Toon posts:

DVD (legaal) extra's (!) spelen niet goed af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net het eerste seizoen van de serie House gekocht op DVD. Alles speelt goed en probleemloos, behalve de extra's!

Van de laatste dvd (nr 6) heb ik net de twee slot-afleveringen gekeken, en die zijn goed. Daarna wilde ik de extra's bekijken, en die haperen qua video (geluid loopt wel goed). Alle extra's vertonen dit gedrag. Als voorbeeld heb ik een paar plaatjes toegevoegd; soms wat meer, soms wat minder ruis.

Ik begrijp er niks van, omdat de afleveringen zelf wel goed afspelen, alleen de extra's niet. De DVD is dus helemaal nieuw (ik zie ook geen krasjes o.i.d.). Ik speel 'm af op een PC in een NEC dvd+-RW (nieuw).

Waar kan het aan liggen?

Afbeeldingslocatie: http://img15.imgspot.com/u/07/100/17/beeld2.JPG
Afbeeldingslocatie: http://img15.imgspot.com/u/07/100/17/beeld3.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 22:55 ]

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-02 00:32
En werkt het in een normale dvd-speler wel?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen normale DVD speler, dus dat kan ik niet checken... :-(

Maar hoe verklaar je dat hij alle afleveringen op alle 6 schijfjes goed afspeelt, en alleen de extra's met zoveel ruis op het beeld?

Verwijderd

De extra's worden meestal niet opnieuw gecodeerd. Dat wil zeggen dat als de serie in NTSC gemaakt is(Amerikaanse standaard) meestal alleen de afleveringen omgezet worden in PAL-B. Misschien is dat hier ook het geval.

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:56

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 23:06:
De extra's worden meestal niet opnieuw gecodeerd. Dat wil zeggen dat als de serie in NTSC gemaakt is(Amerikaanse standaard) meestal alleen de afleveringen omgezet worden in PAL-B. Misschien is dat hier ook het geval.
Dat zou niet verklaren waarom je pc daarmee flipt :?.. aangezien een pc echt wel NTSC kan weergeven... ik zou het wel slecht vinden overigens als ze een dvd durven te verkopen hier, zonder PAL beeld... niet alle tv's ondersteunen NTSC weergave namelijk...

Watvoor codec gebruik je om af te spelen? Ik gebruik over het algemeen Cyberlink DVD Decoder met MPC als afspeelprogramma...

[edit]
heb je geen kennis/vriend waar je even kan testen op zijn/haar dvd speler? Stel het is daar ook zo, dan lijkt me dat er wat mis is met de dvd's... (duh)

[ Voor 29% gewijzigd door BiG-GuY op 11-04-2007 23:22 ]

Home Assistant Configuratie V&A

Verwijderd

Topicstarter
En is er een manier om NTSC in te lezen op mn pc?

Verwijderd

Topicstarter
BiG-GuY schreef op woensdag 11 april 2007 @ 23:18:
Watvoor codecs gebruik je om af te spelen?
Ehmm, de codec voor DVD films? Ik heb geen idee... hoe kom ik erachter welke codec hij hiervoor gebruikt?
- Ik heb de K-Lite codec pack geinstalleerd.
- In View-Options staat DirectShow (VMR7 renderless)

• BiG-GuY

BiG-GuY

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 23:21:
[...]

Ehmm, de codec voor DVD films? Ik heb geen idee... hoe kom ik erachter welke codec hij hiervoor gebruikt?
- Ik heb de K-Lite codec pack geinstalleerd.
- In View-Options staat DirectShow (VMR7 renderless)
Als je in MPC iets afspeelt, en dan rechtermuis op het videobeeld, dan kijk je bij Filters, wat zie je daar allemaal staan?

Zelf gebruik ik ook K-Lite Mega Codec Pack, weet alleen niet zeker of die standaard de Cyberlink DVD Decoder installed...

Ow en ook is het aan te raden om dat op Overlays te zetten, in plaats van VMR7.

Bij ATI kaarten is dan het beeld in ieder geval een stuk beter, weet niet hoe het bij NVidia zit nu (3 jaar terug laatste nvidia kaart gebruikt..), maar ik ga ervanuit dat het daar ook zo is...

[ Voor 19% gewijzigd door BiG-GuY op 11-04-2007 23:25 ]

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:32
sowieso geen codec-packs installeren, die vernaggelen je hele systeem. Probeer het eens met videolan?

Verwijderd

Kijk even of je ergens de laatste versie van CyberLink PowerDVD kunt krijgen, deze werkt super.

Ik denk dat je probleem dan wel is opgelost.

House is cool 8)

[edit]
Idd VLC proberen: http://www.videolan.org/vlc/

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 23:26 ]

• BiG-GuY

BiG-GuY

Vinnienerd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 23:24:
sowieso geen codec-packs installeren, die vernaggelen je hele systeem. Probeer het eens met videolan?
Dat slaat nergens op... als je weet wat je installed.. je moet niet de complete pack installen nee. Maar ik gebruik al paar jaar K-Lite Mega Codec Pack zonder problemen. En doe genoeg met codecs (ben encoder).

Verwijderd

ffdshow gebruiken en de rest van de codecs meteen in de prullenbak mikken :P

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-02 18:32

mace

Sapere Aude

Sorry, maar dat is echt dikke onzin.
Een DVD is PAL of NTSC, extra's worden echt wel omgezet hoor!

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 10:24
fuck videolan! gomplayer ftw! :P

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-02 12:10
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 23:27:
ffdshow gebruiken en de rest van de codecs meteen in de prullenbak mikken :P
Combined Community Codec Pack gebruiken en de rest van de codecs meteen in de prullenbak mikken.

CCCP is gebaseerd op fddshow maar is weer wat uitgebreider, speelt vrijwel alles af _/-\o_

/dev/null

Verwijderd

vriesdude schreef op woensdag 11 april 2007 @ 23:31:
Combined Community Codec Pack gebruiken en de rest van de codecs meteen in de prullenbak mikken.

CCCP is gebaseerd op fddshow maar is weer wat uitgebreider, speelt vrijwel alles af _/-\o_
Ga ik bekijken, dank je.

Verwijderd

Topicstarter
BiG-GuY schreef op woensdag 11 april 2007 @ 23:23:
Als je in MPC iets afspeelt, en dan rechtermuis op het videobeeld, dan kijk je bij Filters, wat zie je daar allemaal staan?

Ow en ook is het aan te raden om dat op Overlays te zetten, in plaats van VMR7.
Ik heb Directshow op Overlay mixer gezet.

Rechtermuisknop op beeld --> filters, dan zie ik:
- Default Directsound device
- Video Renderer
- Audio Switcher
- Overlay Mixer
- AC3Filter
- MPEG-2 Video Decoder
- DVD Navigator
BiG-GuY schreef op woensdag 11 april 2007 @ 23:26:
[...]
je moet niet de complete pack installen nee. Maar ik gebruik al paar jaar K-Lite Mega Codec Pack zonder problemen. En doe genoeg met codecs (ben encoder).
Ik heb niet de hele K-Lite geinstalleerd. Ik heb er ook nog nooit problemen mee gehad afgelopen jaar Ook niet met andere DVD's. Trouwens, volgens mij is de standaard instelling van K-Lite codec pack dat tie alles met directshow afspeelt, of niet?

Ik ga nu videolan proberen...

Verwijderd

Topicstarter
Vinnienerd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 23:24:
[...]
Probeer het eens met videolan?
Met videolan gebeurt precies hetzelfde als in eerste post. Dus: nog geen verbetering.
Ik ga het nu met Cyberlink proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas werkt het ook metCyberlink PowerDVD v7.2 Ultra niet goed!
Maar er is wel een verschil: het beeld complete beeld van de extra's is zwart. Je hoort wel audio em de subtitles worden correct weergegeven. Alleen geen beeld. Als ik rechtermuisknop "show information" doe, komt er MPEG-2 in beeld te staan (hetzelfde als in de afleveringen die wel goed weergegeven worden)...

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

De extra's worden meestal niet opnieuw gecodeerd. Dat wil zeggen dat als de serie in NTSC gemaakt is (Amerikaanse standaard) meestal alleen de afleveringen omgezet worden in PAL-B. Misschien is dat hier ook het geval.
Onzin. Ten eerste worden de extra's ook geconverteerd. Je kunt natuurlijk niet een PAL dvd verkopen en er dan NTSC content opzetten. Maar belangrijker: PAL/NTSC wordt in de speler bepaald die naar een tv output, en niet op de DVD zelf. Daar is 't gewoon een standaard MPEG-2 stream die elke computer uit kan lezen. Of de speler 't dan vervolgens als PAL of NTSC output ligt aan de resolutie en framerate.

[ Voor 6% gewijzigd door CyBeR op 12-04-2007 00:03 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb uiteindelijk toch een andere (normale/externe) DVD-speler gevonden en het daarop geprobeerd. Werkt ook niet. "Gelukkig" ligt het dus aan de DVD zelf...

Bedankt voor alle hulp!

Verwijderd

Ah, je was er al achter. Ik wilde posten dat ik ook die box-set heb, en de extra's staan er niet goed op. Werken niet met software players en ook niet in m'n hardware DVD-speler.

Altijd lekker, legaal kopen. Weet je gewoon dat je kwaliteit krijgt! :')

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn wel DVD-boxsets van House waarvan de extra's het wel goed doen! Read on...

Ik ben teruggegaan naar de winkel en heb de zaak uitgelegd. Ze hebben voor me toen 4 andere DVD-boxen opengemaakt en allemaal getest, maar de extra's deden het allemaal niet. Toen heb ik mijn geld teruggekregen.

Daarna naar andere winkel gegaan en daar gevraagd of ik eerst even naar de extra's mocht kijken (dat kan in elke winkel tegenwoordig wel) omdat er problemen mee zijn. En: werkte perfect. Blijkbaar een verkeerde "batch" DVD's uit de fabriek gekomen? Anyway, ik ben blij nu :)

Verwijderd

De klantenservice raadde me aan contact op te nemen met NBC Universal.

Binnen een kwartier had ik een antwoord op mijn email, ze sturen de kapotte disc op. :)

Ook solved dus!
Pagina: 1