Toon posts:

DVD-Speler die goed Foto's weergeeft

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik zoek een dvd-speler voor mijn opa die goed foto;s (jpg) kan weergeven op zijn nieuwe loewe lcd tv.
Zijn huidige dvd speler is erg traag met foto's laden en het beeld is bagger (analoog video aansluiting).
Ik heb ook geprobeerd om de foto's via zijn PC op de tv te laten zien maar dat ziet er ook niet uit (alleen maar analoog video uitgang/ wat oudere videokaart).
Alle foto's branden als "foto filmpje" geeft wel beter beeld en is sneller maar het kost te veel werk.
Dat is dus niet praktisch, en bovendien wordt het dan allemaal te ingewikkeld voor mn opa en te veel werk voor mij ;)
Hij wil de dvd speler voornamelijk gebruiken om zijn foto's goed te kunnen laten zien. Films kijkt hij amper.

Voorwaarden nieuwe dvd speler:
- Goede en snelle weergave Foto's (losse jpg's op schijf)
- Simpele bediening (de ingewikkelde instellingen maak ik wel)
- HDMI aansluiting om het digitaal te verbinden met zijn Loewe LCD (geeft beter beeld neem ik aan dan analoog)
- Het liefst onder 200 euro (meer uitgeven vindt ik een beetje zonde alleen voor foto presentatie)

Nu heeft loewe ook een dvd-recoder te koop. Voordeel is dat alles met 1 afstandsbediening te bedienen is maar het nadeel is dat die recorder iets van 600 euro kost. . Ze verkopen geen dvd-speler wat de voorkeur zou hebben omdat de record optie niet nodig is.

OF zou hij misschien een nieuwe videokaart moeten kopen voor zijn PC met een digitale video uitgang? Ik weet alleen niet hoe de beeld kwaliteit dan is tov ene goede dvd speler. En hij moet dan ook een hdmi kabel van 15 meter aanschaffen.

Als jullie nog andere suggesties hebben hoor ik het graag. alvast bedankt :)

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Is het geen mogelijkheid om de digitale camera direct op de tv aan te sluiten?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

Verwijderd

Topicstarter
domi235 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:02:
Is het geen mogelijkheid om de digitale camera direct op de tv aan te sluiten?
Dan kan ook.. maar dat ziet er ook niet echt mooi uit.
Hij heeft nu 1 dvd backup met al zijn foto's. het mooiste is als hij daaruit de foto's kan opzoeken die die wil laten zien. ipv. steeds de benodigde foto's kopieren naar de camera.

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Er aangedacht om zelf een pc met een dvd speler te maken?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Exirion
  • Laatst online: 14:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Falcon schreef op donderdag 12 april 2007 @ 10:33:
Er aangedacht om zelf een pc met een dvd speler te maken?
We hebben het hier over een opa, en jij komt met een PC aanzetten 8)7

Het moet gewoon simpel, mooi en foolproof zijn lijkt me.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• tsunami69
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-01 12:11
Als de kwaliteit rechtstreeks vanaf de camera al niet goed is wat gaat die dvd speler er dan aan veranderen, is de kwaliteit van de fotoos wel goed?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

tsunami69 schreef op donderdag 12 april 2007 @ 11:07:
Als de kwaliteit rechtstreeks vanaf de camera al niet goed is wat gaat die dvd speler er dan aan veranderen, is de kwaliteit van de fotoos wel goed?
Camera's gebruiken vrijwel allemaal een composite uitgang, plus dat ze een beperkte resolutie toepassen op die uitgang. Het ziet er meestal erg matig uit. Zegt dus weinig over de kwaliteit van de foto's.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 10:24
wat voor resolutie is die LCD TV? en in welk formaat zijn de foto's opgeslagen op de DVD? waarschijnlijk worden ze een stuk sneller weergegeven als je ze gewoon in de juiste resolutie op de DVD zet, waardoor er niet geschaald hoeft te worden. dit zou dan ook weer (waarschijnlijk) in een betere kwaliteit resulteren. ook lijkt HDMI mij lichtelijk overdreven voor een slideshow. Ik heb dit weekend bij de LIDL voor 44,44 zo'n alles speler gekocht en die geeft prima foto's weer.

[ Voor 21% gewijzigd door Byte_Me op 12-04-2007 11:14 ]

• T-Junkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 11:46

T-Junkie

user brain not connected...

Afbeeldingslocatie: http://www.sandisk.com/Assets/Products/130/spa-remote.jpg
SanDisk Photo Album
http://www.sandisk.com/Products/ProductInfo.aspx?ID=1153

Afbeeldingslocatie: http://www.conceptronic.nl/site/images/produkten/CPHOTOBOX/CPHOTOBOX_pdgrp.jpg
Grab'n'GO Multi Media Photobox 2,5"
http://www.conceptronic.n...rod_ID=992&Prod=CPHOTOBOX
Meer: http://www.conceptronic.n...ex=450&tabid=451&mtid=198

Dit soort apperaten hebben misschien een snellere navigatie. Ik heb er zelf verder geen ervaring mee. Of een dvdspeler met upscalefunctie ook de foto's op die hoge resolutie weergeeft weet ik niet. Dat is denk ik even de handleiding erbij pakken. (Bij de wat betere winkels kan je het meestal wel even proberen, dus neem een cd/dvd mee met wat foto's.)

Samsung DVD-HD870 met HDMI
http://www.samsung.com/nl...ers/players/dvd_hd870.asp
Afbeeldingslocatie: http://www.bobshop.nl/catalog/images/kk/big/17106.jpg
Deze is al voor 89 euro te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reacties!

Ik ben gisteren met mn opa langs een paar winkels gegaan met zijn dvd met foto's.
We hebben een stuk of 5 merken dvd spelers bekeken en geen een daarvan gaf de foto's mooi weer (allemaal veel te "korrelig"). Zelfs een loewe dvd speler/recorder van 600 euro gaf niet veel beter foto's weer dan zijn huidige cyberhome van 50 euro.

Zoals al vermeld door sommige in dit topic is dit voornamelijk de oorzaak door de verschillende resolutie van de foto's versus de TV. De foto's zelf zijn van goede kwaliteit (> 5 mp).

Er zit dus niets anders op dan de foto's om te zetten naar de geschikte resolutie voor de TV en opnieuw te branden. Op zich geen ramp, kost mij alleen wat meer werk ;) .

Ik moet alleen nog uitzoeken hoe ik dit op de beste manier kan doen.
Alle foto's verkleinen via photoshop?
SVCD branden met nero?
Welke resolutie moeten de foto's worden? Dezelfde resolutie als tv of kleiner?
Bij de specs van de tv staat 1366*768.

Overigens gaf onze marantz dv 7600 de foto's wel mooi weer op onze beeldbuis tv.
Maar die is iets te duur voor mn opa.

Ik ga nu uitzoeken hoe ik de foto's om kan zetten.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:28

voodooless

Sound is no voodoo!

Resolutie van de TV is helemaal niet het probleem. Die van de DVD-speler wel. Effectief is dat ding gewoon PAL, en dus worden de foto's netjes gescaled naar 768x576, om vervolgens eventueel geupscaled te worden naar 720p of 1080i. Wat je zou willen is dus een speler die direct de foto's op 720p of 1080i kan weergeven, zonder de PAL tussenstap.

Misschien is het voor opa tijd om eens te kijken naar een Playstation 3 :P Krijgt ie misschien ook nog wat meer bezoek van de kleinkinderen :+

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

voodooless schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:10:
Resolutie van de TV is helemaal niet het probleem. Die van de DVD-speler wel. Effectief is dat ding gewoon PAL, en dus worden de foto's netjes gescaled naar 768x576, om vervolgens eventueel geupscaled te worden naar 720p of 1080i. Wat je zou willen is dus een speler die direct de foto's op 720p of 1080i kan weergeven, zonder de PAL tussenstap.
Ik heb een Philips DVP9000 speler en voor zover ik me kan herinneren (gebruik 'm amper voor foto's) geeft die via HDMI gewoon de volle resolutie weer met foto's. Er wordt dus niet eerst een conversie naar PAL gedaan.

• carismagdi
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-02 20:49
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:55:
*Knip*
Ik heb ook geprobeerd om de foto's via zijn PC op de tv te laten zien maar dat ziet er ook niet uit (alleen maar analoog video uitgang/ wat oudere videokaart).
*Knip*
Welke video uitgang heb je hier gebruikt (composiet) want ik gebruik mijn pc ook voor foto`s te bekijken via Media Center met een onboard videokaartje over VGA en dit ziet er superscherp uit.

Dus, probeer eens een VGA kabel tussen pc en lcd en je zult een wereld van verschil zien.

GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Exirion schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:20:
Ik heb een Philips DVP9000 speler en voor zover ik me kan herinneren (gebruik 'm amper voor foto's) geeft die via HDMI gewoon de volle resolutie weer met foto's. Er wordt dus niet eerst een conversie naar PAL gedaan.
Als dat zo is moet de TS die kopen :)

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

voodooless schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:55:
Als dat zo is moet de TS die kopen :)
Ander criterium: snelheid. En snel kan ik het dan weer niet noemen ;)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Exirion schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:10:
Ander criterium: snelheid. En snel kan ik het dan weer niet noemen ;)
Snelheid is voor de meeste ouderen een relatief rekbaar begrip :+

Verwijderd

Topicstarter
Exirion schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:20:
[...]

Dank voor de tip ik zal je philips wat nader gaan bekijken.
carismagdi schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:33:
[...]

Welke video uitgang heb je hier gebruikt (composiet) want ik gebruik mijn pc ook voor foto`s te bekijken via Media Center met een onboard videokaartje over VGA en dit ziet er superscherp uit.

Dus, probeer eens een VGA kabel tussen pc en lcd en je zult een wereld van verschil zien.
Hij heeft helaas alleen een S-video video uitgang.
voodooless schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 10:10:

Misschien is het voor opa tijd om eens te kijken naar een Playstation 3 :P Krijgt ie misschien ook nog wat meer bezoek van de kleinkinderen :+
_/-\o_

kuch, kan je ook patiencen/hartenjagen op een ps3?
voodooless schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 11:10:
[...]

Snelheid is voor de meeste ouderen een relatief rekbaar begrip :+
lol,
hij is relatief ongeduldig, hij zit nu te vloeken op zn huidige dvd speler omdat er 1 a 2 sec zwart beeld tussen de foto's zit. 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 11:45 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Ah, een opa met pit :D Misschien is een PS3 dan toch niet zo'n slecht idee ;)

Ik vrees echter dan het dun bezaait zal zijn met de spelers die daadwerkelijk op 720p of 1080i een foto kunnen weergeven. Maar de techniek maakt grote stappen voorwaarts, en ik denk niet dat het nog erg lang zal duren voordat ze het allemaal kunnen.

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik was een poosje geleden ook op zoek naar zoiets, maar dan voor op de beamer. Ik heb nog nix gevonden en ga denk ik voor een pc. Maar ik zag laatst een dvd speler met vga aansluiting, misschien dat deze een hogere kwaliteit uitstuurt. http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/27789581 Een sylvercrest.

Less is more

Pagina: 1