Toon posts:

Pc defect wil niet opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 342 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Probleem

heb mijn oude pc uit mijn kamer gehaald en naar ondergebracht, in verband met een nieuwe pc.
Eenmaal ondergeplaatst bleef hij in windows hangen, dus start de pc doodnormaal weer op en dan krijg ik steeds het volgende:
U heeft de pc uit gedaan terwijl hij niet reageerde wij raden u aan om windows normaal te starten:
Keuzes

Veilige modus
Veilige modus netwerk
Recente configuratie aanhouden
Windows normaal starten

Tevergeefse Oplossingen

Nu heb ik van alles geprobeerd maar hij start maar niet op. Ten einde raad probeerde ik windows xp opnieuw te installeren. Maar hij blijft steeds vasthangen bij Hardeschijf laden atapi.
Dus heb ik me een nieuwe hardeschijf gekocht, omdat ik dacht dat mijn hardeschijf degene was die niet correct werkte. Driver van hardeschijf geinstalleerd en wilde windows xp vervolgens installeren, maar deze geeft nu aan dat hub... . sys beschadigd is en wil de de installatie niet afmaken.

Hulp/vragen

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is en wat ik eventueel kan doen?

Verwijderd

Als je tijdens het kopieéren fouten krijgt en de comp gaat hangen dan is op zeker je geheugen niet goed, het kan echter ook voorkomen dat eenvoudigweg je cd vuil is en niet goed gelezen wordt.
In het eerste geval zou ik nog even wachten met het dumpen van je oude hd omdat die waarschijnlijk gewoon goed is.

Verwijderd

Hoe hervat je de installatie? En hoe laad je in godsnaam een IDE driver bij windows setup? :D (dat doet windows toch automatisch :? )

Je kan een geheugentest doen, maar dat lijkt me stug. Ik weet niet hoe de conditie was van je pc voordat je 'm verplaatste? Kan erop lijken dat met verplaatsen een draad/kabeltje scheef is gaan zitten.

Verwijderd

Topicstarter
@ lism

Ik laad mijn harde schijf ook niet zelf, dat doet hij automatisch tijdens het installeren van windows.
Tijdens het laden stopt hij (bij mijn nieuwe HD) en geeft hij de melding dat mijn hibusb.sys beschadigd is en stopt onmiddelijk met het installeren.
En hoe wil ik een geheugentest uitvoeren als ik niet in windows kan komen?

@ earthling40

Snap niet wat je nu precies bedoelt met het kopiëren? En wat dat voor invloed heeft op mijn pc...
En mijn oude HD is overigens nog niet gedumpt nee.

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Kijk eens in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Het kan van alles zijn, maar mijn eerste gok zou het geheugen zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2007 @ 11:38:
En hoe wil ik een geheugentest uitvoeren als ik niet in windows kan komen?
Het geheugen test je met een Memtest bootcd

[ Voor 53% gewijzigd door Kurios op 12-04-2007 11:45 ]

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:18
Eventuele USB apparaten loskoppelen verhelpt zulke problemen vaak. Heb dit zelf ook een keer gehad namelijk en na het loskoppelen van alle USB apparaten ging de installatie vrolijk verder...

(was overigens wel een brak pctje met een brakke VIA chipset)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt,
ik zal het een proberen zonder usb kabels en probeer memtest dadelijk eens uit.

Verwijderd

Je hebt in de bios als het goed is een optie voor USB1.0 en USB2.0 / Beide + USB legacy device. Als het goed is moet je die op yes / legacy zetten, eerdat je de install kan hervatten. Gekgenoeg doet mijn Windows CD'tje niets al heb ik het uitstaan. De optie aanzetten werkt hier dan ook prima.

Verwijderd

Topicstarter
Ok,

ik zal daar ook eens naar kijken maar kan je wat duidelijker zijn?
Hoe kom ik precies daar etc. Ik ben geen meester als het gaat over de bios etc.

Verwijderd

Topicstarter
OPGELOST

KAN OP SLOT!!!

Verwijderd

Wat was de oplossing dan ? :)

Verwijderd

Topicstarter
oplossing was:

Niet mijn hardware, maar mijn xp boot cd was niet in orde.
Had het met vista boot cd geprobeerd en alles ging gesmeerd :*)

Kan eindelijk weer eens computeren!!!
Pagina: 1