Hi
Dit is mijn sys:
Intel D 915 2.8ghz @ Zalman 7700-cu
Asus P5B-E
1.50gb ddr2
7900GT @ Fatal1ty FS-V7
480 watt Codegen voeding
Mijn cpu word flink warm: idle 55 - 60c en stressed 66c+ fanspeed op 1900 RPM(wat nogal veel geluid maakt)
Er zitten 4 casefans in mijn computer zijn allemaal goed geplaats voor een perfect airflow
Ik dacht dat het misschien aan me koelpasta lag dus heb ik een nieuwe gezet (Artic silver 5) maar dat hielp ook niet.
En wat nou helemaal vaag is dat volgens mijn vorige moederbord (MSI neo)me cpu max 40c werd (overgeclocked tot 3.4ghz)
Ik begrijp er niks van, ik had gehoopt dat ik verder kon clocken met mijn nieuwe bord
Verder loopt alles stabiel, bios settings staan op default
Ik heb het temperatuur nagekeken in bios en op speedfan
Speedfan zegt ook dat Aux 122c is
Wie O wie kan mij helpen
(ik heb overalgezocht en gevraagt maar kon nergens een antwoord vinden)
Dit is mijn sys:
Intel D 915 2.8ghz @ Zalman 7700-cu
Asus P5B-E
1.50gb ddr2
7900GT @ Fatal1ty FS-V7
480 watt Codegen voeding
Mijn cpu word flink warm: idle 55 - 60c en stressed 66c+ fanspeed op 1900 RPM(wat nogal veel geluid maakt)
Er zitten 4 casefans in mijn computer zijn allemaal goed geplaats voor een perfect airflow
Ik dacht dat het misschien aan me koelpasta lag dus heb ik een nieuwe gezet (Artic silver 5) maar dat hielp ook niet.
En wat nou helemaal vaag is dat volgens mijn vorige moederbord (MSI neo)me cpu max 40c werd (overgeclocked tot 3.4ghz)
Ik begrijp er niks van, ik had gehoopt dat ik verder kon clocken met mijn nieuwe bord
Verder loopt alles stabiel, bios settings staan op default
Ik heb het temperatuur nagekeken in bios en op speedfan
Speedfan zegt ook dat Aux 122c is
Wie O wie kan mij helpen
(ik heb overalgezocht en gevraagt maar kon nergens een antwoord vinden)