[C#.NET] ASCII karakters sturen met TCPClient

Pagina: 1
Acties:

• Mesjefskie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09 17:38

Mesjefskie

If it works, it's true!

Topicstarter
Hallo,

Ik ben aan het proberen om via een TCPClient in C#.Net een 'bericht' te sturen naar een van onze netwerkprinters. Om een bericht te sturen moet je altijd beginnen met het ASCII karakter "ESC" en altijd eindigen met "EOT". Nu krijg ik het niet voor elkaar om die karakters te sturen. Overige karakters gaan vanzelf. Ik heb voorbeeldcode van MSDN gebruikt.

Ik ben al aan het proberen geweest om de code in bit formaat door te sturen naar de printer maar daar krijg ik een conversion fout op terug. Verder geprobeerd met een Char[] maar ik denk dat mijn probleem is dat ik geen flauw idee heb hoe ik het ASCII karakter "ESC" of "EOT" moet versturen. Iemand enig idee?

Dit is een van de karakters die ik moet sturen:

Character Name | Char | Code | Decimal | Binary | Hex
End of Transmit | EOT | Ctrl D | 4 | 00000100 | 04

[ Voor 8% gewijzigd door Mesjefskie op 12-04-2007 10:01 ]

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:27

mulder

ik spuug op het trottoir

Staat het hier tussen?

oogjes open, snaveltjes dicht

• Mesjefskie
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-09 17:38

Mesjefskie

If it works, it's true!

Topicstarter
Daar staan ze inderdaad tussen... het 'probleem' is echter dat ik het dus niet voor elkaar krijg om via de TCPClient het Escape karakter te sturen... als ik namelijk 1B stuur (hexadecimaal) dan komt dan aan als de ascii code voor het getal 1 en de ascii code voor de letter B en dus niet als de ascii code voor het karakter 'Escape'... Eigenlijk is mijn vraag dus: Hoe krijg ik het ASCII escape karakter in een string?

[ Voor 11% gewijzigd door Mesjefskie op 12-04-2007 10:13 ]

• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 17:53
C#:
1
2
char ESC = (char)0x1B;
char EOT = (char)0x04;

zet de hexadecimale codes om in de juiste chars.

Erm...