Toon posts:

Kan geen mail ontvangen op exchange 2003 server

Pagina: 1
Acties:
  • 714 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een aantal weken geleden had ik small business 2003 server opnieuw geinstalleerd op mijn thuisserver. voorheen kan ik altijd goed mailen, maar om 1 of andere reden lukt het nu niet meer.

iedere keer als ik een mail probeer te versturen naar de server toe krijg ik deze melding terug:

code:
1
2
3
4
5
Final-Recipient: RFC822; <Administrator@domein.nl>
Action: failed
Status: 5.1.1
Remote-MTA: dns; pm1.mx.mail.nederhost.nl (83.96.228.37)
Diagnostic-Code: smtp; 550 5.1.1 <Administrator@domein.nl>: Recipient address rejected: User unknown in virtual alias table

Ook als ik de mail naar een andere gebruiker stuur krijg ik dezelfde melding (uiteraard staat er dan een ander mail adres in de foutmelding)

Zover dat ik weet heb ik de server exact hetzelfde ingesteld als voorheen.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Kwenie hoor, maar als ik telnet naar port 25 op 83.96.228.37 dan ziet ik
code:
1
2
3
4
5
6
220 pm2.mx.mail.nederhost.nl ESMTP Postfix
quit
221 2.0.0 Bye

Connection to host lost.
Draait dus PostFix en geen Exchange

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
nederhost is de plek waar ik mijn domein heb gehost, Daar staan er 2 mx records ingesteld:

code:
1
2
3
    Naam    TTL     Type    Inhoud  Opmerking
    @   24u     MX  100 fb1.mx.mail.nederhost.nl.   Nodig voor maildiensten
    @   24u     MX  10 pm1.mx.mail.nederhost.nl.    Nodig voor maildiensten

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:37

lier

MikroTik nerd

Heb je gewoon de wizzards doorlopen ?
Heb je een juist domein naam ingevuld als mail domein ?

Maak je gebruik van een smarthost of mail je op basis van DNS ?

Kan je met een telnet sessie naar de pm1.mx.mail.nederhost.nl wel een mail naar buiten sturen ?

Heb je winroute op de jusite manier geconfigureerd ?
Kan je wat instellingen tonen ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
een mail naar buiten sturen gaat gewoon goed, verder mail ik op basis van DNS, winroute is het probleem niet want zelfs als ik dat uitschakel gaat het nog goed.
Als ik dadelijk thuis ben dan zou ik even kijken wat ik aan instellingen kan posten.

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-03 15:23
Zoals je al ziet aan de melding:
<Administrator@domein.nl>: Recipient address rejected: User unknown in virtual alias table

Je host accepteerd het domein niet...

Verwijderd

Topicstarter
Maar hoe komt het dan want alles is hetzelfde ingesteld als voorheen en het domein is niet verlopen ofzo, en het verzenden gaat ook nog gewoon goed.

• lier

lier

MikroTik nerd

Verzenden staat volledig los van ontvangen...
Kan je vanaf een client met een telnet sessie proberen om een mail naar deze ontvanger te sturen ?
Kan je lokaal (binnen je domein) mail versturen naar andere gebruikers ?
Kan je bij wijze van test eens proberen of je vanaf http://www.abuse.net/relay.html jouw mailserver kan bereiken ?

• NightMare
Of je vraagt je provider wat het probleem is. Ik neem aan dat daar ook iets van support op zit. Is makkelijker dan dat we hier allemaal gaan raden..

• NightMare
En? Is het gelukt? Laat je nog even iets weten? Ben wel benieuwd namelijk...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er niets meer mee gedaan wegen tijdgebrek :(. maargoed, ik ga er maandag weer mee verder en hopelijk kom ik eraan uit :)

Ik heb een vermoeden dat ik ergens op een zwarte lijst sta omdat ik een week per ongeluk geen firewall en virusscan heb gedraait en daardoor ontzettend veel spam ofzo heb verstuurd

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2007 23:29 ]

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2007 @ 23:28:
Ik heb er niets meer mee gedaan wegen tijdgebrek :(. maargoed, ik ga er maandag weer mee verder en hopelijk kom ik eraan uit :)

Ik heb een vermoeden dat ik ergens op een zwarte lijst sta omdat ik een week per ongeluk geen firewall en virusscan heb gedraait en daardoor ontzettend veel spam ofzo heb verstuurd
Dat vermoeden kan je natuurlijk heel eenvoudig verifiëren: controleer op de sites van verschillende Black List providers of je erop staat.

Verder is het knap als je een open relay kan maken met SBS2003. Standaard (instelling) is dit namelijk niet mogelijk...

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:58
Welke provider heb je?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik met telnet een mail probeer te ontvangen gaat het fout, het verzenden via telnet gaat wel goed.

Dit zijn de commando's die ik heb gebruikt
code:
code:
1
2
3
4
5
telnet [server] 25
helo [je naam]
mail from: [je emailadres]
rcpt to: [emailadres]
data [typ je mailtje, sluit af met een punt op een lege regel]

ontvangen

code:
1
2
3
4
5
6
telnet [server] 110
user [je identificatie bij de mailserver]
pass [je wachtwoord]
list
retr [het nummer van het mailtje dat je wilt lezen uit de lijst]
quit

Bij het ontvangen kan ik geen verbinding maken op poort 110. Hij maakt een verbiding met binnen 1 seconde is de verbinding alweer verbroken zonder dat er ook maar iets van tekst staat

De provider is overigens chello

EDIT:
ik kan nu wel de pop3 server bereiken aangezien de pop3 service uit stond. Maar ik kan nog steeds geen mail verzenden

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2007 19:30 ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 18:55:
... Maar ik kan nog steeds geen mail verzenden
't Zou handig zijn als je ging vermelden of je een foutmelding krijgt en - zo ja - welke.
Hier kan niemand iets mee

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Romke
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

Chello en KPN hebben onlangs poort 25 dichtgezet.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Brahiewahiewa schreef op maandag 16 april 2007 @ 20:47:
[...]
't Zou handig zijn als je ging vermelden of je een foutmelding krijgt en - zo ja - welke.
Hier kan niemand iets mee
De foutmelding staat in de startpost
hier nogmaals:
code:
1
2
3
4
5
Final-Recipient: RFC822; <Administrator@domein.nl>
Action: failed
Status: 5.1.1
Remote-MTA: dns; pm1.mx.mail.nederhost.nl (83.96.228.37)
Diagnostic-Code: smtp; 550 5.1.1 <Administrator@domein.nl>: Recipient address rejected: User unknown in virtual alias table

Als ik een poortscan doe op poort 25 geeft hij aan dat de poort gewoon open is.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat snap je niet aan de melding
Recipient address rejected: User unknown in virtual alias table
die van pm1.mx.mail.nederhost.nl vandaan komt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
ik snap eigenlijk niets van die melding. Ik heb nog niet veel verstand van de serversystemen (exchange dan tenminste) ik ben er wel een studie over aan het volgens maar ik weet echt niet wat hier fout gaan en wat de foutmelding inhoud.

Verwijderd

Topicstarter
schop

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op dinsdag 17 april 2007 @ 22:53:
ik snap eigenlijk niets van die melding.
Dat blijkt ;)

Die melding komt bij de hoster van het domain weg, omdat de mailserver dáár geen weet heeft van de mailaccounts/mailadressen die je probeert te bereiken.

Neem dus contact op met je hoster en leg ze deze foutmelding voor.
Voordat je dat doet:
Waar vandaan verstuur je die mail eigenlijk, en waar naartoe zou deze moeten gaan?

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 18-04-2007 23:56 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze proberen te sturen vanaf hotmail en vanaf mijn eigenste chello mail. Ze moeten naar mijn eigenste mailserver gaan die ik thuis op een chello internetaccount draait. Ze gaan dan naar mijn eigenste domein (gehost bij nederhost)

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:57
Tsja, laat chello dat toe?

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft in ieder geval altijd gewerkt totdat ik mijn server opnieuw had geinstalleerd

Verwijderd

Topicstarter
Toch nog maar even een schopje, inmiddels heb ik mijn server nogmaal opnieuw geinstalleerd en alles ingesteld zoals het hoort maar hij blijft de foutmelding geven.

Als ik een mail vanuit een account op de server naar bijv administrator@domein.nl stuur dan komt de mail wel gewoon goed aan.

Een poortscan geeft aan dat poort 25 gewoon open staan en als ik abuse.net kent mijn domein niet (ik neem aan dat het domein dan niet op de zwarte lijst staat)

Nederhost zegt in ieder geval dat de melding niet door hun komt. maar waardoor komt het dan wel?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 23:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
schopje

• lier

lier

MikroTik nerd

Eerst kan je testen of je mail server bereikbaar is. Hiervoor kan je http://www.abuse.net/relay.html gebruiken (vul je externe IP van je ADSL lijntje in). Dit had ik al een keer voorgesteld, maar volgens mij heb je dat nog niet gedaan...

Verder begrijp ik niet helemaal waarom je geen MX record naar jouw mail server laat verwijzen, tenzij ze bij Nederhost weten waar zij jouw mail naar moeten doorsturen. Maak je gebruik van bSMTP ? Of zou je je mail moeten POPpen ?

Succes, ben benieuwd !

Pagina: 1