Toon posts:

Complete PC

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, allemaal

Ik ben bezig met het samenstellen van een goeie gamers pc, maar er is alleen 1 nadeel, ik heb er niet zoveel verstand van.
Ik heb onderdelen uitgezocht die je nodig hebt voor een compleet systeem alleen de vraag is of dit systeem ook goed kan lopen als een gamers pc en
of het wel allemaal kan en of het wel allemaal elkaar ondersteunt enz.
Dus als iemand mij hiermee kan helpen, wat ik bijv. niet moet kopen of juist wel erbij moet nemen.
zou dat fijn zijn :).

P.S. ik weet niet of dit wel allemaal kan en of ik nog veel meer mis.

Systeem:

Moederboard: Asus Crosshair

Processor: AMD Athlon 64 X2 5200+ 2.6 GHz

Koeler Processor: ZALMAN CNPS 7700-Cu

Geheugen: Kingston Dimm 1GB DDR2 PC2-5300 (2x)

Voeding: Zalman ZM600-HP Ultra Quiet voeding 600Watt

Videokaart: NVIDIA GeForce 8800 GTS - 320MB of een ATI?

Harde schijf: Maxtor SATA Ultra Hard Drive Kit 200 GB (Bijv.)

Dvd-brander LG GSA E10L Super-Multi (Bijv.)

Hopelijk kan iemand mij helpen of dit een goed lopende pc kan worden.

B.V.D.

Verwijderd

- Waarom de keuze voor een AMD? C2D is in het algemeen wat sneller voor de prijs en stiller (daarbij zijn er prijs verlagingen gelijdelijk doorgevoerd)

- Een DVD/CD brander is genoeg, of wil je er 2?

2GB zou genoeg meoten zijn, weet alleen niet of de combinatie PC2-4200 + 533MHz het beste is

BTW:
Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

Concreet;
wat is je budget
hoe duur zijn de gekozen onderdelen
waarom heb je voor de onderdelen gekozen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1GB is te weinig, duw er minstens 2 in, ik weet niet of je Vista wil gaan draaien, maar dan zou ik eerder geneigd zijn er 4GB in te duwen.
En waarom een X2 en niet een C2D?

Verwijderd

Ik heb zelf een AMD Athlon 64 X2 5200+ 2.6 GHz,
hiermee krijg ik wel een 5,2 in vista en ik ben blij met de processor...

maar toch zou ik als ik nu de kans had een Core 2 Duo kopen...

verder heb ik weinig hier over te zeggen.. dat laat ik aan de mede GoT-ers over..

-edit-
ik reageerde net te laat :P

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 21:38 . Reden: ^zie hierboven ]

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-01 19:18
verander je HDD naar een S-ATA interface, even duur en toch meer performance ^^.

Zoals al hierboven is gezegd, waarom AMD voor een gamers PC en niet een Intel core 2 duo?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet dat de intel sneller was voor gamers dan de amd.
maar als ik er dan bijv een C2D inzet, kan de pc dan goed lopen met wat hier is samen gesteld of niet?

• Xzorby
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-11-2025
@Grannymark: omdat met de recente prijswijzigingen AMD wel degelijk een betere prijs/prestatie verhouding heeft voor de niet-overclockers.
Ik zou wel een X2 5600+ nemen, i.p.v. de X2 5200+.

De videokaart die je gekozen hebt is op dit moment voor z'n prijsklasse de beste keuze.

Geheugen zou ik 2x1gb Kingston PC2-5300 nemen, dat is met ~100 euro niet veel duurder dan PC2-4200.

Een sata harde schijf is inderdaad een betere keuze.

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-01 11:27
dan moet je wel een S775 moederbord kopen met een recente chipset die met de c2d overweg kan.
dus met een chipset alla intel p965 of nforce 6 of *(975x weet niet zeker of dit de goeie is die ik noem eerste 2 wel)

alle asus p5b, gigabyte DS....

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:44:
Ik wist niet dat de intel sneller was voor gamers dan de amd.
maar als ik er dan bijv een C2D inzet, kan de pc dan goed lopen met wat hier is samen gesteld of niet?
Uiteraard zul je dan een ander mobo moeten kiezen, je kunt geen intel cpu op een amd mobo prikken (ok, socket 7 spul uitgezonderd :+).

Verder is het zeker bij Asus planken aan te raden goed te kijken of het geheugen dat je kiest op hun QVL staat. Asus borden zijn immers bovengemiddeld kieskeurig als het aankomt op geheugencompatibility (wil je dat gezeik niet, mijdt Asus en koop een Gigabyte ofzo).

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het mss teveel gevraagt is en moeilijk maar hoe ik hem nu op dit moment heb omschreven zou het kunnen werken of moet er nog steeds dingen verandert worden.

klinkt allemaal best vaag en vervelend maar ik kan niet anders, of ik moet hem duur in de winkel kopen :)

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:34:
- Waarom de keuze voor een AMD? C2D is in het algemeen wat sneller voor de prijs en stiller (daarbij zijn er prijs verlagingen gelijdelijk doorgevoerd)
Nog nooit een cpu tegen gekomen die geluid maakt anders. Een een amd x2 kan ook prima mee komen.

Verwijderd

Ik zou idd ook switchen naar een C2D systeem. Ben atm ook een PC aan het samenstellen en ik kies daar ook voor. Neem dan een Gigabyte DS4 (neem ik) of Asus P5B Deluxe moederbord (bespaard je 50 euro) en leg die 50 euro bij je Processor. Als je dan even wacht op de prijsverlagingen van Intel Core2Duo processoren (eind april) kun je voor ongeveer hetzelfde geld een E6600 kopen!

Over de koeler, de TT Big Typhoon is 5 euro duurder en de beste & zoonbeetje stilste van de markt.. idee?.

Daarnaast, ga je bewust voor een externe dvd brander?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2007 22:07 ]

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Geef hem nou eens antwoord op zijn vraag.

Ja, dit zal goed met elkaar samenlopen. Ik raad je een E6600 + een Gigabyte DS3 aan, die processor zal over 2 weken 215,- Euro gaan kosten en dat moederbord kost nu ongeveer 105,- Euro. De E6600 komt in alle gaming-benchmarks beter naar voren dan de 5600+.. Als koeler een Arctic Cooling Freezer Pro, kost ca. 15,- Euro. Als geheugen 2GB Kingston PC5300, 105,- Euro.
Een 600-Watt voeding is echt overkill, en waar is je behuizing eigenlijk? Als je niet al te veel geld wil uitgeven kan je een voordelige maar toch goede kast+voeding in één kopen, de Antec Sonata II. Deze kost 110,- Euro en heeft een ruim voldoende 450-Watt voeding aan boord!

[ Voor 5% gewijzigd door Jedi_Pimp op 11-04-2007 22:05 ]

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Verwijderd

Jedi_Pimp schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:05:

Ja, dit zal goed met elkaar samenlopen. Ik raad je een E6600 + een Gigabyte DS3 aan, die processor zal over 2 weken 215,- Euro gaan kosten en dat moederbord kost nu ongeveer 105,- Euro. De E6600 komt in alle gaming-benchmarks beter naar voren dan de 5600+.. Als koeler een Arctic Cooling Freezer Pro, kost ca. 15,- Euro. Als geheugen 2GB Kingston PC5300, 105,- Euro.
Een 600-Watt voeding is echt overkill, en waar is je behuizing eigenlijk? Als je niet al te veel geld wil uitgeven kan je een voordelige maar toch goede kast+voeding in één kopen, de Antec Sonata II. Deze kost 110,- Euro en heeft een ruim voldoende 450-Watt voeding aan boord!
die Sonata II is een goed idee, van de rest zitten we wel op de zelfde golflengte. Het ligt eraan of hij een stille koeler wilt, anders werkt de Arctic Cooling Freezer Pro ook goed.

Verwijderd

Topicstarter
Jedi_Pimp schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:05:

Ok als ik de e6600 en gigabyte erin zet wordt het dus een intel?
verder verander ik dan mijn koeler in die cooling freezer pro bijv., En ja ik was zo druk bezig dat ik vergeten was de kast mee te rekenen dus als dit een kast is met voeding kan ik mijn voeding ook worden weggelaten dus dan zou het dit moeten worden:

Moederboard: Gigabyte GS3

Processor: Intel Core 2 Duo E6600

Koeler Processor: Arctic Cooling Freezer Pro

Geheugen: Kingston Dimm 2GB DDR2 PC2-5300 (1x)

Voeding: n.v.t

Videokaart: NVIDIA GeForce 8800 GTS - 320MB

Dvd-brander: LG GSA E10L Super-Multi (Bijv.)

Kast: de Antec Sonata II + 450 Watt voeding erin

Dus dit kan het dan gaan worden als ik het goed heb bijgewerkt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:33:
[...]

Ok als ik de e6600 en gigabyte erin zet wordt het dus een intel?
verder verander ik dan mijn koeler in die cooling freezer pro bijv., En ja ik was zo druk bezig dat ik vergeten was de kast mee te rekenen dus als dit een kast is met voeding kan ik mijn voeding ook worden weggelaten dus dan zou het dit moeten worden:

Geheugen: Kingston Dimm 2GB DDR2 PC2-5300 (1x)

Dus dit kan het dan gaan worden als ik het goed heb bijgewerkt.
Zeer netjes. Alleen een andere HD, maxtor maakt veel geluid, en Segeata komt beter uit alles tests, stiller, sneller, sterker, is eigenlijk gewoon de standaard HD die gekozen word hier op tweakers, gewoon omdat het de beste is, en de schijf net zo duur is, of hooguit een tientje meer.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik zou alleen geen Maxtor nemen. Het merk bestaat immers niet meer gezien ze overgenomen zijn door Seagate. Ze worden nog wel gemaakt, maar door Seagate en Seagate geeft op Maxtor disks geloof ik ook nog korter garantie dan op hun eigen disks.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:45:
Ik zou alleen geen Maxtor nemen. Het merk bestaat immers niet meer gezien ze overgenomen zijn door Seagate. Ze worden nog wel gemaakt, maar door Seagate en Seagate geeft op Maxtor disks geloof ik ook nog korter garantie dan op hun eigen disks.

Geheugen: Kingston Dimm 2GB DDR2 PC2-5300

Harde schijf: Seagate: Barracuda 7200.10 250GB SATA II

Nou ik denk dat het dit dan zou moeten worden.
dus als ik dit allemaal koop/bestel lukt het of mis ik nog iets kleins ofzo?

• Dutch_Razor
  • Laatst online: 01-11-2024
Bovenstaande config is helemaal goed in mijn ogen :)

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
Ik heb hier ook niks op aan te merken, dit is gewoon een prachtig systeem die nog lang mee zal gaan!

Tomorrow is not today!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Ik zou persoonlijk 11 euro meer neerleggen en voor een 320GB hdd gaan, heb je wel 70GB extra (en als je ziet wat hedendaagse games vragen is dat geen slecht idee lijkt me :P). De prijs/GB verhouding ligt daar gewoon gunstiger.
verder lijkt het een best aardige config (hoewel ik zelf geen Antec freak ben).

[ Voor 9% gewijzigd door TERW_DAN op 11-04-2007 23:01 ]

• tjtristan
  • Laatst online: 12-06-2025
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 21:37:
Ik heb zelf een AMD Athlon 64 X2 5200+ 2.6 GHz,
hiermee krijg ik wel een 5,2 in vista en ik ben blij met de processor...

maar toch zou ik als ik nu de kans had een Core 2 Duo kopen...

verder heb ik weinig hier over te zeggen.. dat laat ik aan de mede GoT-ers over..

-edit-
ik reageerde net te laat :P
dat je 5.2 in vista hebt betekent nog niet dat de processor super presteerd, ten eerste minder cache dan e6600 en nog veel meer.
offtopic:
heb trouwens mijn 4200+ x2 @ 2,8ghz en die haalt 5.3 in vista

http://specs.tweak.to/15535

• Iliares
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-12-2025
de 5200+ kost nu ongeveer even veel als de e6400 en daarmee moet je hem dus vergelijken. En wat dat betreft wint de amd ruim terwijl die over het algemeen zelfs ietsjes goedkoper is. Maja..die prijsverlaging moet dusn o gkomen en dan zou ik zelf ook voor de e6600 gaan. Maar als de keuze is tussen een intel en amd op dit moment voor die prijs dan is de 5200+ de duidelijke winnaar.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 22:51:
[...]

Geheugen: Kingston Dimm 2GB DDR2 PC2-5300

Harde schijf: Seagate: Barracuda 7200.10 250GB SATA II

Nou ik denk dat het dit dan zou moeten worden.
dus als ik dit allemaal koop/bestel lukt het of mis ik nog iets kleins ofzo?
Ziet er goed uit.., check alleen wel ff of de voeding goed is voor je videokaart:
"Nvidia raad het gebruik van een 450 watt voeding aan bij een enkele GTX en een 800 watt voeding voor het gebruik van tweemaal een GTX in SLI. De GTS zal er dus iets onderliggen, wat nog steeds erg fors is. Maarja, voor zoveel performance moet je wat over hebben" http://tweakers.net/productsurvey/survey/3964
Beetje vervelend als je kaart niet voldoende prik krijgt ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2007 00:36 ]

Verwijderd

je moet ff opletten

je moederbord is denk ik de 965G DS3, die heeft een ingebouwde videokaart die je niet nodig hebt.
jij moet de 965P DS3 hebben :)

voor de rest mooi systeempje

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:51

Thandor

SilverStreak

Dit topic voldoet niet aan de eisen van Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? en gaat op slot.

Lees eens reviews en bekijk benchmarks over de onderdelen die in de PC's zitten. Zo kom je snel genoeg te weten welk onderdeel het beste is :). Wat betreft processoren en videokaarten kun je goed terecht bij de Tom's hardware CPU en VGA charts. Uiteraard kun je met Google menig review opsnorren en zijn er op zowel GoT als de Tweakers.net - Productsurvey ervaringen te vinden over bepaalde hardware.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.