzigd door _Dune_ op 12-04-2007 11:17 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Tranzy
HP gebeld maar die vertelde dat er weinig tot geen verschil in zou zitten omdat de kaart de snelheid zou bepalen en het praktisch dezelfde kaarten zijn ... Ik heb mijn twijfels erover.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Tranzy schreef op donderdag 12 april 2007 @ 11:49:
HP gebeld maar die vertelde dat er weinig tot geen verschil in zou zitten omdat de kaart de snelheid zou bepalen en het praktisch dezelfde kaarten zijn ... Ik heb mijn twijfels erover.
De snelheid zal idd overeenkomen als de tapestreamers wel hetzelfde zijn. Zullen hele kleine verschillen zijn iig in het voordeel van de PCI-X kaart als die tenminste de volle bandbreedte krijgt (in een normaal PCI slot dus absoluut niet). Zo niet dan "wint" de pci-e versie.

[ Voor 4% gewijzigd door Dukey op 12-04-2007 15:07 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-02 20:16

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Als je geen PCI-X sloten hebt in de server dan komt de PCI-X kaart absoluut niet tot zijn recht wanneer deze in een normaal PCI slot gestoken wordt. De PCI-e kaart zal dan altijd sneller zijn.
HP moet gewoon netjes de PCI-X kaart omruilen voor een PCI-e kaart, dit hebben ze gewoon fout gedaan. Ik bedoel je geeft zelf aan dat de server geen PCI-X sloten heeft. Persoonlijk zou ik het niet zo laten.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Idd omruilen voor PCIe variant. Verhaal van die verkoper gaat alleen op als je PCI-X met PCIe vergelijkt, maar in jouw situatie zou dat PCI versus PCIe worden en dat is een groot verschil. :)

• DeBolle
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:41

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Een DAT72 pakt maximaal 6 MB/sec en kan daarom aangestuurd worden door elke SCSI controller vanaf een Fast Wide model. Een U320 is zwaar overkill, de specs van HP spreken zelf over een U160 interface. Wanneer deze klant(en) gaan denken over een LTO-2 drive of hoger kan nog eens worden gekeken of er een nieuwe controller bij moet, met een DAT72 kan de allergoedkoopste PCI controller het op z'n sloffen doen.

Specs ...ik doe er niets meer aan.

• Tranzy
DeBolle schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:17:
Een DAT72 pakt maximaal 6 MB/sec en kan daarom aangestuurd worden door elke SCSI controller vanaf een Fast Wide model. Een U320 is zwaar overkill, de specs van HP spreken zelf over een U160 interface. Wanneer deze klant(en) gaan denken over een LTO-2 drive of hoger kan nog eens worden gekeken of er een nieuwe controller bij moet, met een DAT72 kan de allergoedkoopste PCI controller het op z'n sloffen doen.
Kijk ..dat is duidelijk. Maar ik heb bij de ene klant gewoon de PCI-X gehouden en bij de ander de PCI-e versie. Zal later de backup logs eens vergelijken hoeveel mb/s ze hebben.

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Wel even je poortsnelheid instellen he waar de streamer op hangt.
Een DAT72 is niet zo snel dus ik zou de poort op 10MB/sec zetten.
Anders draai je je streamer binnen een jaar stuk.

Alle proemn in n drek

Pagina: 1