Wel ping, geen verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 1.046 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wbdsgnr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-12 17:10

Wbdsgnr

Discombobulated?

Topicstarter
Ok... beetje vage titel, maar het zit zo:
We hebben een routertje, hier zijn 3 pc's op aan gesloten. 2 Hiervan werken, de 3e werkt slechts voor de helft. Voor alle drie zijn de instellingen handmatig ingesteld (ip, gateway, dns etc.)

Het probleem zit dus bij de 3e pc. Vanaf die pc kan ik inprincipe elk ip addres succesvol pingen welke gepinged moeten kunnen worden. (Dus intern netwerk, en externe ip adressen als bijvoorbeeld googles ip-address). Ik kan echter niet pingen naar een internet address als bijvoorbeeld "google.com".. dns zou je zeggen, maar dat is het dus niet, want die kan ik wel gewoon pingen, en het is hetzelfde dns address als de overige 2 pc's. Nouja, dan probeer ik te connecten met mijn router, die heeft zo'n web interface. Dus ik probeer eerst met IE om naar het interne adres te gaan, lukt ook niet. Nevens met firefox. Terwijl ik het ip adres wel kan pingen! dus ik ga naar bv "http://192.168.1.1" wat niet werkt.. Ik heb meeste applicaties uitgeschakeld e.d. maar ook dat helpt niet.. er zijn ook geen proxies ingesteld of iets.. dus ik ben ten einde raad. 't gaat hier om moeders pc... je weet maar nooit wat moeders allemaal uitspookt natuurlijk ;)
Als laatste kan ik ook geen verbinding maken met netwerk shares.. welke ik wel weer kan pingen ;) Daarbij staat er niets interessants in het security log van mijn router.. eerder niets, terwijl het mac-address wel weer staat geregistreerd van de betreffende pc enzo...
Heeft iemand nog hints? Op google zoeken gaat een beetje moeilijk.. staan wel heel veel bomen in het netwerkproblemenbos :)

i7 - GTX760 - triple boot

Verwijderd

hmm... ik zit zelf te denken aan een verdwaald firewall programma wat niet goed is verwijderd.

wat ook kan maar dat is redelijk vergezocht dat je je router bepaalde restricties heb gegeven

Je zou natuurlijk een herinstallatie kunnen overwegen van de pc

• Wbdsgnr

Wbdsgnr

Discombobulated?

Topicstarter
well.. geen van beide voor zover ik weet... of die firewall moet wel heel erg verdwaald zijn.. maar inpricipe staat enkel de "hardwarematige" firewall van m'n router aan.. en die is niet aangepast :) Een reinstall zal waarschijnlijk wel helpen.. maar daar heb ik geen trek ik :) 't is een 800mhz dingetje met 128mb ram, duurt zo lang anders :P Maarja.. niemand anders een idee? of 't moet een virus zijn ofzo.. maar de virus scanner zegt niets.

Verwijderd

Heb je al in jouw logboek gekeken?
Misschien melding van de masterbrowser hierin terug tevinden?

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-12 07:08

Romke

Dieselhead

welke virusscanner gebruik je dan?

en heb ad-aware/spybot oid al eens laten draaien?

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:23
In de CMD ook ipconfig /flushdns gegeven? Dit werkt wel eens.

En anders;

Stroom van de PC halen, aan drukken (stroom loopt uit het netwerkkaartje) en stroom er weer op en aanzetten helpt ook vaak met dit soort problemen.

• Wbdsgnr

Wbdsgnr

Discombobulated?

Topicstarter
Die AVG gratis virusscanner.. ik weet het niet de beste, maar voor mij alsnog voldoende geweest :) Nee ik heb geen anti-spyware utils, geen internet verbinding om te downloaden haha. Maar er wijst ook niets op spyware.. geen hidden processes of vreemde popups ofzo. BTW, dit bericht wordt getyped vanaf de zelfde pc, echter vanuit een knoppix cd.. dus 't is toch iets softwarematigs.. Ik heb ook even een usb netwerk kaart geprobeerd, maar dat is precies het zelfde verhaal.. kan alles pingen, maar router bezoeken, ho maar :) en daar heb je geen dns voor nodig ;)

Over die master browser weet ik niet zoveel van af, maar voorzover ik weet heeft dat er niet heel veel mee te maken.. ik zou btw ook niet weten wie het is, en of er uberhaupt 1 is in dit netwerk.. we gebruiken niet echt een domain ofzo.. MSHOME wel maar dat is standaard.. (en geen domain?)

@chucky
Thanks, zal dat ook even proberen :)

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-11 00:51

SilentStorm

z.o.z

als er eerder wel spyware of andere vreemde software (new.net of dingen die op laag niveau dingen willen filteren) op heeft gestaan, kan het zijn dat je winsock corrupt is. Dit is het onderdeel van windows dat verantwoordelijk is voor het mappen van poorten naar applicaties en indirect het opzetten van verbindingen.

Het wil nog wel eens voorkomen dat software de instellingen van winsock (register) aanpast om je door te routen naar een andere dns server of om een programma tussen je verbinding en de firewall door nog dingen op te laten vangen. Er is ergens een pagina waar stap voor stap staat hoe je dat handmatig fixt op dslreports.com, maar die kan ik zo niet vinden. De easy fix is het programma 'winsockxpfix' (download hier), dat al die stappen en meer automatisch voor je uitvoert. Ik ga hierbij uit van winxp, hoewel je dat niet in je startpost hebt staan. Ik geloof niet dat er voor andere versies een autofixer is te vinden.

@ flushdns > de repair functie in het contextmenu van je verbinding voert die en nog wat stappen uit. Ik verwacht geen wonderen, maar dat zou je ook nog kunnen proberen.

> masterbrowser
Dat is een functie die een pc designated server maakt voor netbios queries (windows filesharing op poort 137,138,139 zo uit mijn hoofd). Deze doet niets voor je als je dns server niet lokaal staat.

>> logboek
Das wel een goed idee. Volgens mij komen rapportages over dns niet van je masterbrowser, maar je zou eens kunnen kijken wat er bij je start/run/'eventvwr'<enter> staat onder system.

[ Voor 21% gewijzigd door SilentStorm op 12-04-2007 19:48 ]

Localhost is where the heart is

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hmm, ik heb dit probleem bij een andere tweaker gezien, die kon alleen maar pingen naar een ipadres en verders niets met het netwerk. Ik heb dit ook al eens gezien bij een oom van me, die computer heb ik toen opnieuw geïnstalleerd. Ik wist wel dat zijn TCP/IP stack naar de klote was, de mede-tweaker had hetzelfde en vond er een fix voor. Wellicht dat je daar even op kan zoeken.
* Hero of Time gaat zijn post archief doorspitten
Teaker is de naam vergeten, was wel een tcp/ip herstel programma voor XP. Gevonden via google, kan je wellicht ook doen. Ging trouwens over Bibawa.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Winsockfix i.o.d. heet dat.

• Wbdsgnr

Wbdsgnr

Discombobulated?

Topicstarter
Thanks voor alle hulp! Ik heb winsockfix ook geprobeerd, maar zonder resultaat... echt hopeloos dit. In de eventviewer staat ook niets boeiends. Ik ga nu even van mijn vrije avond genieten :) ik weet het echt niet meer! 't is windowsxp inderdaad. Er viel me wel op dat als ik de verbinding probeer uit te schakelen ik een melding krijg in de zin van : 'kan verbinding niet uitschakelen want misschien ondersteund het protocolen zonder plug n play ondersteuning, of de verbinding is geinitialiseerd door een andere gebruiker of beheerder'.. iets in die trant was het.. maar ik ben gewoon admin, en de protocollen is gewoon het standaard rijtje :)

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Staat er op die computer toevallig 'internet sharing' aan? (inclusief slechte configuratie?)

Kun je hier posten:•
• start/run/'cmd' > 'ipconfig/all'
• De exacte melding die je kreeg bij het aan/uitzetten van de verbinding
• start/run/'cmd' > 'ping 192.168.1.1'
• De inhoud van je hosts file op %windir%\system32\drivers\etc\hosts
(start/run/'notepad %windir%\system32\drivers\etc\hosts')
• overgebleven netwerkgerelateerde programma's (eventueel via hijackthis -> www.hijackthis.de)

huis/tuin/keuken (generieke oplossingen die zouden kunnen helpen)
• windows onthoud _ALLE_ instellingen van de netwerkkaart per pci slot. Als je je netwerkkaart in een ander pci slot stopt, zijn die ook weer gerefreshed.
• heb je je router al eens gereset (refreshed arp list)?
• andere netwerkpoort?
• heb je nog iets vreemds ingesteld bij de netwerkadapter zelf? bij je lijstje protocollen staat ook een knopje 'configure'. Bij het tweede tabje (geavanceerd) heb je een lading opties (netwerkkaartafhankelijk).

offtopic:
Hero Of Time schreef op donderdag 12 april 2007 @ 20:02:
* Hero Of Time gaat zijn post archief doorspitten
Teaker is de naam vergeten, was wel een tcp/ip herstel programma voor XP.

Je kunt ook gewoon hierboven kijken :X :P

SilentStorm schreef op donderdag 12 april 2007 @ 19:42:
[...] De easy fix is het programma 'winsockxpfix' (download hier)

edit: ignore wat ik zei over de masterbrowser trouwens, ik las het eind van de startpost ook iets minder goed :P

[ Voor 5% gewijzigd door SilentStorm op 12-04-2007 23:33 ]

• Wbdsgnr

Wbdsgnr

Discombobulated?

Topicstarter
@SilentStorm
Thanks voor alle tips en info, maar het gross had ik al geprobeerd en bekeken...

Ik heb ten einde raad maar gewoon een verse windows install gedaan met als resultaat dat het weer werkt. Maar wel frustrerend dat ik dit probleem niet onderuit heb kunnen halen op een andere manier...
een van de eerste 8)7
In iedergeval, bedankt voor alle hulp!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Silentstorm, als je naar de tijd kijkt, ik wist de naam ook niet, die persoon ook niet. Dat er nou net iemand na mij de naam post betekend niet dat ik direct de naam in mijn post moet editten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• SilentStorm

SilentStorm

z.o.z

Wbdsgnr schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 19:45:
@SilentStorm
Thanks voor alle tips en info, maar het gross had ik al geprobeerd en bekeken...

Ik heb ten einde raad maar gewoon een verse windows install gedaan met als resultaat dat het weer werkt. Maar wel frustrerend dat ik dit probleem niet onderuit heb kunnen halen op een andere manier...
een van de eerste 8)7
In iedergeval, bedankt voor alle hulp!
Graag gedaan, jammer dat we de oorzaak niet konden achterhalen, maar misschien vind iemand met gelijksoortige problemen hier nog wat oplossingen :) succes :)

offtopic:
Hero Of Time schreef op zaterdag 14 april 2007 @ 20:37:
> Silentstorm, als je naar de tijd kijkt, ik wist de naam ook niet, die persoon ook niet.
> Dat er nou net iemand na mij de naam post betekend niet dat ik direct de naam in mijn post moet editten.

Ik probeerde met die post aan te geven dat ik de naam van dat tooltje 20min eerder al genoemd had; maakt niet uit, het was meer iets van, het is leuk als je leest wat er genoemd wordt. We proberen allemaal te helpen, ik lees ook wel eens over iets heen. Als er net na jou niet ook nog iemand kwam die dat niet gelezen had, had ik er geen opmerking over gemaakt, maar ik had op dat moment iets van 'waar doe ik het eigenlijk voor als wat ik type toch niet gelezen wordt'.

Pagina: 1