[Lotus Notes] Ervaringen met Vista?

Pagina: 1
Acties:

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:31
Hoi,

Wij gebruiken intern een Lotus Notes oplossing (naar volle tevredenheid ;) ). Nu ben ik met Vista aan het testen om te kijken of het voor ons al mogelijk is om over te stappen. Los van de overige Software die aangepast moet worden loop ik tegen nogal wat zaken aan met de Lotus Notes Client (7.0.2).

Zo krijg ik regelmatig de melding 'Not Responding' als ik schakel tussen bijvoorbeeld mijn mail en een willekeurige andere DataBase (of Notes Applicatie). Notes 'freezed' dan even, maar gaat daarna wel weer verder. Dit 'freezen' kan tot maximaal 30 seconden duren.

Heeft iemand hier al dezelfde ervaringen gehad? En mogelijk ook een oplossing ;)

De Notes Client 7.0.3 zal pas helemaal Vista ready zijn, maar voor zover ik weet is die nog niet uit . . .

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Ik begreep van onze "Vista testing group", wat feitelijk een aantal die-hards is die op hun productie PCs gewoon Vista gegooid hebben en ook regelmatig weer vloekend door de gang lopen te stampen op weg naar de koffiemachine, dat ze dat probleem ook hadden met Notes 6.5.4
Toen opperde ik dat als ze TCP/IP v6 effe deinstalleerden danwel uit zetten die hangups misschien uitblijven, omdat ze volgens mij zitten te wachten tot hun client eerst via IP6 en dan via IP4 verbinding zoekt meet een Domino kist die uiteraard geen IP6 snapt.
Ik heb geen reactie gekregen, dus als jij dat nou even probeert en dan meldt of dat het was hebben we er allebij wat aan :)

• DJ
Thanx!

Ik heb IPv6 nu uitgezet op mijn laptop en zal afwachten of dit een oplossing is.
I'll let you know ;)

• DJ
Nou, ook zonder IPv6 blijft Notes af en toe hangen. Al moet ik wel zeggen dat het 'Not Responding' weg gebleven is. Nu heb ik alleen nog maar random freez frames binnen Notes.
Het is dus wel ietsje beter geworden, maar of dat nu in het geheel toe te schrijven is aan IPv6 . . .

• Johnny E
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:06

Johnny E

Dôh !!

Heb je ook geprobeerd TCP/IP compressie binnen Notes aan of uit te zetten?

Specs!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
in een elevated prompt even
code:
1
netsh in tcp set global autotuninglevel=disable

inkloppen

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Ik zou in ieder geval gewoon wachten op de 7.0.3 versie voor het pakket op Vista in productie te nemen. Lotus kennende zul je wellicht moeten wachten op 7.0.4 voordat alles echt werkt op Vista...

Op de forums van notes.net staan overigens meer threads over de werking van Lotus op Vista.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
versie 8 is al in beta :z

http://www-142.ibm.com/so...oduct4.nsf/wdocs/betapage

[ Voor 60% gewijzigd door Zwelgje op 15-04-2007 07:40 ]

A wise man's life is based around fuck you

• DJ
Verwijderd schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 22:21:
Ik zou in ieder geval gewoon wachten op de 7.0.3 versie voor het pakket op Vista in productie te nemen. Lotus kennende zul je wellicht moeten wachten op 7.0.4 voordat alles echt werkt op Vista...

Op de forums van notes.net staan overigens meer threads over de werking van Lotus op Vista.
Ja, maar dan moeten we wachten met Vista.
We zijn bij ons bedrijf Microsoft Gold Partner. Dan wil je uiteraard alle zaken goed testen voordat de klanten ermee gaan werken. We krijgen steeds meer vragen over Vista van klanten en of het al een stabiel platform is om over te stappen. Daarom testen we er zelf mee.
De beste test is altijd nog gewoon in de praktijk testen/gebruiken. Dan loop je vaak het snelste tegen de 'problemen' aan.

IBM geeft aan dat 7.0.2 voor Vista geschikt is, alleen zal 7.0.3 pas de echte versie voor Vista worden. Aangezien wij ook klanten hebben die met Notes werken zullen we dus ook moeten kijken of 7.0.2 goed onder Vista werkt. Als wij het niet testen zullen de klanten zelf gaan kijken . . . en dat is commercieel natuurlijk niet interessant voor ons ;)

Pagina: 1