Toon posts:

(XP SP2) Syteem wordt langzaam bij installatie Installshield

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal.

Ik heb een tijdje Vista op deze pc gehad en alles werkte vrij naar behoren, behalve videogames. Mede door nog steeds de slechte drivers van Nvidia ben ik sinds kort weer teruggegaan naar Windows Xp. Dit is dus een vrij nieuwe PC en ik heb dus XP SP2 geinstalleerd en de Retestrak versie. Als ik nu een groot bestandje wil installeren door middel van Installshield is mijn PC tijdens de installatie zo sloom als een slak.De game doet het goed maar installaties duren nu 4x langer dan normaal en de PC (ook muis) hapert de heletijd tijdens de installatie.Dit had ik dus niet met Vista en ik zou dus willen vragen of iemand een oplossing heeft voor dit probleem. Ik gebruik een Intel Duo Core E6600, Geforce 7950GT en 2 gig RAM.

Alvast bedankt

m.v.g Eloy Dorst

Overigens mijn excuses als deze post op een verkeerde plek heb gezet, maar ik zag nergens iets snel wat met dit probleem te maken heeft.

Verwijderd

Voer je de installatie uit vanaf je schijf waar ook windows op staat?

Dan is daar je probleem :) Je schijf heeft nogal wat tijd nodig om de files te kopieren.

Verwijderd

Topicstarter
Nee. Windows staat geinstalleerd op de C: Schijf met 50 Gig en de andere waar ik op installeer is de D: met 400 Gig.Maar dit doe ik vaker met Vista en op me oude pc van partitie naar partitie (zijn dus geen 2 echte aparte schijven) en daar heb ik dit probleem niet en hier nu ineens wel. Ik zal er naar kijken of het sneller is als ik het op C:, doe. Zo ja zal ik me PC maar weer formatteren wat overigens geen probleem is sinds ik hem net nog geformatteerd heb.

Verwijderd

Nee het gaat erom dat de opdracht ondanks de partitie, wel gewoon op dezelfde schijf wordt uitgevoerd. En als jij bij wijze van windows op de achtergrond hebt draaien of je start iets op terwijl de install loopt, dan duurt het wel even eerdat je programma opkomt.

Dit is puur omdat je schijf 2 taken aan het uitvoeren is waardoor die aanzienlijk trager wordt. Ikzelf heb op het moment 2 fysieke schijven erin hangen. Installeer ik een game ofzo dan gaat dat altijd op de 2de Schijf die los van windows staat, en ik om die redenen alleen al blijft het soepel draaien.

Je oplossing vanuit je C schijf zal niet echt effectief zijn aangezien je met dezelfde schijf werkt. Wat je wel kan doen eventueel is disk caching inschakelen. Windows XP heeft deze default op 512KB staan, 4092KB is meer dan zat. TweakXP pro kan dit truukje doen voor je :)

Verwijderd

Topicstarter
heb even gekeken, ik heb ook de framedrops bij installatie op de C: Schijf waar windows op draait. Ik weet niet wat het allemaal precies is mede omdat ik dit nog nooit eerder heb gehad op mijn oude systeem en ik natuurlijk geen zin heb om 1 uur over een installatie te doen in plaats van 10 minuten bijvoorbeeld.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tip, ik zal het gelijk gaan proberen.

Verwijderd

Verwacht er niet te veel van tho. Ik heb gemerkt dat het op oudere systemen (langzamer) zeker effectief kan zijn. Windows reageert ook sneller in het algemeen, maar het zal je schijf-snelheid echt niet verbeteren. Het enige wat het doet is het toegewezen geheugen wijzigen in een grotere waarde, waarop je schijf wat meer in de 'cache' kan zetten, en zo een fractie van een (mili)seconde meer tijd overheeft voor andere taken.

Vergeet overigens niet te rebooten met het gebruik van tweakXP pro. Trouwens hoger dan 8192KB instellen is zinloos :)

Verwijderd

Topicstarter
het heeft jammergenoeg niet geholpen.

Verwijderd

Topicstarter
De situatie wordt al weer een beetje duidelijker. Als de disc aan het lezen is tijdens de installaties gaat hij haperen maar als ik bijvoorbeeld op cancel druk en je zit nog in de installatie maar installeert niks dan doet de pc het gewoon volle snelheid. ga ik weer verder met de installatie, gaat hij weer laggen. Ik weet niet of dit het geval is met ISO's mede omdat ik nog niet zo ver ben dat ik iso''s en programma''s draai op dit moment. Ook wat opvalt is dat de dvd speler niet knippert als het goed gaat met de pc en als de installatie bezig is en hij aan het werk wordt gezet en je hem ziet knipperen gaat hij weer laggen .Ook heb ik windows XP weer opnieuw geinstalleerd en heb alle partities inclusief een niet-gebruikte partitie die je ook niet in windows zag verwijderd en allemaal op C gegooit. En nog steeds heb ik geen succes. Zoals i keerder aangaf, de windows installatie die ik gebruik is een "retestrak" versie waar er heel wat uit geript is, hopelijk heeft het hier niks mee te maken maar mischien leidt dit tot de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opgelost, het probleem lag bij de Retestrak versie die ik gebruikte. unattended versies van windows die ik nu tijdelijk zal gaan gebruiken tot mijn legale vista installeren aardig wat files op de "administrator" account. Wat ik dus deed is een nieuwe gebruiker aanmaken wat deze files vervolgens niet meer kreeg. het is dus opgelost door alles te formatteren, windows er opnieuw op te zetten en door dus geen gebruikers aan te maken op de PC.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 18:50:
Het probleem is opgelost, het probleem lag bij de Retestrak versie die ik gebruikte.
Die zou ik sowieso niet willen gebruiken, maar goed.
unattended versies van windows [...]
installeren aardig wat files op de "administrator" account. Wat ik dus deed is een nieuwe gebruiker aanmaken wat deze files vervolgens niet meer kreeg.
Dan moet je ook kunnen aangeven dat een app voor All Users geldt.
Kan je dat niet omdat je Windows dusdanig verminkt is dan?
het is dus opgelost door alles te formatteren, windows er opnieuw op te zetten en door dus geen gebruikers aan te maken op de PC.
Errr..
NT versies zijn multi-user, dus dan ligt het echt aan het programma wat je erop installeert of dat alleen vor de Current User of voor All Users is.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1