Toon posts:

VIA 8237A/8251 HD Audio Driver voor Vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu al 2 weken aan het zoeken om eindelijk mijn onboard geluidskaart aan de gang te krijgen onder Vista.

Het gaat om het volgende moederbord: ASUS 5VDC-X met de volgende audio chipset:

VIA 8237A/8251 HD Audio Controller

Tevens heb ik de volgende driver gedownload,maar deze vind geen HD audiocontroller :'(

klik

Wie o wie heeft de oplossing voor me?????

Zie door de bomen nu echt het bos niet meer |:(

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2007 @ 20:59:
Ben nu al 2 weken aan het zoeken om eindelijk mijn onboard geluidskaart aan de gang te krijgen onder Vista.

Het gaat om het volgende moederbord: ASUS 5VDC-X met de volgende audio chipset:

VIA 8237A/8251 HD Audio Controller

Tevens heb ik de volgende driver gedownload,maar deze vind geen HD audiocontroller :'(

klik

Wie o wie heeft de oplossing voor me?????

Zie door de bomen nu echt het bos niet meer |:(
De VIA 8237A verwijst naar je southbridge. Deze staat enkel in verbinding met je audiochip, maar is niet verantwoordelijk voor het geluid. Volgens de site van asus heb je een

ADI AD1986A High Definition Audio 6-channel CODEC
S/PDIF out on back I/O port

Helaas heb ik in een korte zoektocht niets kunnen terugvinden over vista compatibele drivers, zowel niet op de asus support site als op de site van analog devices. Er is wel sprake van XP/2003 en vroeger. Ik meen dat er nog heel wat producten (met uitzondering van de meer courante dingen) geen degelijke driver support hebben voor vista en dat dit zelfs nog een paar maanden kan duren. In dat geval zal je nog even geduld moeten hebben.

Verwijderd

Topicstarter
De drivers van XP/2003 heb ik idd gevonden, maar verder dus helemaal niks.

Maar heb dus ook met de verkeerde gegevens gezocht 8)7

Nu maar weer verder zoeken met de juiste gegevens en hopen dat ik eindelijk geluid heb onder vista.
(toch wel leuk met games natuurlijk ;) )