Toon posts:

Windows update/ windows firewall probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kort door de bocht: Ze doen het beide niet! :(

Eerst krijg ik een melding dat mijn computer beveiligings risico's loopt, dus dan klik ik op het ballonetje om het aan te passen, maar als ik dan op windows firewall instellen klik dan zegt hij dat dat niet kan en dat ik dat via het configuratiescherm moet doen, maar daar krijg ik dus ook een melding dat dat niet kan (zonder foutcode) hij kan de instellingen er gewoon niet voor laden.

En dan dus nog windows update, via de software lukt het gewoon niet en via internet ook niet. ze melden ook gewoon dat het niet kan...

Ik heb via google al het een en ander geprobeerd maar daar zat niets tussen.

wie kan me helpen?

ps. mijn windows is legaal! dus daar ligt het niet aan...

Verwijderd

Ik neem dat je gewoon Windows XP (home/prof) hebt?

Start -> config -> Windows Firewall -> inschakelen: wat voor een melding geeft dat?

Start -> config -> Windows Firewall -> Geavanceerd -> welke verbindingen staan daar?

edit:
gebruik je andere Firewall/virus/internet security programma's?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 09:18 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:03

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

En: Start -> Run -> services.msc: Draait de Windows Firewall service? Draait de Automatische Updates service?
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:12:
En dan dus nog windows update, via de software lukt het gewoon niet en via internet ook niet. ze melden ook gewoon dat het niet kan...
'Gewoon dat het niet kan'? Wat voor melding / error krijg je?

Trouwens, gescand op spyware en virussen?

[ Voor 78% gewijzigd door Mad Marty op 12-04-2007 09:20 . Reden: Spyware zut :) ]

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
even van google gekopieerd:
Windows firewall werkt niet meer
ls ik in conf. scherm op het firewall logo klik krijg ik de volgende melding(en)

---------------------------
Windows Firewall
De Windows Firewall-instellingen kunnen niet worden weergegeven omdat de bijbehorende service niet wordt uitgevoerd. Wilt u de service Windows Firewall (WF) / Internet-verbinding delen (ICS) starten?
Ja Nee
Vervolgens klik ik op ja, en dan verschijnt het volgende bericht:

Windows Firewall
Windows kan deze service niet starten: Windows Firewall (WF) / Internet-verbinding delen (ICS).

ze draaien overigens beide.. (al staat het in het beveiligings centrum op geel)

dat is de windows firewall melding..

ja het is denk ik ook spyware... maar hoe kom ik hier vanaf? (heb hitman geprobeerd, maar die werkt er niet tegen...)

Verwijderd

Probeer ook even het antwoord te geven op de overige vragen, dat maakt het wel zo compleet :)

En je kan online scan doen via http://nl.trendmicro-euro...call/housecall_launch.php

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:53:
Probeer ook even het antwoord te geven op de overige vragen, dat maakt het wel zo compleet :)

En je kan online scan doen via http://nl.trendmicro-euro...call/housecall_launch.php
hey, ik zit wel op mn werk :o

Ik heb Xp Home edition (ik heb zo'n medion kastje)

maar de windows update loopt gewoon vast. doet niets. geen melding....

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:56:
[...]

hey, ik zit wel op mn werk :o

Ik heb Xp Home edition (ik heb zo'n medion kastje)

maar de windows update loopt gewoon vast. doet niets. geen melding....
Mijn excuses mijn neus is verstopt dus kon niet ruiken dat je op je werk was.. Dat maakt het lastig om concreet te helpen, kan wel dingen nu opnoemen maar daarvoor is toch wat meer informatie nodig :P Voordat ik straks 10 stappen opnoem terwijl er alleen maar 1 instelling verkeerd stond.

Succes
Pagina: 1